همت اهالی روستای کردر رضوی در برگزاری جشنواره آسمان هشتم ستودنی است


همت اهالی روستای کردر رضوی در برگزاری جشنواره آسمان هشتم ستودنی است

زارعی، ضمن تقدیر از اهالی روستای کردر رضوی در برگزاری جشنواره ملی آسمان هشتم گفت: هرجا که مردم پای کار آمد‌ند همه‌چیز به نحو شایسته‌ای پیش رفته است؛ این مهم به ویژه در عرصه فرهنگ تاثیر بسزایی داشته است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «کوروش زارعی» در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی روستایی فرهنگی هنری آسمان هشتم در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی، ضمن تبریک عید مبعث اظهار کرد: شرایط کرونایی و وضعیت قرمز استان هرمزگان و شهرستان میناب چندین بار برگزاری جشنواره آسمان هشتم را به تعویق انداخت اما اصرار و پا به کار بودن دبیر جشنواره باعث شد تا امروز شاهد برگزاری آیین افتتاحیه این رخداد فرهنگی باشیم.

وی با اشاره به اینکه همت و تلاش اهالی روستای کردر رضوی در برگزاری جشنواره ستودنی است و زمان ورود به این روستا شاهد فعالیت مردان و زنان برای آماده سازی فضا برای برگزاری جشنواره بودیم، افزود: زنان و مردان غیور و ولایتمدار و انقلابی این روستا سال ها پای جشنواره ایستادند و آن را به استانی تبدیل کردند و هم اکنون نیز شاهد برگزاری آن در سطح ملی هستیم.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با بیان اینکه اگر مردم روستای کردر رضوی پای کار جشنواره نبودند این رخداد شکل نمی گرفت، عنوان کرد: هرجا که مردم پای کار باشند کار به نحو شایسته انجام می شود.
وی با یادآوری اینکه ما کاری جز خدمت و وظیفه انجام نمی دهیم، گفت: اما وقتی مردم پای کار می آیند کاری فراتر از وظیفه انجام می دهند؛ اگر مردم در کشور پای کار نباشند هیچ اتفاقی در عرصه های علم، سیاست، فرهنگ و ... نمی افتد.
زارعی در ادامه با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: دشمن با جنگ سخت، فتنه و تحریم نتوانست به مملکت ما آسیب بزند و از همین رو برای دستیابی به اهدافش روی نسل جوان متمرکز شده و برای آنان نقشه کشیده است و درصدد است تا جوانان را از دین، مذهب دور کند و آنها را به فساد بکشاند.
وی افزود: اگر ما در میدان نباشیم و کار فرهنگی انجام ندهیم و مسئولان نیز دوشادوش مردم نباشند خطر بزرگی ما را تهدید می کند و دشمن نسل جوان ما را از ما خواهد گرفت.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: دشمن با فناوری نوین و ابزار روز به جنگ ما آماده است و فضای مجازی اگر از آن به درستی استفاده نشود دشمنی است که وارد منازل ما شده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر می تواند ما را در برابر شبیخون دشمن مصون نگه دارد، افزود: ما باید برای پسران و دختران جوان برنامه های فرهنگی هنری داشته باشیم
زارعی با ذکر این نکته که ما هم اکنون در جنگ فرهنگی قرار داریم، گفت: متاسفانه در این جنگ در برخی از نقاط ، دشمن توانسته است به ما لطمه بزند و از این رو باید مکتب اهل بیت(ع) را در دستور کار خود قرار دهیم و گرنه آسیب خواهیم دید.
وی تنها راه نجات را توصل به مکتب اهل بیت(ع) دانست و تاکید کرد: اجازه ندهیم دشمن پسران و دختران جوان ما را از مکتب اهل بیت(ع) جدا کند زیرا خیر دنیا و آخرت در همین است.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به راهیابی 20 گروه نمایش و سرود از استان های مختلف کشور از مرحله بازبینی به مرحله نهایی نخستین جشنواره ملی روستایی فرهنگی هنری آسمان هشتم، گفت: 12 گروه سرود و هشت گروه نمایش به مدت سه روز با یکدیگر به رقابت می پردازند و در آیین اختتامیه از برترین ها تجلیل خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که این حرکت خوب شروع شود و این رویداد فرهنگی معنوی بتواند هر سال بهتر از سال قبل با حضور گروه هایی از سراسر کشور در روستای کردر رضوی برگزار شود.
زارعی عنوان کرد: اداره کل هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز سعی خواهد کرد از هنرمندان برجسته کشور در این جشنواره استفاده کند و با برگزاری کارگاه های آموزشی سطح کیفی جشنواره را ارتقا دهد.
نخستین جشنواره فرهنگی هنری آسمان هشتم در آستانه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد و همزمان با عید مبعث به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) از 10 تا 12 اسفند ماه جاری در رشته های سرود رضوی، تئاتر رضوی، کتابخوانی رضوی، فیلم کوتاه رضوی و صنایع دستی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار می شود.
آیین اختتامیه این جشنواره ساعت 19 روز پنجشنبه 12 اسفند با حضور مسئولان کشوری و استانی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار خواهد شد.
کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.
گفتنی است کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در سال ۸۵ در مسجد امام رضا(ع) روستای کردر رضوی راه‌اندازی شد و میزبانی سه دوره پیاپی میزبانی جشنواره ملی سرود رضوی مساجد روستایی را در کارنامه دارد.
پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...