کامیون کشنده بهمن امپاور رونمایی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و عکس


کامیون کشنده بهمن امپاور رونمایی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و عکس

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) گروه خودروسازی بهمن دیزل به تازگی از کامیون کشنده بهمن امپاور BD500 خود رونمایی کرده است. در ادامه مشخصات و تصاویر این کشنده را ببینید. حدود دو هفته پیش بود که گروه خودروسازی بهمن خبر از رونمایی محصولی جدید تحت عنوان کامیون امپاور BD500 داد. گفتنی است که این کشنده توسط کمپانی بهمن دیزل عرضه... نوشته کامیون...

گروه خودروسازی بهمن دیزل به تازگی از کامیون کشنده بهمن امپاور BD500 خود رونمایی کرده است. در ادامه مشخصات و تصاویر این کشنده را ببینید.

حدود دو هفته پیش بود که گروه خودروسازی بهمن خبر از رونمایی محصولی جدید تحت عنوان کامیون امپاور BD500 داد. گفتنی است که این کشنده توسط کمپانی بهمن دیزل عرضه خواهد شد. این شرکت زیرمجموعه بهمن موتور است و در زمینه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین فعالیت می‌کند.

کامیون کشنده بهمن امپاور رونمایی شد

کامیون کشنده بهمن امپاور رونمایی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و عکسکامیون کشنده بهمن امپاور رونمایی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و عکس

یکی از وجوه مشخصه این کامیون که در وهله اول به چشم بیننده آشنا به نظر می‌رسد، شباهت ظاهری زیاد آن به محصولات گروه داف و علی الخصوص نسل جدید داف XF است. همین عامل به احتمال زیاد روی فروش آن تأثیر بسزایی خواهد گذاشت چرا که هم زیبایی ظاهری آن افزایش یافته و هم رگه‌هایی از داف دارد.

شماره 500 در نام امپاور BD500 نشان دهنده قدرت و توان این کامیون کشنده است. محصول جدید بهمن دیزل مجهز به موتور کامینز خواهد بود و می‌تواند نهایتاً 490 اسب بخار قدرت و 2300/1100 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همین مولفه این کامیون را تبدیل به یکی از رقبای سرسخت بازار می‌کند.

کامیون کشنده بهمن امپاور رونمایی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و عکسکامیون کشنده بهمن امپاور رونمایی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و عکس

جعبه دنده امپاور BD500 ساخت ZF است و 12 دنده به جلو و 2 دنده به عقب را در اختیار راننده قرار خواهد داد. یکی دیگر از برتری‌های این کشنده پیشرانه آن با 12 لیتر حجم است که از ساختار شش سیلندر خطی پیروی می‌کند. امپاور دارای مجوز آلایندگی یورو 5 نیز است. رانندگان می‌توانند از ظرفیت باک 940 لیتری این محصول که از جنس آلومینیوم است بهره‌مند شوند. طبق گزارشات، ظرفیت مخزن ادبلو امپاور بی دی 500 85 لیتر خواهد بود.

سیستم تعلیق کامیون کشنده بهمن دیزل چهار فنر بادی دارد و می‌توان ارتفاع آن را از راه دور تنظیم کرد. ترمزهای دیسکی نیز از دیگر مزایای این کامیون محسوب می‌شود. و اما امکانات و آپشن‌های امپاور چیست؟

کامیون کشنده بهمن امپاور رونمایی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و عکسکامیون کشنده بهمن امپاور رونمایی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و عکس

امکانات رفاهی و آپشن‌های امپاور BD500

یکی از معایب کامیون‌های تولیدی طی سالیان اخیر، نصب نکردن ریتاردر است. جای خوشحالی است که کامیون کشنده BD500 چنین سیستمی دارد. ریتاردری که روی امپاور نصب شده دارای 5 حالت مختلف است و توسط ZF آلمان ساخته شده. از جمله تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این کامیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم تعلیق جلو شامل فنر تخت چند لایه پارابولیک و مجهز به کمک فنر و استابلایزر، سیستم تعلیق عقب شامل بادی مجهز به 4 کیسه هوا با قابلیت تنظیم ارتفاع از راه دور و حافظه ذخیره و مجهز به کمک فنر و استابلایزر، سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی – پنوماتیکی، سیستم ترمز ضد قفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی (ESC، ASR،EBS) سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS)، ترمز کمکی ترموز موتور ، ریتاردر گیربکس 5 حالته با برند (ZF)، ترمز دستی مکانیزم پنوماتیکی – با عملکرد روی محور عقب، فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDWS)، سیستم کنترل حرکت خودرو در سر بالایی (HAS)، سیستم هشدار برخورد به جلو (FCWS)، قفل دیفرانسیل.

کامیون کشنده بهمن امپاور رونمایی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و عکسکامیون کشنده بهمن امپاور رونمایی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و عکس

کابین مسطح (بدون پالونی) و سقف بلند جهت تردد راحت در کابین، دو تخت خواب، کابین شناور چهار نقطه‌ای با تعلیق بادی، دکوراسیون داخلی لوکس، جک بالابر برقی کابین، یخچال، سانروف برقی، آفتابگیر داخلی و خارجی، صندلی راننده پنوماتیکی با قابلیت تنظیم در 6 جهت دارای گرمکن، مولتی مدیا TFT لمسی (رادیو، رهیاب، بلوتوث، USB ،SD)، مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، بخاری درجا، آینه‌های جانبی قابل تنظیم با سیستم گرمایش، چراغ روشنایی روز (DRL)، چراغ مه شکن عقب و جلو، آلارم دنده عقب، کروز کنترل، تاخوگراف، سیستم کمکی استارت بیرون از کابین و قطع کن باتری.

همچنین متقاضیان می‌توانند سه آپشن این کامیون کشنده را به صورت جداگانه سفارش دهند. این سه آپشن عبارتنداز: تأمین خودرو برای حمل کالاهای خطرناک (تانکر سوخت و…) براساس گواهی استاندارد اروپا (ADR)، کولر درجا و نمایش فشار باد لاستیک. قیمتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، 3 میلیارد تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری