دومین جشنواره بین المللی اهل بیت (ع) سال 1401 برگزار می شود


دومین جشنواره بین المللی اهل بیت (ع) سال 1401 برگزار می شود

دبیر دومین جشنواره فرهنگی هنری اهل بیت (ع) به عنوان انا من حسین از برگزاری این جشنواره در سال 1401 خبر داد و گفت: فراخوان جشنواره از امروز آغاز و تا 31 شهریور سال 1401 به مدت شش ماه و 15 روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسینی عارف، دبیر دومین جشنواره فرهنگی هنری اهل بیت (ع) به عنوان انا من حسین در نشست خبری این جشنواره گفت: جشنواره انا من حسین از جمله جشنواره های فرهنگی هنری اهل بیت (ع) است که اولین دوره آن در سال 94 برگزار شد. آن زمان با عنوان جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص) به دلیل اهانت ها و توهین های بین المللی به ساحت ایشان از علاقه مندان دعوت به این جشنواره کرد.

وی افزود: دوره اول با استقبال پرشور جوانان و فیلمسازان مواجه شد که بالغ بر 890 اثر از کشورهای مختلف جهان به دبیرخانه جشنواره رسید که در مراسم اختتامیه واقع در تالار وحدت جوایز ارزنده ای به برگزیدگان اهدا شد و حتی برخی از فیلمسازان جوان آن دوره جزء برندگان جشنواره بین المللی فیلم فجر شدند.

حجت الاسلام حسینی عارف تصریح کرد: اکنون در عصری قرار گرفته ایم که توجهات بین المللی به ساحت امام حسین (ع) جلب شده و تجلی بارز این مسئله در راهپیمایی اربعین حسینی که از نژادهای مختلف در آن حضور دارند، مشخص است لذا لازم است امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا را به غیر مسلمانان و غیر شیعیان منتقل کنیم که یکی از مهمترین اهداف دومین جشنواره انا من حسین بر همین است.

وی افزود: پیش بینی می شود در دهه فجر یا نیمه شعبان سال 1401 مراسم اختتامیه آغاز شود. همچنین این جشنواره در بخش های مختلف سینمایی، آثار مکتوب، محتوای فضای مجازی، ایده های خاص فراخوان داده و علاقه مندان برای آشنایی با جزییات بیشتر هر رشته می توانند به سایت بنیاد بین المللی عاشورا مراجعه کنند. گفتنی است، در حین برگزاری دومین جشنواره بین المللی اهل بیت (ع) به عنوان انا من حسین برنامه های جنبی در طول یک سال همچون برگزاری کارگاه های مختلف اجرا می شود.

حجت الاسلام حسینی عارف تصریح کرد: فراخوان جشنواره از امروز آغاز و تا 31 شهریور سال 1401 به مدت شش ماه و 15 روز ادامه خواهد داشت. همچنین بررسی آثار در تاریخ 30 دی ماه سال آینده آغاز و زمان اهدای جوایز به دهه فجر یا اسفند ماه سال 1401 موکول می شود.

وی با اشاره به برخی از جوایز این دوره از جشنواره گفت: پیش بینی می شود در رشته فیلم داستانی و پویانمایی به نفر اول 20 میلیون تومان، به نفر دوم 15 میلیون تومان و نفر سوم 10 میلیون تومان، در بخش فیلمنامه نفر اول 10 میلیون تومان، نفر دوم هفت میلیون تومان و نفر سوم پنج میلیون تومان اعطا شود. گفتنی است، به علت تعدد رشته ها و جوایز علاقه مندان می توانند برای آشنایی بیشتر به سایت جشنواره مراجعه کنند.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج