عربستان زیر بار افزایش تولید نرفت


عربستان زیر بار افزایش تولید نرفت

در پی تنش بازار انرژی و جهش قیمت نفت، عربستان اعلام کرده به توافق اوپک پلاس پایبند بوده و تولید نفت خود را افزایش نمی‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌رغم فشار‌های بین‌المللی برای افزایش تولید، کابینه عربستان به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز بر تعهد خود به توافق اوپک پلاس پایبند است. بر اساس این توافق که بین ۱۰ تولید کننده بزرگ نفت خام و روسیه بسته شده، نفت خام به صورت تدریجی به بازار وارد می‌شود.

سی ان ان به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی اعلام کرد، کابینه عربستان درباره وضعیت اوکراین و تأثیر آن بر بازار‌های انرژی، ثبات و تعادل بازار نفت و تعهد این کشور به توافق (اوپک پلاس) بحث و گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی این کشور، کابینه عربستان همچنین خواستار «کاهش تنش» و «راه حل سیاسی در اوکراین» شد.
پیش از این نیز ولیعهد عربستان سعودی در تماس تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تمایل خود را نسبت به حفظ ثبات و تعادل بازار انرژی ابراز کرده بود. قیمت نفت پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در پنجشنبه گذشته به بالای ۱۰۰ دلار رسید. بخش قابل توجهی از اقتصاد روسیه مربوط به نفت و گاز است و این کشور تمایل دارد قیمت نفت همچنان بالا بماند. در این میان، عربستان که اقتصاد آن به طور کامل وابسته به نفت است، تحت فشار شدید کشور‌های توسعه یافته برای افزایش تولید قرار گرفته است.

عربستان تا کنون موضع طرفدار غرب در مورد درگیری در اوکراین اتخاذ نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل