نفرات برتر مسابقات شطرنج قهرمانی کشور عازم مسابقات جهانی و آسیایی می شوند


نفرات برتر مسابقات شطرنج قهرمانی کشور عازم مسابقات جهانی و آسیایی می شوند

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست هیات شطرنج استان کرمانشاه با اشاره به آغاز فینال مسابقات قهرمانی بانوان کشور در کرمانشاه، گفت: دو نفر اول این رقابت‌ها به مسابقات جهانی و آسیایی 2022 اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش کرمی عصر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات فینال شطرنج قهرمانی دختران کشور که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، به خبرنگاران گفت: این مسابقات از روز گذشته ( دوشنبه - ۹ اسفند) آغاز شده و تا شانزدهم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ابتدا قرار بود ۱۳ شطرنج باز از استان های فارس، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، قزوین، گیلان، مازندران و کرمانشاه در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند، افزود: با مثبت شدن تست کرونای یکی از دو ورزشکار اهل فارس و عدم شرکت وی، رقابت ها با حضور ۱۲ ورزشکار در حال برگزاری است.

کرمی همچنین از حضور رئیس و نایب رئیس فدراسیون شطرنج و دیگر مسئولان استانی در مراسم اختتامیه رقابت‌ها خبر داد و گفت: نفر اول این رقابت‌ها به عنوان نماینده ایران به بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین و ۲ نفر اول هم به رقابت های جهانی فیده اعزام خواهند شد.

سرپرست هیات شطرنج استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین به نفر اول ۱۰ میلیون تومان، نفر دوم هفت میلیون تومان، نفر سوم پنج میلیون تومان، نفر چهارم سه میلیون تومان و نفرات پنجم و ششم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اهداء خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در مدت سه ماهی که سرپرستی هیات شطرنج را عهده دار بوده ام این سومین مسابقاتی است که در سطح منطقه ای و ملی در کرمانشاه برگزار می‌شود چرا که قبلا هم موفق به ۲ دوره مسابقه دیگر شده بودیم.

کرمی به امضای تفاهم‌نامه همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه اعضای کانون که حدود ۴۰ هزار کودک و نوجوان هستند در صورت تمایل به صورت رایگان تحت آموزش و بیمه ورزشی قرار می گیرند و فضاهای کانون هم برای آموزش افراد علاقه مند در اختیار هیات خواهد بود.

این مدیر ورزشی همچنین از آمادگی هیات شطرنج کرمانشاه برای آموزش نونهالان مهدکودک‌ها در تفاهم نامه با اداره کل بهزیستی استان خبر داد و گفت: با این اقدامات قصد داریم تا استعداد های شطرنج را شناسایی کرده و آن ها را برای آینده این رشته در کرمانشاه پرورش دهیم.

وی با اشاره به فعال سازی کمیته های استعدادیابی، مسابقات، آموزش در هیات شطرنج، گفت: خوشبختانه در این سه ماهه توانسته ایم هیات های شهرستانی را هم کم و بیش فعال کنیم و با توجه به اختصاص ۴۰ صفحه شطرنج استاندارد از سوی فدراسیون به هیات استان به زودی آن ها را میان شهرستان ها توزیع می کنیم.

کرمی در پایان از فعالیت حدود ۳۰۰ شطرنج باز بیمه شده در کرمانشاه خبر داد و گفت: حدود ۲۰ داور و مربی نیز در هیات فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403