خرسون سقوط کرد


خرسون سقوط کرد

سی‌ان‌ان به نقل از سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که نیروهای روسیه کنترل کامل خرسون را در دست گرفته‌اند.

نیرو‌های روسیه امروز موفق شدند شهر خرسون در جنوب اوکراین را به تصرف در اورند و نیرو‌های ارتش جمهوری خلق دونتسک نیز شهر ولناواخا را تحت کنترل خود در آوردند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ اعلام کرد: تفنگداران دریایی روسیه و واحد‌های ارتش این کشور با پشتیبانی هوایی وارد شهر خرسون در جنوب اوکراین شده و این شهر را تحت کنترل خود در آوردند.

بر اساس این گزارش، در شبانه روز اخیر درگیری‌های شدیدی در منطقه خرسون که در نزدیکی شبه جزیره کریمه واقع شده است، رخ داد و نیرو‌های اوکراینی خسارت سنگینی را متحمل شده و مجبور به عقب نشینی از این شهر شدند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: همینک فرماندهان نیرو‌های روسیه با مقام‌های شهر هرسون برای برقراری نظم در این شهر و تامین امنیت و نیاز‌های ساکنان آن مذاکره می‌کنند.

بندر ماریوپول در محاصره نیرو‌های روسیه

نیرو‌های روسیه همچنین شهر بندری ماریوپل در ساحل دریای آزوف را بطور کامل محاصره کرده اند.

در این شهر شمار بزرگی از نیرو‌های اوکراینی در محاصره واقع شده اند و ارتش روسیه از یک طرف و نیرو‌های ارتش جمهوری خلق دونتسک از سوی دیگر حلقه محاصره را تنگ کرده اند.

به گفته معاون وزیر دفاع روسیه، از زمان شروع جنگ، بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد از مواضع و زیرساخت‌های نظامی اوکراین نابود شده است.

شهر ولناواخا نیز تصرف شد

ادوارد باسورین معاون فرمانده ارتش جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که شهر ولناواخا به کنترل نیرو‌های این ارتش در آمد.

باسورین در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: درگیری‌ها در ولناواخا از چند روز پیش ادامه داشت و سرانجام نیرو‌های دونتسک، این شهر را که از طرف گردان ملی گرایان افراطی آزوف و واحد‌هایی از ارتش اوکراین کنترل می‌شود، آزاد کردند.

بندر ماریوپول در محاصره

باسورین معاون فرمانده ارتش جمهوری خلق دونتسک همچنین از محاصره شهر بندری ماریوپول در ساحل دریای آزوف خبر داد.

به گزارش رسانه‌های روسیه، چتربازان نیروی هوابرد روسیه، در نبرد با نیرو‌های اوکراینی به پیروزی دست یافته و پس از پیشروی به نیرو‌های ارتش دونتسک در منطقه ماریوپول ملحق شدند.

به گفته باسورین، اقدامات نظامی در این منطقه مطابق برنامه پیش می‌رود و با پیشروی نیرو‌ها در این منطقه، امکان حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای نیرو‌های اوکراینی به مناطق مسکونی دونتسک و نیز مناطق لوگانسک از ان‌ها گرفته خواهد شد.

نیرو‌های روسیه ۱۵۰۲ مرکز نظامی اوکراین را نابود کردند

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، نیرو‌های این کشور در مناطق مختلف اوکراین، ۱۵۰۲ مرکز نظامی شامل انواع زیرساخت‌ها ازجمله ۵۱ مقر فرماندهی و مرکز ارتباطی این کشور را نابود کردند.

وی افزود: از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ۳۸ مجموعه‌های پدافند هوایی اس-۳۰۰ و بوک-ام. یک و اوسا ارتش اوکراین نابود و ۴۷ فروند هواپیما بر روی زمین منهدم و ۱۱ هواپیما در هوا سرنگون شدند.

به گفته وی، نیرو‌های روسیه ۴۷۲ تانک و نفربر‌های زرهی و ۶۲ آتشبار سنگین و ۲۰۶ عراده توپ و خمپاره انداز و ۳۳۶ خودرو نظامی را نابود و ۴۶ فروند پهپاد‌های ضربتی و تجسسی را سرنگون کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری