تندباد شدید استان اردبیل را درنوردید +فیلم


تندباد شدید استان اردبیل را درنوردید +فیلم

تندباد شدید از عصر روز گذشته بخش‌های مختلف استان اردبیل را درنوردید به‌طوری‌که در بخش‌هایی از استان اردبیل سرعت باد به 120 کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

به گزارش مشرق، تند باد شدید از عصر روز گذشته در مناطق مختلفی از استان اردبیل را درنوردید. بر اساس نقشه‌های هواشناسی با تقویت سامانه کم فشار سطح زمین درمنطقه، هم‌چنان تا عصر امروز وزش بادهای تند تا شدید در سطح استان تداوم داشته و از عصر امروز به‌تدریج از شدت آن کاسته خواهد شد.

سرعت وزش باد در مناطق مرکزی گاهی به‌صورت لحظه‌ای با سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و هم‌چنین با توجه به ناپایداری جوی امروز تا صبح فردا در مناطقی از استان بارش پراکنده باران (در ارتفاعات سبلان و مناطق کوهستانی جنوب استان بارش برف) نیز پیش بینی می‌شود.

براساس اعلام سازمان هواشناسی استان اردبیل تا بدین لحظه، شهرستان گرمی و مشگین شهر با ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت و شهرستان پارس آباد با ۱۸ کیلومتر بر ساعت بیشترین و کمترین میزان وزش باد را ثبت کردند.

بر اساس این گزارش، حداکثر سرعت باد در شهرستان سرعین؛ ۹۰ کیلومتر بر ساعت، شهرستان نمین و نیر؛ ۸۶ کیلومتر بر ساعت، شهرستان بیله سوار؛ ۷۹ کیلومتر بر ساعت، شهرستان اردبیل؛ ۷۶ کیلومتر بر ساعت، فرودگاه اردبیل؛ ۸۶ کیلومتر بر ساعت، شهرستان خلخال؛ ۵۸ کیلومتر بر ساعت بود.

تندباد به‌ویژه در مناطقی که سرعت آن شدید بود، خساراتی به مبلمان شهری و مزارع و باغ‌ها وارد کرده و موجب شکسته‌شدن شاخه‌های درختان و برخی تابلوها شده است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟