مسائل معیشتی اهالی فرهنگ و هنر اولویت دولت سیزدهم است


مسائل معیشتی اهالی فرهنگ و هنر اولویت دولت سیزدهم است

شیراز-ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:توجه به مقوله فرهنگ،مسائل معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر و ضرورت حمایت از این قشر فرهیخته یکی از مهمترین اولویت های دولت سیزدهم است.

بر پایه مطلب دریافتی چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ حمید رضا قانعی افزود: اتخاذ سیاست های حمایتی متناسب با منزلت پرچمداران فرهنگ و هنر کشور، توزیع عادلانه امکانات و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر از محوری ترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی است که بارها بر آن تاکید شده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به عنوان یکی از مهمترین نهادهای متولی حمایت از فعالان فرهنگی و هنری استان فارس، اقدامات جدی در مسیر ارائه خدمات حمایتی، در حوزه خدمات فرهنگی و هنری ، کسب و کارهای منتخب رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال، کسب و کارهای چاپ و نشر فرهنگی و کسب و کارهای خدمات هنری بـرای شکوفایی اقتصاد فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم بـه عمل آورده که از آن جمله می توان به تحقق ارائه تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اشاره کرد.
قانعی ادامه داد: این اداره کل بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات کارا، بیش از ۵۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات تحفه و بیش ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایت از کسب و کارهای خرد خانگی از فعالیت های فرهنگی و هنری حمایت کرده است و اصحاب فرهنگ و هنر در سراسر استان فارس می توانند با ارائه طرح های مرتبط با فرهنگ و هنر به کارشناس مشاغل اداره کل از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ استفاده کنند.

مسائل معیشتی اهالی فرهنگ و هنر اولویت دولت سیزدهم است

آیین تکریم اهالی فرهنگ، ادب و هنر و رسانه با عنوان صحبت یار

به گفته‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در قالب برنامه صحبت یار که در آستانه‌ مبعث پیامبر مکرم اسلام آغاز به کار کرده قرار است هر هفته نشست‌های صمیمی با اهالی فرهنگ، ادب، هنر، رسانه‌ و فعالان قرآنی استان برگزار و در این نشست از پیشکسوتان و فعالان این حوزه‌ها تکریم شود.

قانعی افزود: حفظ شأن و جایگاه هنرمندان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نقش بی‌بدیلی در ارتقای سطح فرهنگ استان ایجاد می‌کند و برای اجرای این برنامه هر چه در توان داریم به میدان خواهیم آورد و با مشارکت دیگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و حمایت و هدایت مدیران ارشد استان به رفع نیازهای این قشراز جامعه می‌پردازیم.

وی گفت: دخیل بودن در شادی و غم و درک کردن فرهنگیان، هنرمندان و اهالی رسانه بسیار مهم است و همه مسئولان باید در کنار هنرمندان قرار بگیرند و با عشق و علاقه مشکلات آن‌ها را تا آنجا که می‌شود حل کنند.

مسائل معیشتی اهالی فرهنگ و هنر اولویت دولت سیزدهم است

در اولین آیین تکریم اهالی فرهنگ، ادب، هنر و رسانه از استاد محمد مهاجر از مفاخر و خوشنویسان برجسته استان فارس تکریم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان