شهر هزارکانیان دیواندره پربارش‌ترین شهر کردستان در شبانه روز گذشته بود


شهر هزارکانیان دیواندره پربارش‌ترین شهر کردستان در شبانه روز گذشته بود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر هزارکانیان در دیواندره با 26 میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان در شبانه روز گذشته بود.

علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان بارندگی سایر شهرهای استان در شبانه‌ روز گذشته شامل سروآباد ۲۳، بانه و زرینه ۱۴، مریوان ۱۳، سقز و دیواندره ۱۲، قروه هفت، دهگلان پنج، کامیاران و بیجار چهار و سنندج یک میلی متر بود.

وی افزود: بیشترین سرعت وزش باد در شهرهای دهگلان ۲۳ متر بر ثانیه، هزارکانیان، قروه و مریوان ۲۱، کامیاران ۲۰، سقز، زرینه، دیواندره و بانه ۱۹، سروآباد ۱۶، بیجار ۱۲ و سنندج ۱۰ متر بر ثانیه گزارش شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: به دلیل ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه به استان، کمترین میزان دید در شهر کامیاران و حدود یک هزار متر گزارش شده است که پیش بینی می‌کنیم از بعدازظهر امروز با توجه به افزایش سرعت وزش باد، از سمت غرب شاهد کاهش غلظت گرد و غبار باشیم.

وی اضافه کرد: بارش‌ها هم به صورت پراکنده تا اواخر وقت امروز در بخش‌های غربی و شمال غربی استان همچون شهرهای بانه، مریوان و سروآباد ادامه دارد و در سایر نواحی در حد احتمال بارش پیش بینی می شود.

پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر زرینه با دمای منفی چهار درجه سردترین و سروآباد با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین پنج و ۱۸ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز