چطور پارچه مناسب کت و شلوار مردانه را انتخاب کنیم؟


چطور پارچه مناسب کت و شلوار مردانه را انتخاب کنیم؟

انتخاب پارچه‌ای مناسب برای کت و شلوار مردانه بسیار مهم و پیچیده است. در حقیقت کت‌وشلوارها نمادی از پیچیدگی و فرصتی برای نمایش سبک شخصی و استایل شما هستند.

انواع پارچه‌های مناسب کت و شلوار مردانه نکات خرید پارچه مناسب کت و شلوار مردانه پارچه مناسب کت و شلوار مردانه در تابستان

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ پارچه‌ی کت‌وشلواری را انتخاب می‌کنید علاوه بر اینکه باید شیک و زیبا باشد، بهتر است کیفت بالایی داشته باشد تا هزینه‌ای را که به خیاط می‌دهید به هدر نرود.

همان‌طور که یک آقا برای هر مناسبتی کت‌وشلوار یا لباسی مناسب دارد، برای هر مراسمی پارچه مخصوص و مناسب آن نیز وجود دارد.

البته هنگام خرید، هزینه نیز سهم بزرگی در روند خرید کت‌وشلوار دارد بنابراین بهتر است بدانید برای چه پارچه‌ای پول می‌دهید و چه کیفیتی دارد.

انواع پارچه‌های مناسب کت و شلوار مردانه

عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی کیفیت و خوب بودن کت‌شلوار تأثیر می‌گذارند که مهم‌ترین آن‌ها جنس، کیفیت، وزن پارچه و سایر موارد دیگر است.

چطور پارچه مناسب کت و شلوار مردانه را انتخاب کنیم؟

پارچه‌های پشمی

پشم محبوب‌ترین پارچه‌ی انتخابی برای مردان است، زیرا تنوع زیادی دارد و رنگ‌های بسیار زیبایی دارد. پشم یک الیاف طبیعی است، قابلیت تنفس این پارچه بسیار زیاد است. از پارچه‌های پشمی می‌توان هم در روزهای گرم و هم در شب‌های خنک استفاده کرد.

پشم دارای خاصیت ضد الکتریسیته ساکن و تهویه است، شما را از سرما و گرما حفظ می‌کند این ماده طبیعی، تجدید پذیر و قابل‌تجزیه زیست است. می‌توان آن را با ابریشم، موهر، کشمیر و غیره ترکیب کرد.

ظرافت الیاف پارچه‌های پشمی مختلف است. ظرافت در میکرون اندازه‌گیری می‌شود و ضخامت یک نخ حدود 12-18 میکرون است. جالب است بدانید برای مقایسه، ضخامت موی انسان 50 میکرون است.

این پارچه نرم است و چروک نمی‌شود، اما گاهی اوقات موردانتقاد افرادی قرار می‌گیرد که طرفدار پارچه‌های سبک و نازک‌تر هستند. انواع پارچه‌های پشمی رایج عبارت‌اند از تویید، فلانل، کشمیر، مرینو و… است.

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر، به‌تنهایی یا به‌صورت ترکیبی، بسیار لوکس است اما می‌تواند ناخواسته باعث درخشش کت و شلوار شما بشود. بسته به اینکه شما چه نوع کت‌وشلواری دوست دارید می‌توانید از پارچه‌های کشمیر استفاده کنید.

پارچه‌های پشمی را می‌توانید به‌عنوان پارچه‌ای مناسب کت‌وشلوار مردانه برای تمام سال انتخاب کنید. این پارچه‌ها (مخصوصاً کشمیر) برای مردان لاغر و کسانی که ظاهری شیک و آراسته دارند و همچنین برای مجالس رسمی مناسب هستند.

پارچه پنبه‌ای

پارچه‌های پنبه‌ای یکی دیگر از پارچه های محبوب و مناسب کت و شلوار مردانه است. پنبه از الیاف گیاهی گرفته‌شده است.

کت‌وشلوارهای نخی و پنبه‌ای بسیار راحت هستند و هوا را از خود به‌خوبی عبور می‌دهند. تنها عیب این پارچه‌ها این است که به‌راحتی چروک می‌شوند. این پارچه‌ها بسیار نرم و لطیف هستند اما در مقایسه با پارچه‌های پشمی خیلی شیک و لوکس به نظر نمی‌رسند.

پارچه‌های پنبه‌ای را بهتر است برای فصل بهار، تابستان و پاییز انتخاب کنید. پارچه کت‌وشلوار مناسب برای کار را بهتر است، مخلوط پنبه سنگین یا پشم را انتخاب کنید زیرا به پارچه کمک می‌کند تا شکل خود را حفظ کند.

پارچه لینن یا کتانی

پارچه‌های لینن بسیار سبک‌وزن هستند و برای فصل‌های گرم مناسب هستند زیرا بسیار خنک هستند؛ اما از عیب‌های این پارچه می‌توان گفت به‌راحتی چین‌وچروک می‌خورد و خیلی راحت لکه می‌شود. برای حفظ زیبایی و مرتب بودن این کت‌وشلوارها باید آن‌ها را مرتب به خشک‌شویی ببرید.

در فصل تابستان پارچه لینن مناسب کت‌وشلوار مردانه است. این پارچه‌ها بهترین جایگزین برای پارچه‌های پنبه‌ای یا پشمی هستند. این نوع پارچه بیشتر در مجالس نیمه‌رسمی پوشیده می‌شود و برای جلسات و مجالس رسمی مناسب نیست.

پارچه پلی‌استر

پارچه‌های پلی‌استر از مواد مصنوعی ساخته‌شده است (مانند پشم طبیعی نیست) و از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. معمولاً برای کاهش هزینه‌ها با فیبر دیگری مانند پشم مخلوط می‌شود. پارچه‌های کت‌وشلواری که از پلی‌استر ساخته‌شده‌اند نیز به‌راحتی دچار چین‌وچروک می‌شوند (بیشتر از پشم اما کمتر از پارچه‌ی لینن) و هوا را به‌خوبی از خود عبور نمی‌دهند.

پارچه پلی استر

پلی‌استر در مقایسه با پشم و پنبه درخشش پارچه‌ای بیشتری ایجاد می‌کند و باعث می‌شود کت‌وشلوار ارزان به نظر برسد. بهتر است از پارچه‌های پلی‌استر در فصل بهار و پاییز استفاده شود تا از گرمای شدید آن جلوگیری شود.

اگر پلی‌استر را با پشم ترکیب کنید کیفیت آن افزایش می‌یابد و برای مراسم‌های رسمی مناسب می‌شود. این پارچه برای اکثر هیکل‌ها مناسب است و از آن می‌توان برای مجالس غیررسمی و لباس‌های اداری استفاده کرد.

پارچه‌های ابریشمی

امروزه لباس‌های 100٪ ابریشمی بسیار نادر است. این نوع کت‌وشلوارها معمولاً مخصوص شاهزاده چارلز در هنگام تعطیلات و در مناطق استوایی محدود می‌شود.

ابریشم یک فیبر طبیعی است که توسط کرم ابریشم، به‌عنوان ماده‌ای برای لانه‌ها و پیله‌های آن‌ها تولید می‌شود. ابریشم به دلیل درخشش و لطافت به‌عنوان ماده‌ای شهرت دارد. این ماده فوق‌العاده بادوام و محکم است که پارچه‌های براق و زیبایی از آن تولید می‌شود.

پارچه ابریشم خالص همیشه یکی از لوکس‌ترین انواع پارچه های مناسب کت و شلوار مردانه بوده است که قرن‌ها مورداستفاده قرارگرفته است. از پارچه‌های ابریشم برای ایجاد برخی از بهترین لباس‌ها استفاده می‌شود، زیرا دارای یک درخشش خاص و ساختار منحصربه‌فرد است.

پارچه‌های ابریشمی بسیار گران‌تر از پلی‌استر است. این پارچه قابل‌تنفس و تنظیم‌کننده دمای طبیعی است که به بدن کمک می‌کند تا گرما را در هوای سرد حفظ کند و همچنین گرمای بیش‌ازحد در هوای گرم را نیز دفع می‌کند.

پارچه‌های ابریشمی را می‌توان به‌راحتی در فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان بپوشید. این پارچه ابریشم برای اکثر بدن‌ها و همچنین برای مجالس رسمی مناسب است.

پارچه‌های مخملی

مخمل پارچه‌ای کاملاً بافته‌شده از ابریشم، پنبه و نایلون است. پارچه‌های مخملی مناسب کت‌وشلوارهای مردانه هستند. بافت مخمل بسیار لطیف و قابل‌تنفس است؛ اما به دلیل ترکیب آن با نایلون، کمتر از پارچه‌های ابریشمی هوا را از خود عبور می‌دهد.

بافت پارچه مخمل بسیار ضخیم است به همین دلیل بیشتر برای فصل‌های زمستان و پاییز مناسب است. پارچه مخمل بسیار زیبا و دارای ظاهری منحصربه‌فرد نرم و براق است. این پارچه معمولاً برای لباس شب و لباس‌های مجلسی مورداستفاده قرار می‌گیرد، زیرا در ساختار این پارچه در ابتدا از ابریشم استفاده می‌شد.

نکات خرید پارچه مناسب کت و شلوار مردانه

پارچه‌های زیادی در بازار وجود دارد که به‌راحتی از بین آن‌ها می‌توانید پارچه مناسب را انتخاب کنید؛ اما هنگام خرید پارچه‌ای بی‌نقص و مناسب باید به نکات خاصی توجه کرد.

قابلیت تنفس پارچه

در تابستان، معمولاً مردها کت‌وشلوارهای نخی را به کت‌وشلوارهای پشمی که مخصوص آب‌وهوای گرم دوخته‌شده‌اند ترجیح می‌دهند؛ زیرا کت‌وشلوارهای نخی به‌راحتی هوا را از خود عبور می‌دهند و احساس گرما نمی‌کنند.

اما در فصول سرد سال پارچه‌ای مناسب کت‌وشلوار مردانه است که بافت ریز و محکم داشته باشد و بتواند هوا را حبس کند تا شما را گرم نگه دارد.

نرمی پارچه

نرم بودن پارچه عامل دیگری که در انتخاب پارچه مناسب کت‌وشلوار مردانه باید به آن توجه کرد. چه کسی دوست دارد پارچه لباسش زبر باشد و باعث خارش و حساسیت شود؟ یا چه کسی می‌خواهد کت‌وشلوارش نرم و راحت نباشد؟ بنابراین نرم و لطیف بودن پارچه یکی از خصوصیاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

پارچه مناسب کت و شلوار مردانه در تابستان

امروزه پارچه‌های ضد آب بسیار مرسوم‌اند و مناسب کت‌وشلوارهای مردانه هستند. ساختار این پارچه‌ها دارای کپسول‌های خاصی است که به دما پاسخ می‌دهند، بسته به آب‌وهوا کوچک یا منبسط می‌شوند و درنتیجه بدن را در برابر گرم شدن محافظت می‌کند.

اگر دمای هوا 30 درجه باشد، بدن شما احساس می‌کند که 20 درجه است. بنابراین، شما به‌راحتی می‌توانید استایل خود را حتی در روزهای گرم تابستان حفظ کنید.

پارچه‌ها با توجه به وزن و ساختارشان به انواع مختلف تابستانی، زمستانی و مناسب تمام فصول تقسیم می‌شوند.

پارچه‌های کتانی و نخی مناسب‌ترین پارچه‌ها برای کت‌وشلوارهای مردانه تابستانی هستند.

پارچه کتانی به دلیل وزن و بافت یک پارچه تابستانی کلاسیک است. پوشیدن آن بسیار دلپذیر است و تنها عیب آن این است که به‌راحتی چروک می‌شود. برای لباس‌های روزمره و معمولی مناسب است.

پنبه پارچه تابستانی دیگری است که هم برای کت‌های کت‌وشلوار راحتی و هم برای شلوارهای اسپرت مناسب است.

بنابراین، وقتی پارچه‌ای را برای کت‌وشلوار خود انتخاب می‌کنید. فرقی نمی‌کند که برای یک مراسم رسمی، جلسات کاری یا استفاده روزمره باشد. نیازهای خود را به‌درستی مشخص کنید و به تولیدکنندگان معتبر پارچه و کت‌وشلوار اعتماد کنید.

سایر نکات

در طی انتخاب پارچه مناسب کت‌وشلوار مردانه بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا کت‌وشلواری مناسب و زیبا داشته باشید. همچنین بتوانید با رعایت برخی نکات تخصصی دوام لباس خود را افزایش دهید.

همان‌طور که می‌دانید، معمولاً کت‌وشلوارهای مردانه قیمت بالایی دارند. ازاین‌رو، بهتر است هنگام خریدنِ کت‌وشلوار یا پارچه مناسب کت‌وشلوار مردانه، کاملاً دقت کنید و همچنین رنگی را انتخاب کنید که هیچ‌وقت از مُد نمی‌افتد.

به شما توصیه می‌کنیم که رنگ‌های خنثی را مانند مشکی، طوسی و کرمی را برای کت‌وشلوارهای مردانه انتخاب کنید . تا بتوانید آن را به‌راحتی با همۀ لباس‌هایتان سِت کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر می‌خواهید عمر و دوام کت‌وشلوارهای مردانه طولانی شود و هرسال مجبور به خریدنِ پارچه کت‌وشلوار نشوید، بهتر است آن‌ها را بااحتیاط و بر اساس دستورالعمل‌ها بشویید و اتو کنید.

اکثر پارچه‌ها و کت‌وشلوارهای مردانه را بهتر است برای شستشو به خشک‌شویی ببرید تا مدت‌زمان بیشتری بتوانید از آن‌ها استفاده کنید و عمر آن‌ها طولانی شود.

کت‌وشلوار خود را با استفاده از محصولات ایمن، غیر سمی و سازگار با محیط‌زیست بشویید . نکات تخصصی در مورد نحوه مراقبت صحیح از آن‌ها را مطالعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط