مدیرعامل زیرساخت: تدابیر لازم برای امنیت سامانه های ارتباطی به طور کامل دیده شده است


حمید فتاحی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت: با وجود این که تدابیر لازم برای امنیت سامانه‌های ارتباطاتی به طور کامل دیده شده است، اما برخی مواقع شاهد اتفاقاتی از جمله اتفاق روز گذشته هستیم. به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در ارتباط زنده با...

حمید فتاحی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت: با وجود این که تدابیر لازم برای امنیت سامانه‌های ارتباطاتی به طور کامل دیده شده است، اما برخی مواقع شاهد اتفاقاتی از جمله اتفاق روز گذشته هستیم.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در ارتباط زنده با برنامه چاپ اول شبکه خبر سیما، درباره قطع شدن اینترنت در روز گذشته در برخی مناطق تهران و کرج که برای برخی‌ها و به ویژه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مشکل ایجاد کرده بود افزود: در پی حادثه قطع برق در یکی از مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت و در پی آن ایجاد حریق در سامانه‌های برق رسانی در زیرساخت شرکت، برای ساعاتی برخی از ارتباطات خدمات دهنده‌های مخابراتی کشور دچار اختلال شد که ظرف یکی دو ساعت با همکاری همکارانم و همچنین کارکنان سازمان آتش نشانی، حریق، مهار و اقدامات فنی برای بحث بازیابی مسیر‌ها انجام شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که این حادثه سابقه داشته است؟ گفت: مشابه این اتفاق بسیار کم می‌افتد و شبکه‌های برق و قدرت، حیاتی هستند و تدابیر لازم برای سامانه‌های ارتباطاتی به طور کامل دیده شده است و در هر حال اشکالی فنی رخ داد و در گذشته هم اختلالاتی به صورت یک دو ساعت داشتیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت آتش سوزی افزود: فشار و اختلالی که در یکی از سامانه یو پی اس آن مجموعه رخ داد باعث آتش سوزی شد.
وی درباره مناطق درگیر بر اثر این حادثه گفت: عمدتا اپراتور‌هایی که در شهر تهران و کرج خدمت می‌دادند بیشتر دچار اختلال شدند.
فتاحی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به کندی اینترنت در چند ماه اخیر، چه برنامه‌ای برای افزایش پهنای باند اینترنت دارید؟ افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی شان مفصل به این موضوع در این ایام اشاره داشته اند، اما عوامل مختلفی موجب شده است کاربران احساس نارضایتی داشته باشند.
فتاحی گفت: در هر حال ما عقب ماندگی در بخش توسعه اینترنت ثابت داریم و زمانی که کاربران در منزل هستند ترجیح می‌دهند که از ارتباطات پهن باند موبایل شان استفاده کنند در حالی که همه جای دنیا رسم و ترجیح است که وقتی در محل ثابتی هستیم برای ارتباط اینترنت از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهان در آستانه مارپیچی هولناک قرار دارد/ آیا جنگ جهانی سوم در تایوان کلید می خورد؟