دولت سیزدهم خود را ملزم به استفاده از نظرات مشاوران باتجربه می داند


دولت سیزدهم خود را ملزم به استفاده از نظرات مشاوران باتجربه می داند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: شایستگانی که فرصت خدمتگزاری پیدا نکرده اند مشاور برنامه های استراتژیک دولت در استان هستند، ظرفیت مناصب مدیریتی محدود اما نیروی انسانی توانمند استان بسیار بالاست.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در نشست با فعالان اعضای ستاد انتخاباتی آیت الله رییسی ضمن تقدیر از تلاش آنها در راستای استقرار دولت سیزدهم با گفتمان عدالت محوری و مردم محوری اظهار داشت: همه علاقمندان و فعالان روی کار آمدن دولت عدالت محور باید همچنان با همراهی، مشاوره دادن، برنامه دادن و دلسوزی کمک کار دولت باشند.

وی افزود: ابتدای شروع بکار دولت های جدید به خاطر تغییر و تحولات بسیار سخت و پرهزینه است.

بهرام نیا ادامه داد: در این راستا باید یک ساختار جدید همراه با گفتمانی که مردم به آن اعتماد کرده است، شکل گیرد و برای این مهم دولت مستقر متحمل هزینه های( به ویژه در مناطقی که مسائل قومی و قبیله ای وجود دارد) می شود که باید با صبوری موضوعات را دنبال کرد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به ساختار دولت در استان گفت: در حوزه نیروی انسانی بر اساس چارت سازمانی تعداد محدودی از افراد می توانند در مناصب مدیریتی قرار گیرند و اگر از افراد شایسته ای استفاده نشد، دال بر ناتوانی آن افراد نیست چراکه این موضوع صرفا به دلیل همین ساختار محدود مدیریتی است.

وی در ادامه یادآور شد: با وجود اینکه ظرفیت مناصب مدیریتی محدود است اما ظرفیت نیروی انسانی توانمند در استان بسیار فراوان است که در این راستا مجبور به اهم هستیم.

بهرام نیا افزود: البته در این روند کسی ادعا ندارد که تمام انتصابات درست بوده اما نیت و اصل بر این است که بهترین ها بر اساس مانیفست دولت مستقر انتخاب شوند.

وی در ادامه گفت: ما قطعا از افرادی که انتخاب شده اند تا مادامی که توانمندی ارایه خدمت به مردم بر اساس منشور دولت عدالت محور داشته باشند، حمایت می کنیم و در این مسیر با کسی تعارف نداریم و آن افرادی که انتخاب نشده اند و فرصت خدمتگزاری به آنها نرسیده است به این معنا نیست ما آنها را رها کرده ایم، بلکه از فکر و برنامه و تخصص آنها بعنوان مشاور در راستای برنامه های راهبردی و استراتژیک استان استفاده می شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره اینکه با برنامه برای خدمت به مردم آمده ‌ام، به تجربیات خود در این زمینه اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۴ سال سابقه اجرایی در حوزه های مختلف دارم، در کار تقنینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده ام، ۱۰ سال در دولت مسئولیت های مختلف داشته ام از فرمانداری شروع شده، تا مدیرکلی و تا معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام و تجربیات فراوان در حوزه نفت و گاز و انرژی با توجه به اینکه استخدامی وزارت نفت هستم، امروز این تجربیات انباشته شده را آورده ام برای استانی که به مردم و سرزمین اش علاقه‌مندم با کمک نیروی انسانی همین دیار بکار ببندم.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به اشرافیت بر ظرفیت ها و توانمندی های استان گفت: با استفاده از این تجربیات و با کمک نیروی انسانی دلسوز و متعهد استان گام به گام در مسیر درست سند آمایش سرزمینی در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حرکت می کنیم.

وی در ادامه تاکید بر برنامه های اقتصادی در جهت رفع مشکلات مردم در این حوزه را از اولویت‌های نخست و مهم دولت در استان خواند و گفت: در این راستا اقدامات خوبی شروع شده و در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم با قدرت تداوم خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه نان در استان که سهم مهمی در سبد غذایی خانواده‌های ایلامی دارد به بحث کمیت و کیفیت آن ورود مستقیم و میدانی کردیم، اضافه کرد: در این راستا همه مسئولان را موظف نمودیم در راستای بهبود شرایط اقدام کنند و امروز در این راستا نهضتی به راه انداخته شده است.

وی در ادامه به دومین اقدام مهم خود در استان اشاره کرد و گفت: دومین موضوع مهم بحث مرز و بازارچه‌های استان بود که در این راستا ظرف یک هفته با ۲ استاندار مهم دیاله و واسطه عراق دیدار داشتیم در حالیکه برای حضور یک استاندار از یک کشور دیگر به استان باید وقت و برنامه‌ریزی انجام داد.

وی افزود: یک برنامه مهم دیگر دولت در استان حضور در کنار مردم به ویژه در روزهای سخت آنها چون سیل مورموری و بازدید از چند خانواده فقیر و نیازمند است که ما در این راستا دیدارهایی با خانواده های نیازمند داشته ایم و در راستای رفع مشکلات مختلف آنها اقدام عاجل و فوری صورت گرفت.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این مهم که به مشورت و خرد جمعی در امور استان اعتقاد دارد، اضافه کرد: در روند انتصابات از صاحب نظران و نخبگان استان در حوزه های مختلف نظر گرفته ام و امروز قریب ۵۰ درصد آن صورت پذیرفته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همه با کمک هم بتوانیم با حضور میدانی، جهادی، مردمداری و مردم محوری تفاوتی نسبت به قبل ایجاد کنیم و به نوعی اعتماد از دست رفته را بازگردانیم.

گفتنی است در این نشست تعدادی از اعضای حاضر در نشست خواسته و مسائل خود را مطرح کردند و استاندار ایلام در پایان به آنها پاسخ داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند