پیش بینی مهم از قیمت دلار برای فردا (16 اسفند)


بازار ارز امروز پس از سفر گروسی به تهران، روند نزولی خود را شدت بخشید و به نظر می رسد که فعالان بازار ارز به استقبال توافق رفت.

بازار ارز معاملات امروز صبح را تقریبا بدون تغییر نسبت به روز گذشته آغاز کرد؛ اما پس از برگزاری جلسه گروسی با اسلامی، که یکی از مهم‌ترین بخش‌های دستیابی به توافق است، دلار شروع به حرکت در شیب کاهشی کرد.

به این ترتیب در معاملات ظهر، دلار آزاد وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد و در این ساعت از معاملات با حدود ۴۵۰تومان کاهش نسبت به معاملات روز پنجشنبه، به ۲۵ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است.

آخرین قیمت دلار آزاد در معاملات هفته گذشته، ۲۶هزار و ۲۰۰تومان بود.

همچنین دلار در صرافی‌های رسمی با قیمت ۲۴هزار و ۳۵۷ تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۶۲تومان برای فروش معامله می‌شود که حدود ۲۰تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد. این کانون روز چهارشنبه قیمت دلار را ۲۴هزار و ۳۸۴تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۷۲تومان برای فروش اعلام کرده بود.

یورو نیز در صرافی‌ها، ۲۷هزار و ۴۳۷تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۷۳۹تومان برای فروش قیمت خورده است و نسبت به روز چهارشنبه تغییر قیمت چندانی نداشته است. یورو روز چهارشنبه در صرافی‌های رسمی، ۲۷هزار و ۴۴۵تومان‌ برای خرید و ۲۷هزار و ۷۸۹تومان‌ برای فروش قیمت خورده بود.

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۴هزار و ۵۶۲ تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۱۸تومان برای خرید اعلام شده است. آخرین قیمت معاملتی دلار در صرافی ملی روز چهارشنبه، ۲۴هزار و ۵۶۱تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۱۶تومان برای خرید بود.

یورو نیز در صرافی‌ها، یا قیمت ۲۷هزار و ۷۱۲تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۴۳۷تومان برای فروش معامله می‌شود. این اسکناس روز چهارشنبه در صرافی ملی ۲۷هزار و ۷۰۴تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۴۲۹تومان برای خرید قیمت خورده بود.

بازار ارز مدت‌هاست که انتظار این روزها و رسیدن مذاکرات به ایستگاه پایانی را می‌کشد و بارها با اخبار ضد و نقیضی که از وین مخابره شده بود، نوسانات زیادی را تجربه کرد. اما حال به نظر می‌رسد حصول توافق جدی شده است و بازار هرلحظه منتظر خبر نهایی است تا سقوط آزاد خود را آغاز کند. امروز هم با سفر گروسی به تهران مشخص شد معامله‌گران کاملا خود را برای این لحظه آماده کردند و به استقبال توافق رفتند. حال باید دید ضربه نهایی چه زمانی به بازار خواهد خورد.

بسیاری پیش بینی می کنند در صورتی که توافق انتظار فعالان بازار را برآورده کند، دلار پتانسیل کاهش قیمت تا محدود ۲۰ هزار تومان را هم خواهد داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر