واردات خودرو دست مافیا را از بازار کوتاه می‌کند


واردات خودرو دست مافیا را از بازار کوتاه می‌کند

 نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: نگاه این کمیسیون تنظیم بازار خودرو با واردات محدود است و قطعا مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید این طرح دست مافیا را از بازار خودرو کوتاه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت طرح واردات خودروهای خارجی اظهار داشت: افکار عمومی نباید اساس واردات خودرو را با واردات 50 هزار خودرو اشتباه بگیرند زیرا این دو موضوع از یکدیگر متفاوت است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: نیت و هدف مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح واردات خودرو آن است که تولید داخل به اندازه کافی وجود ندارد لذا باید با واردات کمبود خودرو را مرتفع کرده و موجب افزایش کیفیت خودروهای تولیدی در داخل را فراهم آورد.

حسینی کیا تصریح کرد: طرح واردات خودرو به معنای مقابله با تولید داخل نیست بلکه مجلس همواره حامی تولید داخلی بوده و باید زمینه رشد بیشتر آنرا فراهم کرد اما باید این حمایت شاکله و اساس خاصی داشته باشند و خودروسازان بتوانند در بازه زمانی خاصی خود را ارتقا دهند.

وی گفت: نگاه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تنظیم بازار خودرو با واردات محدود خودرو است؛ قطعا مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید این طرح دست مافیا را از بازار خودرو کوتاه خواهد کرد.

وی افزود: نگاه آنهایی که مخالف واردات خودرو هستند این است که این واردات می‌تواند به حمایت از تولید داخلی خودرو آسیب بزند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: واردات خودرو قطعا می‌تواند تاثیرات مثبتی در کیفیت خودروی تولیدی و ارتقا کیفیت قطعات تولیدی خودرو و کاهش قیمت خودرو بگذارد.

حسینی کیا گفت: واردات خودرو منجر به رقابت پذیری بیشتر شده و موجب رشد صنعت خودروسازی کشورمان خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام