بیکارهای هیات رئیسه کمیته المپیک همچنان حاشیه‌سازند


بیکارهای هیات رئیسه کمیته المپیک همچنان حاشیه‌سازند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دوره 4 ساله اعضای هیات اجرایی و رئیس کمیته ملی المپیک اوایل بهمن‌ماه به پایان رسید. در حالی که پیش از این هیات اجرایی 17 اسفند را زمان برگزاری انتخابات...

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دوره 4 ساله اعضای هیات اجرایی و رئیس کمیته ملی المپیک اوایل بهمن‌ماه به پایان رسید. در حالی که پیش از این هیات اجرایی 17 اسفند را زمان برگزاری انتخابات اعلام کرده بود اما مطرح شدن یکباره نوشتن دستورالعمل و آیین‌‌نامه انتخاباتی برنامه‌ها را بهم ریخت و مجمع انتخاباتی هم به تعویق افتاد.

کمیته ملی المپیک آیین‌نامه را برای فدراسیون‌ها ارسال کرد و قرار شد نسخه‌ای از آن به کمیته بین‌المللی المپیک هم ارسال شود که در صورت تصویب آن در IOC و مجمع، انتخابات در اولین فرصت برگزار شود. این احتمال وجود دارد در بهار سال آینده برنامه‌ انتخابات کمیته انجام شود اما این موضوع منوط به تصویب آیین‌نامه است.

* چالشی به نام اعضای بدون فدراسیون در هیات اجرایی

نکته دیگری که برای انتخابات کمیته اهمیت دارد، تصویب اعضای مجمع برای ادامه کار هیات اجرایی و رئیس کمیته تا زمان انتخابات است؛ هر چند حاشیه‌های زیادی در مورد ادامه فعالیت چند عضوی که در حال حاضر فدراسیون ندارند، مطرح شده. این موضوع پیش از این هم عنوان شده بود و مخالفت برخی از این اعضا با برگزاری مجمع انتخاباتی انتقاداتی را به دنبال داشت. فشار وارده به اعضایی که فدراسیون ندارند، در مقطعی باعث قهر یکی از اعضای هیات اجرایی شد اما دوباره به جلسات برگشت. اخیرا نیز علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی انتقاداتی را مطرح کرده و خواستار استعفای تعدادی از اعضا شده که در حال حاضر بدون فدراسیون هستند.

رئیس فدراسیون کشتی در این باره گفته بود: "از نظر قانون، چهار سال هیات اجرایی به پایان رسیده و هر مصوبه‌ای تا مجمع غیرقانونی است. حالا هم باید در مجمع ۱۷ اسفند تصمیم گرفته شود. پیشنهاد من این بود برخی روسا که حتی فدراسیون المپیکی ندارند، کنار بروند."

طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک اعضای هیات اجرایی برای مدت 4 سال انتخاب می‌شوند و این انتخاب حقیقی است. یعنی اگر عضو هیات اجرایی در مدت 4 سال از ریاست فدراسیونش کنار برود، خللی در ادامه فعالیت او در هیات اجرایی ایجاد نمی‌کند.

بیکارهای هیات رئیسه کمیته المپیک همچنان حاشیه‌سازند

* اجباری برای انجام یک ماده در اساسنامه

مجمع عمومی مهمترین مرجع تصمیم‌گیری است که همه تصمیمات و مصوبات باید از فیلتر آن عبور کند. اگرچه قرار است در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در خصوص ادامه فعالیت اعضای هیات اجرایی و رئیس تصمیم‌گیری شود اما نباید فراموش کرد مجمع چاره‌ای جز رای به ادامه فعالیت آها ندارد چرا که در غیر اینصورت، تمامی فعالیت‌های از نظر برنامه‌ریزی و مالی دچار مشکل خواهد شد.

اینکه مجمع بخواهد تصمیم به عدم فعالیت اعضای هیات اجرایی بگیرد، از نظر قانونی می‌تواند این کار را انجام دهد اما با کاهش اعضا، جلسات از رسمیت می‌افتد. بنابراین با توجه به رقابت‌های پیش روی ورزش ایران در سال 1401 مانند بازی‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های جوانان و بازی‌های آسیایی، چاره‌ای جز ادامه فعالیت باقی نمی‌ماند.

باتوجه به شرایط کرونا، تعدادی از انتخابات فدراسیون‌های بین‌المللی هم به تعویق افتاد؛ این در حالیست که برای ادامه کار رای موافق اعضای مجمع را کسب کردند تا سر فرصت انتخابات را برگزار کنند. حالا که انتخابات کمیته ملی المپیک با تعویق مواجه شده به نظر می‌رسد بهترین کار رای به ادامه فعالیت باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!