رفتار ریاکارانه غرب و عرب ها/ گریه برای اوکراین و فراموشی رنج یمن


رفتار ریاکارانه غرب و عرب ها/  گریه برای اوکراین و فراموشی رنج یمن

درحالی برخی از کشورهای جهان نسبت به جنگ روسیه و اوکراین واکنش نشان دادندکه صدای برخی از فعالان نسبت به توقف جنگ وحشیانه ائتلاف سعودی در یمن بالارفته است ومعتقدندکه ریاکاران غرب و عرب برای اوکراین گریه می کنند،اما ملت یمن را فراموش کردند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی مانند سایر کشورهای جهان مملو از اخبار جنگ روسیه و اوکراین است و هشتگ های زیادی از جمله «جنگ جهانی سوم»،«روز سیاه» و «چرنوبیل» در صدر قرار گرفت که خواهان توقف جهان بین این دو کشورند.

جنگی که روسیه از روز پنجشنبه (پنجم اسفند 14000) آغاز کرده است تا کنون بیش65 کشته و 240 زخمی داشته است. سازمان ملل معتقد است که آمارهای واقعی بین از این تلفات است، باتوجه به این که بسیاری از گزارش های خسارت ها همچنان در انتظار تایید است.

دفتر هماهنگی امور انسانی در سازمان ملل اعلام کرد: تخریب زیرساخت های غیرنظامی، صدها هزار نفر را از آب و برق محروق کرده است و بحران انسانی را در مناطق مختلف اوکراین به خصوص شمال، شرق و جنوب این کشور ایجاد کرده است.

این درحالی است که ده ها هزار نفر همچنان در ایست های مرزی و اردوگاه های برپاشده هجوم می آوردند. کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که تعداد پناهندگان اوکراینی که به لهستان، مجارستان، رومانی، چک، اسکواکی و مولداوی وارد شدند، بیش از 370 هزار نفر است. این آمار درحال افزایش است.

سازمان ملل متحد پیش بینی می کند که نزدیک به چهار میلیون نفر اوکراینی آواره شوند.

با این حال، روسیه به دلیل جنگ با اوکراین مورد محکومیت های آتشین قرار گرفته است و بسته های تحریمی علیه این کشور ادامه دارد. زیرا روسیه حق حمله به اوکراین و اجرای عملیات نظامی در داخل این کشور نداشته است. اگرچه متحدان اوکراین به تحریم روسیه بدون دخالت نظامی در این مسئله اکتفا کردند.

اما کاربران شبکه های اجتماعی با اعلام همبستگی با اوکراین به دلیل حمله روسیه به خاک این کشور یادآوردی کردند که کشورهای غربی، آمریکا و عربی متعهد به سکوت هستند. زیراآنها در مورد حوادث و رنج و درد ملت یمن نسبت به جنگ بیهوده و عبث ائتلاف سعودی – اماراتی که به کشتار کودکان زنان، سالمندان و تخریب زیرساخت ها و محاصره چند ساله کشور شده است، سکوت کردند. سکوتی که وجدان های آگاه آن را محکوم می کنند.

مردم یمن از سال ها پیش به دلیل این جنگ بیهوده از غذا، نوشیدنی و ساده ترین نیازها محروم هستند. باوجود این مسئله ، آمریکا و غرب به جای محکوم کردن و تلاش برای پایان این جنگ، به کشورهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان تسلیحات می دهند.

Sohahznsrlh در توئیتی نوشت: این جهان ظالم و منافق، جنگ علیه ملت یمن را مشروع می کند و از آن حمایت می کندو با دین اجساد کودکان دریده شده و خون آلود پلک نمی زند، زیرا نژادپرستی در رگ های آن ریشه دارد و خون عربی مستحق حزن و همدردی نیست. سپس وی هشتگ «# جنگ_روسیه _ اوکراین# جنگ _ یمن_ عبث» را نوشته است.

«ابوکاظم القحطانی» نیز در توئیتی نوشت: این مسئله آزار دهنده است که چگونه آمریکایی این واقعیت را نادیده می گیرند که نسل کشی در یمن را تسهیل کنند. درحالی که با خشم نسبت به اوکراین تظاهر می کنند. من واقعا نمی توانم میزان خشمم را بیان کنم.# ما_ یمن.

«احمد علی راقی» نیز در توئیتی نوشت: دنیا بین اکراین و یمن ریاکارانه است. در اوکراین جنگ است و در یمن نیز جنگ است. در جنگ اوکراین جهان اعتراض می کنند و در جنگ یمن گوش ها کر است. در اوکراین کودکان باوجود اینکه مورد هدف قرارنگرفتند، هراسان هستند و کودکان یمن در کل در معرض مرگ هستند. آمریکا، غرب و عرب برای اوکراین گریه می کنند اما کسی برای یمن نمی گرید.

«دکتر سعاد القیسی» در توئیت خود نوشت: روسیه اوکراین را محاصره نکرد، غذا و دارو را قطع نکرد، برخلاف آنچه کشورهای عربی در یمن انجام دادند، یمن محاصره شد، دارو و غذا برای کودکان یمن قطع شد.

«سنا مروه» نیز در توئیت خود نوشت: کشتی افکار عمومی درمقابل جنگ علیه اوکراین حرکت کرده است، درحالی یمن زخمی خون می ریزد و سوریه برای فرزندانش گریه می کند و فلسطین برای آزادی جوانان و سالمندانش شهید می دهدو کشورهای عراق و لبنان با جنگ ویران شدند. هیچکدام حرکت نکردند!.

«دکتر عبدالمغنی المسنی» در توئیت خود نوشت: ببخشید پسرم، من مسیحی یا اوکراینی نیستم، پوستت زرد نیست و چشمانت آبی نیست تا کسی با تو اعلام همبستگی کند.حتی اگر کودک بی گناهی باشی، گناه تو این است که یک عرب مسلمان از یمن هستی و بزرگ‌ترین گناهت این است که اهل تعز هستی .

«زینب القحوم» در توئیت خود نوشت: خنده دار است که سازمان ملل متحد از شعله ور شدن جنگ بین روسیه و اکراین می ترسد، زیرا جهان را نابود می کند و باعث قحطی می شود. در مقابل، از ادامه جنگ، محاصره، ویرانی و قحطی در یمن حمایت می کند. چگونه حکومت می کنید؟

«مایا جابر» در توئیت خود نوشت: این دنیای ریاکار بمباران روسیه بر اوکراین را نمی پذیرد، اما برای بمباران یمن کف می زند و تحسین می کند. این دنیای ریاکار نمی پذیرد که روسها سرزمین اوکراین را بگیرند، اما با دشمنی که سرزمین فلسطین را دزدیده است، عادی سازی می کند.

برهمین اساس می توان گفت که کشورهای مدعی حقوق بشر در زمانی که منافع خود را مورد تهدید می بینید، اقدام به تحریم و محکومیت می کنند، چرا که باوجود گذشت هفت سال از جنگ یمن، اقدام موثر و کارسازی برای توقف جنگ و کوتاه کردن دست متخاصمان انجام نداده اند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...