خبر مهم درباره مسکن ملی | قیمت نهضت مسکن ملی افزایش پیدا کرد؟


خبر مهم درباره مسکن ملی | قیمت نهضت مسکن ملی افزایش پیدا کرد؟

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آخرین قیمت واحدهای نهضت مسکن ملی خبر داد و اعلام کرد که احتمال دارد قیمت آن در‌ آینده تغییر کند.

قیمت مسکن در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است.افزایش قیمت مسکن باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه های شهر بروند.افزایش قیمت مسکن دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد.همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است. در ادامه جزییاتی درباره روند قیمت مسکن را میخوانیم.

قیمت نهضت مسکن ملی افزایش پیدا کرد؟

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آخرین قیمت واحدهای نهضت مسکن ملی خبر داد و اعلام کرد که احتمال دارد قیمت آن در‌ آینده تغییر کند.

قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت مسکن ملی چقدر است؟

به نقل از ایسنا، محمود محمود زاده با اشاره به قیمتی که در حال حاضر با سازنده‌های واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن بسته می‌شود بیان کرد: این قیمت، صرفا مربوط به هزینه ساخت است و نهایی نیست؛ قیمت تمام شده زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد با لحاظ سایر هزینه‌ها مثل نرخ عوارض، خدمات، دستمزد و دیگر موارد اعلام خواهد شد.

وی افزود: این با قیمتی که برای متقاضی تمام می‌شود تفاوت دارد. بخشی از قیمت تمام شده واحدهای نهضت مسکن ملی مربوط به عملیات ساخت‌وساز است وهزینه‌هایی مثل خدمات، صدور پروانه و عوارض‌های مختلف به آن اضافه می‌شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد، با لحاظ سایر هزینه‌ها مثل نرخ عوارض، خدمات، دستمزد و دیگر موارد اعلام خواهد شد.

وی گفت: نباید اینطور تفسیر شود نرخی که در حال حاضر با سازنده‌های واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن بسته می‌شود قیمت تمام شده واحدها خواهد بود. از ابتدا اشاره کردیم که بهای تمام شده زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد اعلام می‌شود. البته این پروژه غیرانتفاعی است و با ارزان‌ترین قیمت ممکن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: هم‌اکنون بر اساس جدیدترین فهرست بها قرارداد سازندگان نهضت ملی مسکن برای پروژه‌هایی با مشخصات معین با قیمت ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع منعقد می‌شود. اگر امکانات و کیفیت پروژه‌ها متفاوت باشد قیمت نهایی نیز متفاوت خواهد بود

وی از اعلام نرخی به عنوان قیمت روز و انعقاد قرارداد خبر داد و افزود: در طول دوره ساخت، افزایش قیمت مصالح ممکن است وجود داشته باشد، لذا آیتمی به اسم تعدیل به این قیمت‌ها اضافه می‌شود. هر سه ماه یک بار سازمان برنامه و بودجه کشور، ضریبی را به عنوان تعدیل به کل قرارداهای عمرانی کشور اعلام می‌کند. لذا این عدد پایه قرارداد است و مربوط به متقاضیان نیست بلکه مربوط به سازندگان است.

محمودزاده در پایان گفت: دولت تلاش می‌کند با تخفیفات مختلف این قیمت را به حداقل ممکن برساند و این مراقبت صورت گیرد که واحدها با حداقل قیمت تمام شده به متقاضیان تحویل شود.

خبر مهم درباره مسکن ملی | قیمت نهضت مسکن ملی افزایش پیدا کرد؟ زمین رایگان برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که سه فرزند دارند و فرزند سوم آنها از ۱۹ آبان امسال به بعد متولد می‌شود زمین رایگان اختصاص می‌یابد که شب گذشته توسط معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان یک برنامه تلویزیونی، اولین قطعه زمین به یک زوج که دارای فرزندان چهارقلو اهدا شد.

شب گذشته در جریان برنامه تلویزیونی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سند یک قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار یک زوج دارای فرزندان چهارقلو از شهر خوی قرار گرفت. رستم قاسمی گفت: در سالروز ولادت حضرت زهرا یک تکه زمین به خانواده‌هایی که دارای ۴ قلو هستند و یا فرزند چهارم آن‌ها امسال به دنیا آمده باشد تخصیص می‌یابد.

با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۱۹ آبان، به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از این تاریخ به دنیا بیاید، زمین رایگان اختصاص می‌یابد.

محمود محمودزاده در این خصوص گفت: در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر کسانی که از تاریخ تصویب قانون تعالی خانواده، صاحب فرزند سوم شوند از سوی وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت، قطعه زمینی به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این تخصیص به صورت سه دانگ سه دانگ است؛ به طوری که سه دانگ به پدر و سه دانگ به مادر تعلق می‌گیرد.

محمودراده همچنین گفت: در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر که به عنوان کلان‌شهر محسوب می‌شوند در شهرهای جدید آن‌ها که مجاور این شهرها است این واگذاری صورت می‌گیرد

تاثیر مذاکرات برجامی بر بازار مسکن/قیمت خانه ارزان می شود؟

نهضت ملی مسکن با طرحهای قبل از آن مثل مسکن ملی و مسکن مهر متفاوت است. آن برنامه‌ها به این دلیل شکل عملیاتی مناسبی به خود نگرفتند که فاقد قوانین بالادستی بودند

قیمت مسکن در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است.افزایش قیمت مسکن باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه های شهر بروند.افزایش قیمت مسکن دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد.همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است. در ادامه جزییاتی درباره روند قیمت مسکن را میخوانیم.

یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد متقاضیان بالقوه مسکن در انتظار نتایج مذاکرات وین هستند تا اقدام به خرید کنند، گفت: در صورتی که مذاکرات وین به نتیجه برسد در فاز اول احتمال کاهش نسبی قیمتها وجود دارد، سپس با توجه به اثرپذیری و اثرگذاری ۳۰ تا ۴۰ درصدی بخش مسکن بر اقتصاد کلان انتظار افزایش اشتغال و رشد درآمد خانوارها را داریم، بعد ممکن است قیمت مسکن مقداری افزایش یابد اما با درآمد خانوارها همتراز می‌شود.

ایرج رهبر اظهار کرد: مساله بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت مسکن نسبت مستقیم با اقتصاد کلان کشور دارد. بر این اساس اگر تحریم ها رفع شود و مذاکرات وین به نتیجه برسد در اقتصاد کشور تحول ایجاد می‌شود. بخش مسکن نیز با توجه به تاثیر ۳۰ تا ۴۰ درصد بر اقتصاد کشور رونق پیدا می‌کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس