دعوت امارات از صنایع گلپایگان 


دعوت امارات از صنایع گلپایگان 

رئیس خانه صمت شهرستان گلپایگان گفت: نیروهای متخصص ما تنها با ارائه یک مقاله از کشور خارج می‌شوند و همچنین در یک ماه گذشته از گلپایگان 3 نیروی متخصص از کشور خارج شدند و مهاجرت کردند. 

مهدی روشنی، امروز(چهارشنبه، ۱۱ بهمن) در کارگروه اشتغال شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: افزایش ۲۰۰ برابری قیمت حامل‌های انرژی از مشکلات پیش‌روی صنعتگران است، برای مثال اکنون گاز بهای یک کارخانه صنعتی که پیش از این حدود ۷ میلیون تومان بود به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که مجبور به تعدیل نیرو شده است و بعد از عید تعطیل یا نیمه تعطیل خواهد شد. با رئیس اداره کل صمت استان و نمایندگان استان در این باره جلسه‌ای داشتیم، اما هیچ خروجی نداشت، گلپایگان قطب صنعت غرب استان است، اما با وجود این مسائل به مشکل بر خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه مالک ۶۰ درصد زمین‌های فاز ۲ شهرک صنعتی مشخص نیست، ادامه داد: افرادی که می‌خواهند در گلپایگان سرمایه‌گذاری کنند در پیچ و خم مجوزها گیر می‌کنند، چراکه تمام مجوزها در اختیار مرکز استان است و آنها می‌خواهند قوانینی که برای اصفهان در موضوعات مختلف همچون محیط زیست و بهداشت در نظر گرفتند را در گلپایگان نیز اجرا کنند. نگاه سخت‌گیرانه باید رفع شود و نیازمند تنفیذ اختیارات لازم به شهرستان هستیم.

رئیس خانه صمت شهرستان گلپایگان به توقف به روز شدن صنایع در شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود پتانسیل علمی که شهرستان دارد، اما یک شرکت دانش بنیان نداریم، مجوز ایجاد راه‌اندازی پارک علم و فناوری را داریم، اما سال‌هاست در پیچ و خم‌های بین اداری گیر کرده و در صورتی که پارک علم و فناوری استان تعهد کرده کل هزینه‌های جاری‌سازی را نیز پرداخت کند.

روشنی با بیان اینکه با وجود ۴ دانشگاه صنعتی در گلپایگان نتوانستیم ارتباطی بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم، افزود: نیروهای متخصص ما تنها با ارائه یک مقاله از کشور خارج می‌شوند همچنین در یک ماه گذشته از گلپایگان ۳ نیروی متخصص از کشور خارج شدند و مهاجرت کردند. یک دعوتنامه به‌صورت ویژه از کشور امارات برای تمام صنایع فعال آمده که اگر امکان تولید حداقلی را دارید بستر را برای تولید محصولات‌تان در امارات فراهم می‌کنیم و این یک زنگ خطر است.

بر طبل نا امیدی نکوبیم

همچنین فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: شهرستان گلپایگان از ظرفیت خوبی برخوردار است، تمام تلاش ما این است که در گام نخست اشتغال موجود را حفظ کنیم و سپس به سمت توسعه اشتغال گام برداریم. محدودیت و تحریم‌ها باید برداشته و یا کمتر شود، قطعاً آینده خوبی را در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری خواهیم داشت و باید خود را برای این شرایط آماده کنیم.

محمدرضا عسگریان یادآور شد: باید دست به دست یکدیگر دهیم تا نواقص را برطرف کنیم بر طبل ناامیدی نکوبیم و با تلاش شبانه‌روزی از پتانسیل‌های موجود بهره ببریم. از راه‌اندازی مشاغل خُرد و خانگی که اغلب توسط بانوان اداره می‌شود نباید غافل شد و تسهیلات خانگی فرصتی است که نباید از آن استفاده کرد. جذب تسهیلات تا پایان سال به صورت ۱۰۰ درصدی باید انجام شود و همچنین بانک‌ها نیز روند را تسهیل و قوانین را به سمت منافع مردم خم کنند.

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی شهرک صنعتی گلشهر به نتایج خوبی رسیدیم همچنین اعتبار ریالی احداث پارک علم و فناوری تأمین شده و به دنبال فراهم کردن زمین آن هستیم، امیدوارم هرچه زودتر شاهد کلنگ زنی این پارک باشیم تا بتوانیم دانشجویانی را برای حوزه صنعت تربیت کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد