اجرای آزمایشی پرداخت کرایه اتوبوس از طریق کیوآرکد در مشهد


طرح پرداخت کرایه اتوبوس از طریق کیوآرکد (QR code) در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد به صورت آزمایشی اجرا می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی بدیع‌فرخد، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: یکی از تاکیدات شهردار مشهد حرکت به سمت هوشمندسازی و استفاده از روش‌های نوین در خدمات مدیریت شهری است و به همین خاطر با...

اجرای آزمایشی پرداخت کرایه اتوبوس از طریق کیوآرکد در مشهد
طرح پرداخت کرایه اتوبوس از طریق کیوآرکد (QR code) در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی بدیع‌فرخد، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: یکی از تاکیدات شهردار مشهد حرکت به سمت هوشمندسازی و استفاده از روش‌های نوین در خدمات مدیریت شهری است و به همین خاطر با همکاری سازمان اتوبوسرانی طرح پرداخت کرایه اتوبوس از طریق گوشی هوشمند در دستور کار قرار گرفته است. در حال حاضر پرداخت کرایه اتوبوس تنها از طریق «من‌کارت» امکان‌پذیر است که با اجرای این طرح به‌صورت آزمایشی در یکی از خطوط اتوبوسرانی امکان پرداخت کرایه اتوبوس از طریق کیف پول الکترونیکی اپلیکیشن شهرمن و با گوشی هوشمند فراهم خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد ادامه داد: در صورت موفقیت این طرح در تمامی خطوط ناوگان اتوبوسرانی اجرایی می‌شود، در واقع با این کار زمینه حذف من‌کارت که هرساله شهرداری برای تولید آن یارانه بسیاری پرداخت می‌کند آماده خواهد شد. همچنین استفاده از گوشی هوشمند برای پرداخت کرایه اتوبوس مشکل مراجعه به محل شارژ من‌کارت را نیز حل خواهد کرد زیرا کیف پول الکترونیک از طریق نرم‌افزار شهر من به راحتی قابل شارژ خواهد بود.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد ادامه داد: استفاده از گوشی تلفن همراه هوشمند برای پرداخت کرایه اتوبوس بسیار آسان است اما برای آموزش شهروندان پوسترهایی که به شکل تصویری و ساده روش شارژ و پرداخت کرایه از طریق تلفن همراه را آموزش می‌دهند در اتوبوس‌ها نصب می‌شود.
این طرح در مرحله اول به شکل آزمایشی در ۱۵ اتوبوس خط ۶۲ اجرا شده و در صورت موفقیت در سایر خطوط ناوگان اتوبوسرانی اجرایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید