فاز اول بیمارستان 700 تختخوابی قزوین اجرا می‌شود


فاز اول بیمارستان 700 تختخوابی قزوین اجرا می‌شود

قزوین- ایرنا- معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با اخذ 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی، فاز اول بیمارستان 700 تختخوابی قزوین اجرا می‌شود.  

محمد علی معصومی فر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از یک سال تلاش مستمر و دریافت تاییدیه از مدیر عامل بانک رفاه، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه مجوز دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ذیل ماده ۵۶ قانون الحاق برای بیمارستان ۷۰۰ تختخواب قزوین کسب شد.
معصومی فر ادامه داد: این قانون، تضمین کننده باز پرداخت تسهیلات است و دانشگاه علوم پزشکی قزوین مستقیماً زیر دین باز پرداخت آن نخواهد بود.
وی با بیان اینکه چهار بیمارستان در سال جاری مورد تایید دولت برای تخصیص اعتبار قرار گرفتند، اظهار داشت: یکی از بیمارستان های مورد تایید دولت بیمارستان ۷۰۰ تختخواب قزوین است که مصوبه تخصیص تسهیلات بانکی آن سه هفته گذشته با امضای رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد که آن را در اختیار بانک قرار دادیم و در حال حاضر در مرحله نوشتن تفاهم نامه با بانک هستیم.
معصومی فر عنوان کرد: تلاش می کنیم این تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی تا پایان سال اخذ شود تا کار ساخت این بیمارستان به صورت جدی جلو برود.
این مقام مسوول همچنین گفت: با توجه به اینکه این بیمارستان بزرگترین پروژه درمانی در حال ساخت کشور است، امکان بهره برداری کامل آن زمان بر خواهد بود بنابراین از پیمان کار پروژه تقاضای فاز بندی آن را داشته ایم و با ۲۰۰ میلیارد تومان می توانیم فاز اول آن را بهره برداری کنیم.
معصومی فر همچنین تصریح کرد: از نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم در بودجه سال های آینده نگاه ویژه تری به این پروژه داشته باشند چرا که در سال ۱۴۰۰، برای این پروژه بزرگ تنها ۳۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی در نظر گرفته شده بود.
وی با بیان اینکه حداقل اعتبار لازم برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخواب قزوین ۲ هزار میلیارد تومان است، افزود: اگر هر سال ۳۵ میلیارد تومان بودجه در نظر بگیرند این بیمارستان تا ۳۰ سال دیگر نیز به بهره برداری نخواهد رسید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی