پالایشگاه بیدبلندخلیج‌ فارس 2 میلیون تن ظرفیت صادرات محصول دارد


پالایشگاه بیدبلندخلیج‌ فارس 2 میلیون تن ظرفیت صادرات محصول دارد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل هلددینگ خلیج فارس امروز در آیین بهره‌برداری از مخازن صادراتی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و امضای قراردادهای...

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل هلددینگ خلیج فارس امروز در آیین بهره‌برداری از مخازن صادراتی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و امضای قراردادهای جمع‌آوری گازهای همراه شرق کارون گفت: پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس ارزش افزوده بالایی برای کشور دارد. این پروژه در حداکثر ظرفیت خود ۱۴ میلیون تن محصول دارد، ۱۰ میلیون تن آن گاز است که به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

علی‌عسگری گفت: پالایشگاه بیدبلندخلیج‌ فارس حدود ۲ میلیون تن ظرفیت صادرات محصول دارد که امروز بندر صادراتی و مخازنش به بهره‌برداری می‌رسند. همکاری وزارت نفت با بخش خصوصی بسیار با ارزش است.

مدیرعامل هلددینگ خلیج فارس گفت: دیروز ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب دولت واریز شد. تا پایان امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان سود در مجموع در قالب سهام عدالت به حساب دولت واریز می‌کنیم.

وی افزود: ‌کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن می‌تواند در بارانداز بارگیری این پالایشگاه پهلو‌ بگیرند. با بهره‌برداری از این طرح و امضای قراردادهای جمع‌آوری گازهای همراه شرق کارون از سوختن ۴۸۰ میلیون فوت مکعب جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت