گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین


گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین

رانندگی برای بسیاری از افراد کاری فوق‌العاده جذاب و دوست‌داشتنی است. به‌طوری که عده‌ای ساعت‌ها در خیابان‌های شهر، مشغول رانندگی هستند. گروهی از مردم نیز هستند که علاقه بسیاری به رانندگی ماشین‌های سنگین دارند. اما نکته مهمی که دراین‌خصوص باید به...

رانندگی برای بسیاری از افراد کاری فوق‌العاده جذاب و دوست‌داشتنی است. به‌طوری که عده‌ای ساعت‌ها در خیابان‌های شهر، مشغول رانندگی هستند. گروهی از مردم نیز هستند که علاقه بسیاری به رانندگی ماشین‌های سنگین دارند. اما نکته مهمی که دراین‌خصوص باید به آن توجه کنید، داشتن گواهینامه پایه یک است. یعنی شما برای استفاده از ماشین‌های سنگین، باید گواهینامه پایه یک دریافت کرده باشید. در غیر این صورت استفاده از آن برای شما مقدور نخواهد بود.

عده‌ای نیز دوست دارند با ماشین سنگین، در خیابان‌های سایر کشورهای جهان نیز رانندگی کنند. اما این کار نیازمند داشتن گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین است. با استفاده از گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین، به‌راحتی می‌توانید تجربه رانندگی در سایر کشورها را نیز به دست آورید. توجه کنید که گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین، همان گواهینامه پایه یک نیست و بین آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد.

تفاوت گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین و گواهینامه پایه یک

همان‌طور که اشاره کردیم، شما با استفاده از گواهینامه پایه یک فقط می‌توانید در خیابان‌های کشور خودتان رانندگی کنید و امکان گذر از مرزهای کشور برای شما وجود ندارد. اما با استفاده از گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین، می‌توانید از مرز‌های کشور عبور کرده و در برخی نقاط جهان نیز اقدام به رانندگی کنید. البته این گواهینامه نیز برای تمام کشورهای دنیا نیست.

به بیان دیگر، ۱۹۶ کشور وجود دارد که عضو یک سازمانی به نام سازمان جهانی اتومبیل‌رانی هستند، ایران نیز در بین این کشورها وجود دارد. با استفاده از این گواهینامه شما می‌توانید در این ۱۹۶ کشور به‌راحتی رانندگی کنید.

یکی از نکاتی که در خصوص این گواهینامه می‌توان گفت مدت قرارداد آن است. این گواهینامه‌ها، معمولاً چیزی حدود ۱ تا ۳ سال اعتبار دارند و در این مدت شما می‌توانید در کشورهای مختلف جهان، با ماشین سنگین خودتان رانندگی کنید.

مواردی که در خصوص گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین باید به آن توجه کنیم

به‌صورت کلی می‌توانیم بگوییم کسانی که به دنبال گرفتن این گواهینامه هستند، نوعی توریست نیز معرفی می‌شوند. درواقع شما زمانی که قصد گذر از مرزهای کشور و رفتن به یک کشور دیگر را دارید، قصد توریست شدن در یک کشور دیگر را نیز دارید.

خب طبیعتاً برای این کار شما باید تمام اصول و قواعد گردشگری را به‌صورت کامل رعایت کنید تا به مشکلی برخورد نکنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که دراین‌خصوص باید به آن توجه کنیم، گرفتن گذرنامه (پاسپورت) است. شما به‌هیچ‌عنوان، حتی با وجود داشتن گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین، بدون داشتن پاسپورت نمی‌توانید از کشور خارج شوید. پس برای استفاده از گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین و لذت بردن از رانندگی در خارج از کشور، حتماً به سراغ گرفتن پاسپورت بروید.

مراحل دریافت گواهینامه بین‌المللی

طی‌کردن مراحل قانونی: یکی از نکاتی که در خصوص گواهینامه بین‌المللی می‌توانیم بیان کنیم، انجام این کار از طریق مراحل قانونی است. توجه کنید که هیچ‌گاه، به فکر دریافت این مدرک از راه‌های غیرمتعارف و غیرقانونی نباشید چرا که در این صورت، دچار ضررهای جبران‌ناپذیری خواهید شد.

یکی از راه‌هایی که برای دریافت گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین وجود دارد استفاده از سازمان گردشگری و همچنین سازمان اتومبیل‌رانی است. این سازمان‌ها می‌توانند مسیر دریافت گواهینامه بین‌المللی ماشین را برای شما هموار کنند.

دریافت گواهینامه به‌صورت آنلاین: یکی از نکاتی که در خصوص گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین وجود دارد این است که شما می‌توانید این گواهینامه را به‌صورت مجازی نیز دریافت کنید. اگر به این صورت اقدام کنید، باید چیزی حدود ۷ روز وقت بگذارید تا بتوانید در نهایت گواهینامه را دریافت کنید.

دریافت گواهینامه به‌صورت حضوری: یکی دیگر از شرایطی که برای کسب گواهینامه بین‌المللی وجود دارد، شرکت در کلاس‌های حضوری است. به این صورت که مانند سایر گواهینامه‌ها، در دوره‌های مخصوص آن شرکت می‌کنید و در صورت قبولی در آزمون موردنظر، گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین را دریافت می‌کنید.

هرکدام از این ۲ روش دارای مزایای خاص خودشان هستند.

برای مثال، کسانی که وقت کافی برای دریافت گواهینامه بین‌المللی دارند و عجله‌ای نیز دراین‌خصوص ندارند، می‌توانند به‌صورت آنلاین این دوره را پشت سر بگذارند و گواهینامه خود را دریافت کنند. از طرفی، کسانی که دوست دارند هرچه سریع‌تر گواهینامه بین‌المللی خود را دریافت کنند و برای آن عجله دارند، می‌توانند به‌صورت حضوری اقدام کنند و در سریع‌ترین زمان ممکن گواهینامه خود را دریافت کنند.

ویژگی‌های گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین

سفر به کشورهای مختلف دنیا: بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کسب گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین این است که شما با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید به کشورهای مختلف دنیا سفرکرده و تجربه‌های جدیدی را به دست آورید. همان‌طور که گفتیم، برای این کار کافی است شما پاسپورت خود را دریافت کنید. بعد از آن می‌توانید بدون هیچ مشکلی به بسیاری از کشورهای دنیا سفرکرده و از آن‌ها لذت ببرید.

گسترش روابط‌عمومی: طبیعتاً بین سفر به شهر‌های ایران و یا سفر به شهرهای سایر کشورهای دنیا تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. بدون شک شما با سفر به شهر‌های کشور خودمان ایران نیز می‌توانید روابط‌عمومی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. اما با سفر به کشورهای دیگر دنیا، شما با آداب‌ورسوم آن‌ها آشنا شده و شیوه زندگی در سایر کشورهای دنیا را نیز می‌آموزید. با این کار شما می‌توانید تبدیل به یک سفیر بشوید و اطلاعات بسیار زیادی از کشورهای مختلف دنیا کسب کنید.

گسترش کسب‌وکار: یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت داشتن گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین این است که شما با استفاده از آن می‌توانید کسب‌وکار خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید و سودآوری بسیار زیادی را تجربه کنید. بدون شک قیمت حمل‌ونقل به کشورهای دیگر دنیا هزینه‌های بیشتری نیز خواهد داشت و به همان میزان، دستمزد بیشتری برای شما حاصل می‌شود. برای کسانی که وقت و علاقه به سفر رفتن دارند، استفاده از گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین، گزینه‌ای مناسب خواهد بود. چراکه با استفاده از آن هم به تفریح خود پرداخته‌اید و هم در کسب‌وکارتان به پیشرفت رسیده‌اید.

اعتبار گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین در کشورهای مختلف

در هر کشوری این گواهینامه‌ها دارای یک اعتبار خاصی هستند و نمی‌شود تمام آن‌ها را باهم یکسان دانست. برای مثال کشوری اعتبار زیادی به گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین می‌دهد و یک کشور دیگر، اعتبار کمی را در آن در نظر می‌گیرد. در واقع نکته‌ای که شما دراین‌خصوص باید به آن توجه کنید، تابع قوانین کشورهای مختلف بودن است.

برای مثال کشوری مثلاً ترکیه تنها ۶ ماه به این گواهینامه‌ها اعتبار می‌دهد و بیشتر از این زمان نمی‌توانید در آن جا حضور داشته باشید. اگر این زمان بگذرد و شما هنوز آنجا را ترک نکرده باشید، باید منتظر جریمه‌های بسیار زیادی باشید‌.

برای اینکه دچار این مشکل نشده و به‌راحتی سفرها و تجارت خود را انجام دهید، قبل از سفر به هر کشوری قوانین آنجا را به‌صورت کامل بررسی کنید و از تمام خواسته‌های آن‌ها آگاه شوید. اگر شرایط آن جا با شما سازگاری دارد، اقدام به سفر کنید و در غیر این صورت، به‌هیچ‌عنوان این کار را انجام ندهید.

نکتة مهمی که در خصوص گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین وجود دارد این است که اگر شما آن را گم کنید، باید هرچه سریع‌تر برای دریافت مجدد آن تلاش کنید. اگر گواهینامه شما دارای اعتبار باشید، به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید آن را مجدداً دریافت کنید.

قیمت گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین

برخلاف تصور عده‌ای از افراد، قیمت این گواهینامه در مقایسه با سایر گواهینامه‌ها آن‌چنان زیاد نیست و شما می‌توانید به‌راحتی و با پرداخت تنها ۱۰۹ هزار تومان برای یک سال و ۳۳۵ هزار تومان برای سه سال، آن را دریافت کنید.

فراموش نکنید که این قیمت در مقایسه با خدماتی که به شما ارائه می‌کند بسیار ناچیز است. همان‌طور که اشاره کردیم، شما با استفاده از این گواهینامه می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و بهره بسیار زیادی از آن ببرید. برای مثال، با استفاده از گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین، شما می‌توانید علاوه بر کسب درآمد بسیار زیاد، تفریح نیز بکنید. این موضوع می‌تواند از اهمیت بسیار زیادی برای عاشقان رانندگی برخوردار باشد. چراکه آن‌ها می‌توانند در یک سفر ایده‌آل، دنیاگردی را نیز تجربه کنند‌.

بدون شک رانندگی در جاده‌های کشورهای مختلف جهان، حس بی‌نظری دارد و افرادی که برای دریافت این گواهینامه تلاش کنند می‌توانند از این حس زیبا بهره‌مند شوند.

پس اگر شما هم عاشق رانندگی در جاده‌های زیبای کشورهای مختلف دنیا هستید، و دوست دارید با ماشین سنگین خود این کار را انجام دهید، می‌توانید هرچه سریع‌تر برای دریافت گواهینامه بین‌المللی ماشین سنگین اقدام کرده و بهره لازم را ببرید. توجه کنید که شما هم به‌راحتی می‌توانید با گذراندن دوره‌های مخصوص، به دریافت این گواهینامه نزدیک شوید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، می‌توانید هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت غیرحضوری، اقدام به دریافت این گواهینامه بکنید. تمام این موضوعات بستگی به شرایط زندگی شما دارد. اگر دوست دارید بدون شرکت در دوره‌های حضوری و صرفاً به‌صورت مجازی گواهینامه خود را دریافت کنید، می‌توانید بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهید و اگر هم وقت کافی برای حضور در دوره‌های آموزشی حضوری را دارید، می‌توانید با استفاده از آن، در سریع‌ترین زمان ممکن گواهینامه خود را دریافت کنید.

بازهم می‌گوییم که تمام این‌ها به شرایط شما بستگی خواهد داشت. اما معمولاً کارشناسان بر این باورند که اگر به‌صورت حضوری اقدام به دریافت این گواهینامه بکنید، برای خودتان بهتر خواهد بود. چراکه با تمام ویژگی‌های آن به‌صورت ملموس، آشنایی پیدا می‌کنید و درواقع حرفه‌ای‌تر این کار را انجام می‌دهید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی