دخل‌ و خرج تیم‌های فرمول 1 چقدر است؟/ دوبله فارسی


دخل‌ و خرج تیم‌های فرمول 1 چقدر است؟/ دوبله فارسی

یک جوک قدیمی در موتور اسپرت وجود دارد: برای میلیونر شدن در موتور اسپرت باید میلیاردر باشید! البته این احتمال وجود دارد که شاید سال آینده در فرمول 1 اوضاع تغییر کند. سال‌هایی بود که مسابقات خودرویی خیلی پول‌ساز نبودند. به عنوان یک فعالیت تبلیغاتی برای یک خودروساز، پرسش از سودآوری یک تیم مسابقه به … The post دخل‌ و خرج تیم‌های فرمول 1 چقدر است؟/...

یک جوک قدیمی در موتور اسپرت وجود دارد: برای میلیونر شدن در موتور اسپرت باید میلیاردر باشید! البته این احتمال وجود دارد که شاید سال آینده در فرمول ۱ اوضاع تغییر کند.

دخل‌ و خرج تیم‌های فرمول 1 چقدر است؟/ دوبله فارسی

سال‌هایی بود که مسابقات خودرویی خیلی پول‌ساز نبودند. به عنوان یک فعالیت تبلیغاتی برای یک خودروساز، پرسش از سودآوری یک تیم مسابقه به همان اندازه منطقی است که بپرسیم آیا تبلیغات تلویزیونی سودآور هستند یا خیر. در عوض خودروسازان قرار بود روزهای یکشنبه مسابقه دهند و روزهای دوشنبه خودرو بفروشند.

اما سال پیش تقریباً همه قبول داشتند تمامی تیم‌ها وضعیت کاملاً بدی دارند و تیم‌هایی همچون ردبول و مرسدس حتی سودهای ناچیز ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلاری کسب کرده‌اند. این یک موضوع برجسته است زیرا تیم‌ها هر سال حدود ۴۵۰ میلیون دلار را صرف هزینه‌های حضور در این مسابقات سطح بالا می‌کنند.

این موضوع نه تنها به خاطر هزینه‌های بالای توسعه خودروها و دستمزد رانندگان است بلکه به خاطر حضور بهترین مهندسان و نیاز تیم‌ها به ابزار متنوع نیز هست. به همه این موارد باید به تأمین هزینه‌های اعضای تیم و ابزارهای پیشرفته و زیرساخت‌ها نیز اشاره کرد که در مجموع هزینه‌های زیادی را به تیم‌ها تحمیل می‌کنند.

دخل‌ و خرج تیم‌های فرمول 1 چقدر است؟/ دوبله فارسی

تیم‌ها برای پوشش این هزینه‌ها از راه‌های مختلفی کسب درآمد می‌کنند. برخی از آن‌ها تجهیزاتی همچون پیشرانه‌ها را به سایر تیم‌ها می‌فروشند و برخی تیم‌ها نیز با انتقال رانندگان به تیم‌های دیگر درآمد کسب می‌کنند. همچنین جوایزی وجود دارد که به تیم‌های برتر اعطا می‌شود. البته پول‌سازهای واقعی اسپانسرهایی هستند که می‌خواهند لوگوی خود را روی لباس رانندگان و خودروها به نمایش بگذارند.

اسپانسر تیم مرسدس نه تنها با یک تیم برنده همکاری می‌کند بلکه کاملاً در معرض توجهات قرار دارد. خودروی مرسدس به‌طور متوسط ۱۹ درصد از کل پوشش تصویری مسابقات فصل پیش را به خود اختصاص داده بود و این امر ارزش بالایی داشت.

تیم‌های فرمول ۱ به روش‌های سورپرایز کننده‌ای پول درمی‌آورند اما سود ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلاری چندان چشمگیر نیست مخصوصاً در ورزشی که تضمین چندانی برای موفقیت وجود ندارد. همین موضوع باعث شده است از حضور افرادی همچون لارنس استرول در فرمول ۱ و خرید تیمی همچون استون مارتین تعجب کنیم.

البته قرار است این حاشیه سود افزایش پیدا کند. حالا که هزینه‌های تیم‌ها به ۱۴۵ میلیون دلار محدود شده است، تیم‌ها می‌توانند سودهای زیادی به دست آورند و احتمالاً به همین خاطر است که فرمول ۱ حالا نظر سرمایه‌گذاران زیادی را جلب کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول