سفر معاون اول رئیس جمهور به گمیشان/ صبوری مردم گمیشان الهام بخش مردم کشور شد


سفر معاون اول رئیس جمهور به گمیشان/ صبوری مردم گمیشان الهام بخش مردم کشور شد

پارسینه: معاون توسعه روستایی رئیس جمهور مقاومت مردم این شهرستان در سیل ۹۸ را سر منشا تحول در حوزه مقاومت دانست.

سفر معاون اول رئیس جمهور به گمیشان/ صبوری مردم گمیشان الهام بخش مردم کشور شد

مدنی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در حوزه پرورش میگو در استان گلستان به ویژه شهرستانهای غربی استان وجود دارد، اظهار کرد: با همراهی کارشناسان این حوزه باید به دنبال راه حل برای بیرون رفت از مشکلات این حوزه و توسعه آن باشیم.

وی افزود: این موضوع در جلسات پیگیری سفر در پایتخت در دستور کار قرار خواهد گرفت و ضمن بررسی تا حل مشکلات پیگیری خواهد شد.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور را در جریان کامل مشکلات سایت پرورش میگو گمیشان خواهد گذاشت، اظهار کرد: حتما یکی از سفر های آینده آقای مخبر سایت پروش میگو گمیشان خواهد بود.

مدنی با اشاره به سیل سال ۹۸ در گلستان گفت: دو سال پیش در زمان سیل وقتی در گمیشان حاضر شدیم، مردم با جود اینکه حتی تجهیزاتی مانند بیل نداشتند، با دستان خالی مقاومت کردند.

مدنی با بیان اینکه مقاومت مردم خوزستان در سیل الهام گرفته از مقاومت گمیشانی ها بود، افزود: مقاومت مردم گمیشان با توجه به انعکاسی که در رسانه ها اتفاق افتاد، به سر منشا تحول در حوزه مقاومت تبدیل شد که باید مدل کشور داری هم به همین شیوه باشد.

وی با تاکید بر اینکه این شهرستان ظرفیت های فراوانی به ویژه در حوزه پرورش میگو دارد.، ادامه داد: وقتی به گمیشان کم تر توسعه یافته می گوییم پس باید برای آن بیشتر تلاش کنیم.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور مدنی با بیان اینکه در رابطه با طرح هادی نابسامانی هایی در روستاها به وجود آمده است، گفت: نسبت به این موضوع باید بررسی های بیشتری صورت بگیرد تا به یک راه حل مشخص برسیم.

مدنی با بیان اینکه احداث بازارچه های دائمی در مسیر های پر تردد را در این منطقه دنبال خواهیم کرد، گفت: همان طور که روستاهای پنج پیکر و عطا آباد به مراکز فروش پارچه و مبل تبدیل شده اند باید در این منطقه هم با کمک صندوق توسعه امید و منابع تبصره ۱۶ به آن پرداخته شود.

مشکلات در حوزه آب شرب، مشکلات سایت میگو، صیادان غیرمجاز، تعرفه های غیرگرمسیری و سردسیری،

نیاز به اعطای تسهیلات بدون بهره یا کم بهره، کم بود در نهاده های دامی، نبود ماشین آلات کافی شهرداری های سیمین شهر، گمیش تپه و گمیشان، نبود زمین چمن مصنوعی و فقدان بازارچه مرزی و بنادر از دیگر مشکلاتی بود که فرماندار گمیشان در این جلسه به آن ها اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش