رونمایی از «نامور نامه»؛ نخستین نسخه رادیویی نمایشی شاهنامه


رونمایی از «نامور نامه»؛ نخستین نسخه رادیویی نمایشی شاهنامه

برای نخستین بار، نسخه رادیویی نمایشی شاهنامه با عنوان «نامور نامه» تولید و طی مراسمی با حضور عوامل این برنامه و مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش در آیین رونمایی از نامورنامه گفت: شاهنامه فردوسی با صدا و خوانش منحصر به فرد آقای محسن بهرامی، هنرمند توانمند رادیو نمایش و هنر خانم ملیحه مرادی جعفری که از تهیه کنندگان خوش ذوق ما هستند در رادیو نمایش تولید شده است. توصیه می کنم که فرزندان ما آن را بشنوند چرا که هم فال است و هم تماشا و در کنار داستانی جذاب و پر فراز و نشیب و بهره مندی از ویژگی تمرکز بخشی و تخیل آفرینی، در یک کلام تقویت ذهن درس اهمیت ایرانی بودن به آن ها خواهد آموخت.

در ادامه این رونمایی محسن بهرامی راوی بازیگر نامورنامه تاکید کرد: تا به حال آثار در خور و شنیدنی در این خصوص تولید شده ولی سعی ما بر این بود که مجموعه کاملی از نسخه دقیقی از شاهنامه انتخاب کنیم و در دسترس عموم مردم ایران و تمام فارسی زبانان جهان قرار دهیم. چون این اثر متعلق به تمام فارسی زبانان است.

ملیحه مرادی جعفری سردبیر و تهیه کننده نامورنامه نیز خاطرنشان کرد: اجرای روایی نمایشی و نگاهی که ما به شاهنامه داریم آن را از خوانش های دیگر متمایز می کند و همین ویژگی باعث می شود که مخاطبان رادیو و نمایش‌های رادیویی با نگاه خاصی برنامه را بشنوند.

تهیه کننده و سردبیر نامورنامه تأکید کرد: در این برنامه شاهنامه را می خوانیم ولی خوانش متفاوتی داریم. شاهنامه به صورت نقالی خوانده شده و محسن بهرامی به بهترین شکل آن را اجرا می کند، در واقع ما یک خوانش صرف نداریم بلکه ایشان شخصیت ها را با صدایش می سازد و این به تخیل شنونده کمک می کند که بتواند تصویر سازی کند و شخصیت ها و فضا را در ذهنش بسازد. من هم به عنوان تهیه کننده سعی دارم با موسیقی و افکت، تصاویر به بهترین شکل ممکن در اذهان مخاطبان شکل بگیرد و ماندگار شود.

مرادی جعفری افزود: تصحیحی که ما می خوانیم تصحیح دکتر جلال خالقی مطلق هست که ویرایش دوم ایشان را می‌خوانیم و امیدواریم که اتفاق خوبی بیفتد .همچنین نرگس موسی پور افکتور، رامین آریا شکوه صدابردار و شهین نجف زاده و مهرداد عشقیان گویندگان این برنامه هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب