امام جمعه اراک: ملت ایران با قدرت پای ارزش‌های انقلاب ایستاده است


امام جمعه اراک: ملت ایران با قدرت پای ارزش‌های انقلاب ایستاده است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ملت ایران با قدرت پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده است و از مسیری که امام راحل برایش ترسیم کرده خارج نمی‌شود.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک، افزود: کشور ایران به برکت خون مقدس شهدا، هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردمی در اوج امنیت و اقتدار است و به هیچ عنوان با کشورهای همسایه قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: نارسایی‌ها و مشکلاتی در جامعه وجود دارد که باید همه دست به دست هم دهند و با غیرت، شجاعت، همت، مردانگی، تلاش و فداکاری بر مشکلات پیروز شد.

امام جمعه اراک اظهار داشت: آحاد مردم و مسئولان وظیفه دارند با قدرت از ارزش‌های نظام اسلامی صیانت کنند و در این مسیر فریب تبلیغات منفی و فریب‌کاری دشمنان اسلام و انقلاب را نخورند تا پرچم مقدس این انقلاب شکوهمند تا ظهور امام زمان (عج) برافراشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث پیامبر گرامی اسلام نیز اظهار داشت: عقلانیت محور فرمایشات ایشان بود که باید در تمامی امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وی بیان کرد: امروز اگر در اکراین، یمن، سوریه، فلسین و جاهای دیگر رنج می‌برند و گرفتار هستند، به دلیل حاکم نبودن عقلانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، ایران طرفدار جنگ و اشغال نظامی نیست و امید است حوادث تلخ جنگ های گذشته تکرار نشود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور اکراین، بیان کرد: دعوا سر قدرت است نه خدمت، و در این جنگ‌ها هیچ قدرتی دلش برای خدمت نسوخته است.

وی آمریکا و اسرائیل را مافیای غارت و ثروت دنیا عنوان کرد و گفت: چند روز است که اکراین درگیر جنگ شده و همه دنیا برای حمایت از این کشور بسیج شده‌اند اما ۷۰ سال است که در فلسطین، ۵۰ سال در افغانستان و سال‌های سال است که در عراق، یمن و سوریه جنگ است و مردمشان زیر بمب و موشک هستند و صدای هیچ کشوری در نیامده که این مهم نشان از همسو نبودن برخی ملت ها دارد.

امام جمعه اراک با اشاره به روزهای پایانی سال و هفته نیکوکاری نیز اظهار داشت: مردم در روزهای پایانی سال به سهم خود از احسان و نیکوکاری کوتاهی نکنند چرا که کمک به محرومان و نیازمندان جزو مقدس‌ترین کارها است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: هفته احسان ونیکوکاری امسال مقارن با روزهای پر خیر شعبان است که در این ماه خیرات وبرکات زیادی وجود دارد که نباید از آنها غافل شد.

امام جمعه اراک با تبریک روز پاسدار، جانباز و اعیاد پیش روی شعبانیه ادامه داد: هر کار خیری که در این ماه انجام شود، معامله با خداوند است و مردم سعی کنند در این ماه از مناجات شعبانیه و صلوات شعبانیه غافل نشوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود با اشاره به روز درختکاری نیز گفت: حفظ و گسترش فضای سبز وظیفه همگانی است و از مردم استان انتظار می‌رود در این امر مهم مشارکت داشته باشند.

وی گفت: چند روز گذشته ۲۴۴ اصله درخت کهن از کارخانه قند شازند قطع شده که جای تاسف دارد و مسئولان امر باید با جدیت این مهم را دنبال کرده و با خاطیان برخورد قانونی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: نباید درختان در شرایط آلودگی هوای شازند و اراک قطع شود واین اقدامات خلاف شرع است.

آیت‌الله دری نجف آبادی عنوان کرد: پاسداری از فضای سبز ایجاد شده وتوسعه آن امری ضروری است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۲ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن