پایان فضا کجاست؛ آیا عالم هستی انتها دارد؟


پایان فضا کجاست؛ آیا عالم هستی انتها دارد؟

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) سوال مهمی که تقریبا ذهن همه ما را درگیر کرده این است که آیا عالم هستی و کیهان انتهایی دارد و می‌توان به پایان فضا رسید یا خیر؟ یکی از سوال‌های مهمی که پیرامون فضا و کیهان وجود دارد این است که آیا پایانی برای فضا وجود دارد؟ هستی در کجا پایان می‌یابد؟ این‌ها تنها... نوشته پایان فضا کجاست؛ آیا عالم هستی انتها...

سوال مهمی که تقریبا ذهن همه ما را درگیر کرده این است که آیا عالم هستی و کیهان انتهایی دارد و می‌توان به پایان فضا رسید یا خیر؟

یکی از سوال‌های مهمی که پیرامون فضا و کیهان وجود دارد این است که آیا پایانی برای فضا وجود دارد؟ هستی در کجا پایان می‌یابد؟ این‌ها تنها برخی از سوال‌هایی هستند که در رابطه با فضای بی‌کران وجود دارد.

پایان فضا کجاست؟

چه تعداد کهکشان در کل کیهان وجود دارد؟ اگر می‌توانستیم در فضا تا ابد سفر کنیم، آیا مدام به یکی از کهکشان‌ها می‌رسیدیم یا خیر؟ سوالات دیگری نیز در این خصوص وجود دارد. مثلا این که آیا به هر سمت از فضا حرکت کنیم، تا بی‌نهایت کهکشان وجود خواهد داشت یا نه در نقطه‌ای همه چیز پایان می‌پذیرد؟ آخر دنیا چیست؟ و سوالاتی از این دست.

پایان فضا کجاست؛ آیا عالم هستی انتها دارد؟پایان فضا کجاست؛ آیا عالم هستی انتها دارد؟

بیایید فرض کنیم که ستاره‌ها شبیه خانه‌های ما انسان‌ها روی زمین هستند. در این صورت از گرد هم آمدن هزاران و میلیون‌ها خانه شهرها و به تبع کهکشان‌ها به وجود می‌آیند. بر اساس آنچه دانشمندان و اخترشناسان تخمین زده‌اند، کهکشانی که منظومه شمسی ما درون آن قرار دارد به تنهایی صد میلیارد یا بیشتر ستاره دارد.

اگر بتوانیم روزی از کهکشان راه شیری فراتر رویم، آن وقت تمامی این صد میلیارد ستاره اندازه یک نقطه نور می‌شوند. این وضعیت درست شبیه این است که سوار بر هواپیما باشید و از بالا به شهرهایی نگاه کنید که اندازه یک نقطه به نظر می‌رسند و میزبان میلیون‌ها خانه خواهند بود.

گفتنی است که اگر انسان بخواهد به یک کهکشان دیگر جز راه شیری سفر کند، باید میلیون‌ها تریلیون کیلومتر را بپیماید و بیشتر این فضا به طور کامل خالی است و درون این حجم از خلأ چیزی وجود دارد که دانشمندان نام آن را ماده تاریک می‌گذارند.

پایان فضا کجاست؛ آیا عالم هستی انتها دارد؟پایان فضا کجاست؛ آیا عالم هستی انتها دارد؟

لازم به ذکر است که بیشتر دانشمندان معتقدند اگر انسان بتواند تا ابد به سفر در فضا ادامه دهد، مدام از کنار کهکشان‌های دیگر عبور خواهد کرد، بدون آن که به سرانجامی برسد. در آن سوی میدان برخی از دانشمندان که در اقلیت هستند، بر این باورند که کیهان ممکن است کروی یا استوانه‌ای شکل باشد و اگر از یک نقطه این کهکشان شروع کنید و به انتهای آن بروید، مجددا از همان نقطه اول راه را آغاز خواهید کرد.

امروزه بسیاری از دانشمندان معتقد به نظریه اول هستند و می‌گویند که کیهان بی‌پایان است. در واقع به هر طرف که بروید به جایی نمی‌رسید و در این فضای لایتناهی بن بستی وجود نخواهد داشت. البته توجه داشته باشید که اخترشناسان و کیهان شناسان پاسخی برای این پرسش‌ها ندارند و گفته‌های آنها صرفا بر اساس حدسیات و فرضیات آنها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا