سبزه در آب + آموزش کاشت سبزه زیبا در آب برای عید نوروز


در این بخش تاپ ناز روش کاشت سبزه در آب را آموزش می دهیک کاشتن سبزه در آب کار آسانی است. برای انجام این کار باید در ابتدا بذر مورد نظر را انتخاب کنید و اجازه دهید که جوانه بزند و سپس آن را به تنگ انتقال دهید. باید این کار را با دقت و […] نوشته سبزه در آب + آموزش کاشت سبزه زیبا در آب برای عید نوروز...

در این بخش تاپ ناز روش کاشت سبزه در آب را آموزش می دهیک کاشتن سبزه در آب کار آسانی است. برای انجام این کار باید در ابتدا بذر مورد نظر را انتخاب کنید و اجازه دهید که جوانه بزند و سپس آن را به تنگ انتقال دهید. باید این کار را با دقت و صبوری انجام دهید تا نتیجه کار راضی کننده باشد.

آموزش کاشت سبزه در آب

ماه اسفند یکی از ماه های پر شوق و شور است. شوق نزدیک شدن به سالی جدید، تغییر طبیعت و باز شدن گل ها، چیدن سفره هفت سین، دید و بازدید عید و خردن شیرینی و آمدن بهار را خبر می دهند. خانم ها در ماه آخر سال سبزه می اندازند و در این هنر بسیار موفق هستند. سبزه انواع مختلفی دارد و زیبایی خاصی دارد و می توانید در خانه آن راحت بکارید.

انتخاب بهترین بذر برای کاشت سبزه

برای کاشت سبزه در آب می توانید از بذرهای مختلف استفاده کنید. برای این کار شما می توانید بذر عدس، بذر گندم، بذر شاهی، بذر خاکشیر، بذر لوبیا و … را استفاده کنید. اما تنها نکته ای که برای استفاده از بذر ذرت باید بدانید این است که نحوه کاشت آن کمی با باقی سبزه ها تفاوت دارد.

برای کاشت سبزه درون آب در ابتدا یک تنگ ماهی و کمی از بذر مورد نظر را تهیه کنید. سپس بذرها را دوازده ساعت در کمی آب خیس کنید. توصیه می شود که برای جلوگیری از خراب شدن بذرها، در طی این مدت آب را چند بار عوض کنید.

در مرحله بعدی، بذرها را در دستمال تمیز و نخی قرار دهید و دستمال را در معرض نور آفتاب بگذارید بذرهای جوانه زده شده را روزی دو بار آب بدهید تا خوب خیس شوند.

پس از اینکه بذرها جوانه زدند، آنها را با ارتفاع 3 الی 4 متر در تنگ ماهی قرار دهید.

تا اینجا شما قسمت مهم کار را انجام داده اید و فقط کافی است تنگ ماهی حاوی بذر را در معرض نور خورشید قرار دهید و روی تنگ را با مقداری نایلونی نازک به مدت 24 ساعت بپوشانید. در این فاصله بذرها را روزی دو بار به صورت کامل آبیاری کنید و می بینید که بذرها به آرامی سبز می شوند.

اگر می خواهید که به تنگ ماهی جلوه بهتری بدهید به شما پیشنهاد می کنیم که در همان تنگ ماهی قرمز بیندازید. ترکیب سبزه و ماهی بسیار زیبا و قابل توجه خواهد بود.

سبزه در آب + آموزش کاشت سبزه زیبا در آب برای عید نوروز

نکات مهم در مورد کاشت سبزه

مدت زمان مورد نیاز برای سبز شن سبزه ها به بذر انتخابی ربط دارد و بین 5 تا 7 روز است. مصلا بذر گندم به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و سبز شدن آن 10 روز طول می کشد.

کمی بذر که برای این کار استفاده می کنید، باید متناسب با اندازه تنگ باشد. اگر میزان دانه ها زیاد باشد، لایه های زیرین نمی توانند رشد نمایند و پوسیده می شوند و برعکس اگر مقدار دانه ها کم باشد، سبزه کم پشت می شود و زیبایی چندانی ندارد.

اگر چه که آب جزو جدایی نشدنی از سبزه است، ولی نباید در طی فرآیند جوانه زدن بذر، در آبیای آنها افراط شود. این کار باعث خراب شدن سبزه می شود.

مکانی که سبزه را در آن قرار می دهید باید خنک باشد تا سبزه کپک نزد.

برای زیبایی بیشتر در تنگ، می توانید از گل و سنگ ریزه یا خاک ژله ای و وسایل تزیینی استفاده نمایید. برای این کار باید بذرهای جوانه زده را با همان ضخامت 3 الی 4 سانتی متر روی سنگریزه ها بریزید.

سبزه در آب + آموزش کاشت سبزه زیبا در آب برای عید نوروز

کاشت سبزه ذرت

اگر قصد دارید برای نوروز سبزه ذرت داشته باشید، باید پانزده روز قبل از عید دست به کار شوید. برای چهار روز ذرت را خیس کنید و هر روز آب آن را عوض کنید. بعد از جوانه زدن ذرت ها، آنها را درون دستمالی نخی بریزید و خوب با آب اسپری کنید. روز ذرت را با دستمال بپوشانید تا خیس بماند و ذرت ها جوانه بزنند. وقتی ذرت ها سبز شدند، یک سبد را درون تنگ بگذارید و ذرت ها را درون سبد بریزید. تنگ را پر از آب کنید به صورتی که ذرت ها درون آب باشند. پس از 10 روز دانه ها ریشه داده و سبز می شوند. باید توجه داشته باشید که دانه ذرتی که برای این کار استفاده می کنید باید تازه باشد. دانه ذرت خشک شده اصلا مناسب نیست و رشد نمی کند.

سفره هفت سین بدون سبزه اصلا زیبایی ندارد و ممکن نیست. سبزه با بذرهای مختلف و به روش های متفاوت تهیه می شود. اینکه کدام نوع سبزه را بخواهید در منزلتان تهیه کنید به سلیقه شما بستگی دارد و در مواقعی هم به فرصت باقیمانده تا عید نوروز بستگی دارد. بعضی از سبزه ها خیلی سریع رشد می کنند و مناسب مواقعی است که با محدودیت زمانی مواجه هستیم. هر کدام از سبزه ها زیبایی خاص خود را دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان