سایت ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی؛ آدرس سامانه ایران من


سایت ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی؛ آدرس سامانه ایران من

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) متقاضیان سفرهای نوروزی باید ابتدا در سامانه ایران من ثبت نام کنند. نشانی سایت ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی در ادامه خواهد آمد. روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز سفرهای نوروزی را برای کسانی که دوز سوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند صادر کرد. البته این افراد باید پلاک خودروی خود را... نوشته سایت ثبت پلاک...

متقاضیان سفرهای نوروزی باید ابتدا در سامانه ایران من ثبت نام کنند. نشانی سایت ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی در ادامه خواهد آمد.

روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز سفرهای نوروزی را برای کسانی که دوز سوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند صادر کرد. البته این افراد باید پلاک خودروی خود را در سامانه مشخص شده ثبت کنند تا جریمه نشوند.

آدرس سایت ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی

همان‌طور که در گجت نیوز خواندیم، اگر می خواهید عید به مسافرت بروید، باید پلاک خودرو خود را ثبت کنید. سامانه‌ای که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای ثبت پلاک در نظر گرفته شده، سامانه «ایران من» است و در ادامه قصد داریم آدرس آن را در اختیار شما قرار دهیم.

سال گذشته سفرهای نوروزی همراه با ممنوعیت‌های بسیاری بود اما امسال شاهد اعمال چنین محدودیت‌هایی نخواهیم بود. دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی اعلام کرده افرادی که قصد سفر نوروزی دارند باید حتما سه دوز واکسن خود را تزریق کرده باشند و الا جریمه می‌شوند.

سایت ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی؛ آدرس سامانه ایران منسایت ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی؛ آدرس سامانه ایران من

به گفته محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، صاحبان پلاک خودرو اگر قصد مسافرت دارند باید در سامانه ایران من ثبت نام نمایند. آدرس این سامانه omid.gov.ir خواهد بود و متقاضیان می‌توانند در این سامانه اطلاعات خود را وارد کنند.

به گفته فرهادی درخواست کنندگانی که دوز سوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند باید کد ملی و تلفن همراه خود را وارد کنند تا به سامانه هدایت شوند. پس از آن باید گزینه «مجوز خودروهای شخصی» انتخاب شود.

بر اساس آمار ستاد ملی مقابله با کرونا هم اکنون در کشور حدود 1.5 تا 2 میلیون نفر واکسینه نشده‌اند و صاحب پلاک خودرو نیز هستند. بنابر آنچه تاکنون گفته شده، این افراد محدودیت تردد خواهند داشت. جریمه‌ای که برای این خودروها در نظر گرفته شده، یک میلیون تومان به ازای هر 24 ساعت است.

متقاضیان باید مد نظر داشته باشند که تا 20 اسفند ماه سال جاری فرصت ثبت نام در این سامانه را دارند و پس از آن خودروهایی که ثبت نشده‌اند مشمول جریمه خواهند شد. به گفته سخنگوی ستاد ملی کرونا، عباس شیراوژن، با توجه به وضعیت فعلی که اومیکرون کنترل شده، تنها کسانی قادر به انجام سفرهای نوروزی هستند که دوز سوم را تزریق کرده باشند.

سایت ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی؛ آدرس سامانه ایران منسایت ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی؛ آدرس سامانه ایران من

البته باید در نظر داشت که دوز دومی‌ها در صورتی می‌توانند به سفر بروند که از تاریخ تزریق دوز دوم آنها بیش از سه ماه یا 90 روز نگذشته باشد. بنابراین اگر از زمان تزریق آخرین دوز واکسن 3 ماه گذشته باشد باید نسبت به تزریق دوز بوستر اقدام نمائید.

در ادامه حسین قاسمی خاطرنشان کرده که محدودیت‌های کرونایی برای صاحبان پلاک خودرو است و با سرنشینان کاری نخواهیم داشت. به گفته وی حدود 6 الی 8 میلیون نفر واکسینه نشده‌اند که البته بخش اعظمی از آنها کودکان و دانش آموزان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ