شصت‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان گشایش یافت


 شصت‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان گشایش یافت

تهران- ایرنا- شصت‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی لبنان با حضور ناشران فعالی از جمهوری اسلامی ایران از جمله انتشارات بین‌المللی الهدی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور جمعی از مسئولان و سفرای کشورهای خارجی مقیم در بیروت گشایش یافت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، نمایشگاه کتاب بیروت که به دوره شصت و سوم رسیده است،‌ با حضور نخست وزیر،‌ رئیس مجلس و ناشران شرکت کننده در نمایشگاه همزمان با هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان افتتاح شد.

در این مراسم که معاون همکاری های علمی و فرهنگی،‌ رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان و مدیرکل همکاری های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور نیز حضور داشتند،‌ نخست وزیر لبنان،‌ با اشاره به پیشینه و جایگاه لبنان در عرصه نشر در منطقه و جهان،‌ کتاب را عامل مهم در گسترش و تعمیق روابط فرهنگی و انتشار فکر و اندیشه بشری دانست.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،‌ در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، بر ضرورت اتخاذ رویکردهای جدید برای افزایش سهم ناشران ایران از بازار بین المللی صنعت نشر و کتاب تأکید کرد و افزود،‌ علاقه مندان به آثار و منشورات مکتوب ایران به ویژه در کشورهای منطقه و جهان اسلام بسیار فراوان هستند.

 شصت‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان گشایش یافت

محمدرضا بهمنی‌، همچنین گفت : افزایش سهم ناشران ایران از بازار صنعت نشر بین المللی نیازمند اتخاذ رویکردهای تحولی است.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد با بکارگیری ایده های خلاقانه و بازاریابی موثر سهم نشر ایران از بازار جهانی به سطح قابل قبولی برسد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه،‌ مخاطب شناسی صحیح،‌ رعایت زبان مفاهمه مخاطب و ترجمه فاخر از آثار و کتب ایرانی و نیز ایجاد ارتباط قوی با ناشران سایر کشورها را مورد تاکید قرار داد.

ناشران ایران در لبنان

 شصت‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان گشایش یافت

برخی از مهمترین الزامات توسعه حضور نشر ایران در عرصه بین الملل،‌ در این نمایشگاه که با حضور ناشران لبنان و نیز ناشرانی از سایر کشورها برپا شده است،‌ آثار برگزیده این ناشران عرضه شده است: جامعه المصطفی، الهدی، بوستان کتاب، جمکران، جمال، فاتحان، ۲۷ بعثت، ابرار معاصران، ستارگان درخشان و سوره مهر، سمت، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی و انتشارات انقلاب اسلامی. علاوه بر این به همت موسسه خانه کتاب ۵۰عنوان کتاب در تبیین شخصیت سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، کتابهای ایرانشناسی، کتب شاخص و فاخر معرفی هنر ایرانی و کتب برنده جوایز ادبی کشور،‌ در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

حضور فعال انتشارات بین المللی الهدی در بیروت

با هماهنگی رایزنی فرهنگی،‌ خانه کتاب و ادبیات ایران و موسسه فرهنگی وهنری انتشارات بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،‌ آثار اغلب ناشران ایرانی،‌ در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران ساماندهی شده است، ضمن این که برخی از ناشران نیز به صورت مستقل در نمایشگاه شرکت کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا