رنو تالیسمان به آخر خط رسید


رنو تالیسمان به آخر خط رسید

در ابتدای امسال فولکس‌واگن به تولید پاسات سدان در اروپا پایان داد و حالا رنو تالیسمان هم به همین سرنوشت دچار شده است. البته درحالی‌که آلمانی‌ها هنوز به تولید پاسات استیشن ادامه می‌دهند، فرانسوی‌ها به تولید این نسخه هم پایان داده‌اند که این یعنی تالیسمان کاملاً به آخر خط رسیده است. البته از مدت‌ها پیش … The post رنو تالیسمان به آخر خط رسید...

در ابتدای امسال فولکس‌واگن به تولید پاسات سدان در اروپا پایان داد و حالا رنو تالیسمان هم به همین سرنوشت دچار شده است. البته درحالی‌که آلمانی‌ها هنوز به تولید پاسات استیشن ادامه می‌دهند، فرانسوی‌ها به تولید این نسخه هم پایان داده‌اند که این یعنی تالیسمان کاملاً به آخر خط رسیده است. البته از مدت‌ها پیش می‌دانستیم سرنوشت این خودرو چیست زیرا رنو اعلام کرده بود قصد دارد در دسامبر ۲۰۲۱ سدان میان سایز خود را کنار بگذارد. این شرکت در فوریهٔ امسال رسماً به تولید تالیسمان پایان داده است. البته این به معنای خداحافظی کامل رنو با سدان‌ها نیست زیرا این شرکت فرانسوی در برخی کشورها همچنان مگان سدان را ارائه می‌کند و مدل کوچک‌تر تالیانت که درواقع نسخهٔ ری‌بج شدهٔ داچیا لوگان است را هم در سبد محصولات خود دارد.

رنو تالیسمان به آخر خط رسید

بااین‌حال، به دلیل کاهش محبوبیت سدان‌ها، رنو هیچ برنامه‌ای برای ساخت نسل جدید تالیسمان یا ارائهٔ جایگزینی برای آن ندارد. در همین حال، طبق گزارش‌های مختلف، گفته می‌شود که در نسل بعدی پاسات هم خبری از نسخهٔ سدان نخواهد بود و این نام محبوب آلمانی فقط به‌صورت استیشن تولید خواهد شد. این در حالی است که انتظار می‌رود اوپل اینسیگنیا در نسل بعدی به یک کراس‌اوور تبدیل شود و نسل جدید فورد موندئوی چینی هم در اروپا عرضه نخواهد شد. در حال حاضر اما سرنوشت پژو ۵۰۸ نامعلوم است ولی امیدواریم همچنان به حیات خود ادامه دهد زیرا یکی از جذاب‌ترین سدان‌های حال حاضر بازار محسوب می‌شود.

رنو تالیسمان به آخر خط رسید

هرچند سیتروئن C5 از لحاظ فنی بازگشته است اما کاملاً با آن سدانی که قبلاً بود متفاوت است. مزدا ۶ هم با اینکه نسل جدیدی خواهد داشت اما این شرکت قصد دارد به برند لوکسی تبدیل شود و بنابراین مزدا ۶ جدید که با پلت‌فرم محرک عقب و پیشرانهٔ شش سیلندر خطی به بازار می‌آید، از بخش اقتصادی خارج خواهد شد. تویوتا هم هرچند کمری هیبریدی را به‌عنوان جایگزین اونسیس در اروپا عرضه می‌کند اما فروش چندانی ندارد. این یعنی صحنه کاملاً برای نسل بعدی اشکودا ساپرب آماده خواهد بود تا به پرفروش‌ترین سدان میان سایز اروپا تبدیل شود. این برند چکی متعلق به گروه فولکس‌واگن رسماً اعلام کرده است که نسل جدید ساپرب در سال ۲۰۲۳ با آخرین پیشرانه‌های درون‌سوز فولکس‌واگن به بازار خواهد آمد.

رنو تالیسمان به آخر خط رسید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !