گزارشگر ویژه تبدیل به کانال انتشار اطلاعات غلط گروه های تروریستی شده است


گزارشگر ویژه تبدیل به کانال انتشار اطلاعات غلط گروه های تروریستی شده است

معاون‌ امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با خانم میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، معاون‌ امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه نشست ۴۹ شورای حقوق بشر در ژنو، با خانم میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، غریب آبادی ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای حقوق بشر که منبعث از قانون اساسی کشور و موازین دینی است، تاکید کرد که دولت جدید و قوه قضاییه اقدامات عملی و عینی مشخصی برای ارتقای حقوق بشر انجام داده و در دستور کار دارند و مصمم به پیشبرد آنها هستند.

وی مکانیسم بررسی دوره ای حقوق بشر کشورها تحت عنوان یو پی آر را بهترین روش برای ارتقای حقوق بشر کشورها دانست که بر اساس آن، ایران علاوه بر ارائه گزارش خود در اجرای توصیه‌های حقوق بشری در سال ۲۰۲۰، اخیرا گزارش میاندوره ای نیز در مورد پیشرفت های حقوق بشری ظرف یک سال و نیم گذشته تهیه کرده است که به نشست جاری شورای حقوق بشر ارائه خواهد کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر به تعیین گزارشگر ویژه کشوری که بر اساس منویات سیاسی برخی کشورها به عنوان ابزار فشار سیاسی تعیین می شود نیز اشاره کرد و گفت: گزارشگر تعیین‌شده برای ایران با گزارشات غیر واقعی خود، عملا تبدیل به ابزاری سیاسی شده است و فراتر از تمامی قواعد حاکم بر کار گزارشگران حقوق بشر، وارد حیطه‌هایی شده است که اساسا با وظایف وی مغایرت دارد.

غریب‌آبادی در ادامه گفت: گزارشگر ویژه تبدیل به کانال انتشار اطلاعات غلط گروه‌های تروریستی شده است که دستشان به خون ملت ایران آلوده است. این گروه تروریستی اکنون در پایتخت‌های همان‌هایی که بانی قطعنامه تعیین گزارشگر هستند، آزادانه در رفت‌وآمد هستند و علیه ملت ایران فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در این دیدار، طومار حاوی ۱۲۰۰۰ امضای مردمی آسیب‌دیده از اقدامات تروریستی منافقین علیه اعضای این گروهک تروریستی و اقدامات آنها را به کمیسر عالی حقوق بشر ارائه کرد و از وی خواست تا به جدیت به آن رسیدگی کند. غریب‌آبادی تاکید کرد این گروهک بیش از ۱۲۰۰۰ مردم بی‌گناه را در ایران ترور کرده و همچنان ماهیت تروریستی خود را حفظ کرده است اما متاسفانه آزادانه در اروپا و آمریکا تردد و عملیات‌های تروریستی خود را برنامه‌ریزی و هدایت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها