شکست مذاکرات وین قوت گرفت / اهرم ایران در مذاکرات چیست؟


شکست مذاکرات وین قوت گرفت / اهرم ایران در مذاکرات چیست؟

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال از وین گزارش داد: مقامات ایران و ایالات متحده وارد یک هفته مهم مذاکرات برای بازگرداندن توافق هسته ای 2015 می شوند، در حالی که علاوه بر اختلافات قابل توجه بر سر چندین موضوع کلیدی حل نشده باقی مانده است، نگرانی‌های جدیدی مبنی بر اینکه حمله روسیه به اوکراین می تواند مذاکرات را پیچیده کند. نوشته شکست مذاکرات وین قوت گرفت /...

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به قلم لارنس نورمن از تشدید اختلافات ایالات متحده و ایران بر سر موضوعات کلیدی هسته‌ای، با نزدیک شدن به آنچه «ضرب‌الأجل توافق» خواند خبر داد و نوشت: دیپلمات ها نگرانند که بحران اوکراین می تواند اهرم فشار تهران را در مذاکرات برای بازگرداندن پیمان ۲۰۱۵ تقویت کند.

تشدید اختلافات و احتمال شکست مذاکرات وین

بنا به روایت اکوایران، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال از وین گزارش داد: مقامات ایران و ایالات متحده وارد یک هفته مهم مذاکرات برای بازگرداندن توافق هسته ای ۲۰۱۵ می شوند، در حالی که علاوه بر اختلافات قابل توجه بر سر چندین موضوع کلیدی حل نشده باقی مانده است، نگرانی‌های جدیدی مبنی بر اینکه حمله روسیه به اوکراین می تواند مذاکرات را پیچیده کند.

دیپلمات‌ها گفتند، علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران، صبح دوشنبه با مواضعی وارد وین شد که می‌توان درباره دشواری تعامل با همتایان غربی‌‌اش مطمئن بود.

با ادامه گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران، دیپلمات‌های غربی هشدار داده‌اند که در صورت عدم حصول توافق در این هفته، مذاکرات ممکن است شکست بخورد.

این هفته مشخص می‌شود، یا توافق داریم یا نه

یک مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده روز جمعه گفت که چند روز باقی مانده است تا اختلافات باقی مانده پایان یابد.

یک مقام یکی از کشورهای اروپایی در این مذاکرات روز دوشنبه گفت: «تصمیمات نهایی باید این هفته گرفته شود، یا توافق داریم یا نداریم. شرایط بحران بین‌المللی کنونی به معنای بسته شدن پنجره فرصت است.»

آخرین اخبار مذاکرات را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: دنیای اقتصاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا