مساجد زنجان، میزبان جشن های بعثت پیامبر مهربانی


مساجد زنجان، میزبان جشن های بعثت پیامبر مهربانی

به مناسبت بعثت پیامبر گرامی اسلام، مساجد استان زنجان با چراغانی و تزئین کوچه های منتهی به مساجد، خود را برای برگزاری جشن های سالروز بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام آماده می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حضرت محمد مصطفی(ص) در روز (27 رجب) سال 40 عام الفیل، همزمان با سال 13 پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط (جبرئیل) و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

روز مبعث، روز برانگیختن خردهایی است که در تابوت خُرافه گرایی، هوس پرستی و جهل پیشگی دفن شده بود. روز مبعث روز تولّد عاطفه هاست؛ عاطفه هایی که در رقص شمشیرها زخمی می شد و در جنگل نیزه ها جان می باخت.

روز مبعث، روز مرگ قساوت ها و شرارت ها بود؛ روز مرگ کرامت هایی که به پای بت ها قربانی می شد؛ روز مرگ جهل و شرک و پرستش های ناروا بود.

به همین مناسبت مراسم جشن و شادی در مساجد زنجان برپا می شود و بچه های مسجدی با تزئین مساجد و چراغانی کوچه های منتهی به مساجد، این روز را جشن می گیرند.

در مسجد النبی(ص) زنجان نیز ویژه مراسم عید مبعث با سخنرانی و مولودی خوانی روز دوشنبه 9 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

در این مسجد مسابقه قرآنی مبعث نیز ویژه کودکان و نوجوانان در رشته های قرائت ترتیل، حفظ با محوریت جزء ۳۰، اذان، دعاخوانی و مفاهیم در مسجد النبی(ص) زنجان برگزار می شود و همزمان با 10 اسفندماه از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

همچنین جشن نورانی مبعث حضرت رسول اکرم(ص) با سخنرانی امام جمعه سلطانیه در مسجد باب الحوائج این شهرستان برگزار می شود.

این مراسم که با مولودی خوانی همراه خواهد بود دوشنبه 9 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور نمازگزاران برگزار خواهد شد.

سلسله نشست‌های هفتگی امام جمعه شهرستان سلطانیه با نوجوانان با عنوان «دوستان مسجدی» هر هفته یکشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد باب الحوائج (مصلای نمازجمعه) و پنجشنبه ها ساعت ۱۱ صبح در دفتر امام جمعه شهرستان سلطانیه تشکیل می شود.

در مسجد بازار زنجان نیز ویژه مراسم جشن بعثت پیامبر همزمان با روز بعثت و با حضور بازاریان و کسبه با مولودی خوانی مادحین استان زنجان برگزار خواهد شد.

در دیگر مساجد استان زنجان نیز مراسم مشابهی با حضور بچه های مسجدی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟