مایکروسافت نسخه 99 مرورگر اج را با امکان تعیین گذرواژه اولیه و چند تغییر دیگر منتشر کرد


مایکروسافت نسخه 99 مرورگر اج را با امکان تعیین گذرواژه اولیه و چند تغییر دیگر منتشر کرد

مایکروسافت نسخه‌ 99 مرورگر اج را با امکان تعیین رمزعبور اولیه‌ سفارشی و بهبود برخی ویژگی‌های دیگر منتشر کرد.

چند روز قبل نسخه‌ ۹۹ گوگل کروم به‌طور عمومی منتشر شد که مجموعه پیشرفت‌های اعمال شده در کرومیوم را ارائه می‌دهد. اکنون نسخه‌ ۹۹ مرورگر اج مایکروسافت با مجموعه‌ای از بهبودهای اعمال شده در هسته و رابط کاربری منتشر شده است.

به گزارش Neowin، افرادی که از چند پروفایل در اج استفاده می‌کنند، اکنون قادر خواهند بود فهرستی سفارشی از وب‌سایت‌ها برای هر نمایه ایجاد کنند. هنگامی‌که یک وب‌سایت ثبت شده در این فهرست‌ها را باز کنید، اج آن را به‌طور خودکار در نمایه‌ دلخواه شما باز خواهد کرد.

پیمایش اسناد PDF نیز در اج ۹۹ آسان‌تر شده است و حالا می‌توانید به‌سادگی از تصاویر بندانگشتی در سمت چپ صفحه برای جابه‌جایی بین صفحات موردنظر بهره ببرید. مایکروسافت درحال آماده‌سازی برای انتشار نسخه ۱۰۰ مرورگر اج است.

با انتشار نسخه‌ ۱۰۰، مرورگر اج یک شماره‌ نسخه‌ی سه‌رقمی (مثل Edg/100) را در هدر USER-Agent ارسال می‌کند. توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌ها می‌توانند از نسخه‌ ۹۷ اج به‌بعد، این رشته‌ عامل را با فعال کردن پرچم آزمایشی force-major-version-to-100 در edge://flags، بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که تجربه‌ کاربری وب‌سایت آن‌ها درست همان‌طوری که انتظار دارند کار می‌کند.

مایکروسافت اج ۹۹ در بخش مدیریت رمزعبور نیز پیشرفت کرده است. شما می‌توانید از خط‌مشی PasswordManagerBlocklist برای شناسایی فهرستی از دامنه‌هایی که نمی‌خواهید در آن‌ها از قابلیت مدیریت رمز استفاده کنید، بهره ببرید. بدین ترتیب قابلیت پر کردن خودکار فرم‌ها برای این دامنه‌ها غیرفعال خواهد شد.

قابلیت جالب دیگر در اج ۹۹، گزینه تنظیم رمزهای عبور اولیه‌ سفارشی است. کاربران این مرورگر اکنون می‌توانند یک رشته‌ سفارشی را به‌عنوان رمزعبور اصلی خود تعریف کنند و بدین‌ترتیب فقط زمانی می‌توانید از قابلیت تکمیل خودکار فرم‌ استفاده کنید که ابتدا با استفاده از این رشته، احراز هویت کرده باشید. ایده‌ اصلی این است که با افزودن یک لایه‌ امنیتی اضافه، جلوی سوءاستفاده‌ی کاربران غیرمجاز از رمزهای عبور ذخیره‌شده، گرفته شود.

تغییرات دیگری در بخش سیاست‌ها و امنیت اج ۹۹ اعمال شده است که می‌توانید آن‌ها را در این وب‌سایت بررسی کنید. نسخه‌ی پایدار فعلی این مرورگر Edge 99.0.1150.30 است. برای به‌روزرسانی به این نسخه می‌توانید به منوی Help and feedback > About Microsoft Edge مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر