روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )


در این مطلب به معرفی روستاهای بابل پرداخته ایم . 536 روستای بابل که علاوه بر سرسبزی مردمی مهمان نواز و مهربان دارد .در ابتدا با شهرستان بابل آشنا خواهیم شد .شهرستان بابُل پرجمعیت‌ترین شهرستانِ استان مازندران و دومین شهرستان پرجمعیت شمال ایران و همچنین پرجمعیت‌ترین شهرستان طبری‌نشین جهان می‌باشد. شهرستان بابل دارای 6 بخش، […]

در این مطلب به معرفی روستاهای بابل پرداخته ایم . ۵۳۶ روستای بابل که علاوه بر سرسبزی مردمی مهمان نواز و مهربان دارد .در ابتدا با شهرستان بابل آشنا خواهیم شد .شهرستان بابُل پرجمعیت‌ترین شهرستانِ استان مازندران و دومین شهرستان پرجمعیت شمال ایران و همچنین پرجمعیت‌ترین شهرستان طبری‌نشین جهان می‌باشد. شهرستان بابل دارای ۶ بخش، ۷ شهر می‌باشد. مرکز این شهرستان، شهر بابل است. بابل به مدت یک دهه است که المپیکی‌ترین شهر ایران می‌باشد و این شهر در کشور ملقب به شهر بهارنارنج ایران است.

روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )
ارتفاع شهر بابل ۲ متر پایین‌تر از سطح دریاهای آزاد بوده و کم ارتفاع ترین شهر استان مازندران می‌باشد. ارتفاع در این شهرستان، از شمال تا ده کیلومتری جنوب آن، از سطح دریاهای آزاد پایین‌تر است. شهر بابل به دو منطقه شهری تقسیم می‌شود. در سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر بابل ۲۵۰۲۱۷ نفر و جمعیت شهرستان بابل ۵۳۱۹۳۰ نفر می‌باشد.

مساحت این شهرستان حدود ۱۵۷۸٫۱ کیلومتر مربع است. شهر بابل، مرکز شهرستان بابل، بین ۳۶ درجه و ۳۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه عرض شمالی و ۵۲ درجه و ۴۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده‌است و با تهران ۵ دقیقه و ۱۵ ثانیه اختلاف ساعت (از نظر جغرافیایی) و ۲۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )

تاریخچه شهرستان بابل

نخستین مورخانی که از مامطیر یاد کرده‌اند ابن رسته و ابن فقیه (۲۹۱ ه‍.ق) می‌باشند. همچنین نویسندگانی مثل اصطخری (۳۴۰ ه‍.ق) به صورت ممطیر و مامطیر ابن حوقل (۳۷۶ ه‍.ق) به صورت مامطیر از این شهر نام برده‌اند.
در کتاب حدود العالم (۳۷۲ ه‍.ق) نیز می‌آید: مامطیر شهرکیست با آب‌های روان و از وی حصیری خیزد سطبر و سخت نیکو که به تابستان به کار دارند» و در سخن اندر رودها می‌خوانیم: «و دیگر رودیست کی رود باوُل خوانند، از کوه قارن برود و بر مامطیر بگذرد و اندر دریای خزران افتد. از شواهد چنین برمی‌آید که از سده ۵ و ۶ ه‍.ق مامطیر رو به ترقی و توسعه نهاده، چنان‌که در اوایل سده هفتم بقول یاقوت حموی از جاه‌های برجسته طبرستان به‌شمار می‌آمد.

روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )

تقسیمات کشوری

تا سال ۱۳۶۸ بابلسر و فریدونکنار، به عنوان یکی از بخش‌های ساحلیِ (به نام: بابلسر) شهرستان بابل بودند که از بابل جدا شدند و با هم به شهرستان بابلسر ارتقا یافتند. در سال ۱۳۸۶ بود که فریدونکنار از بابلسر جدا شد و به شهرستان فریدونکنار ارتقا یافت. در حال حاضر این دو شهرستان در مجموع با جمعیتی بالغ بر ۱۸۳ هزار نفرند و دارای ۶ شهر نیز می‌باشند.

بخش‌ها
شهرستان بابل متشکل از هفت بخش به نام‌های: بخش بابل‌کنار، بخش بندپی شرقی، بخش بندپی غربی، بخش گتاب، بخش لاله‌آباد و بخش مرکزی شهرستان بابل است.

شهرها
به دلیل حاصلخیزی بالای خاک، تراکم جمعیتی این منطقه بالاست از این رو این شهرستان دارای هفت شهر به نام‌های: امیرشهر، بابل، خوش‌رود، زرگرشهر، گتاب، گلوگاه و مرزیکلا می‌باشد.

روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )

روستاهای بابل

روستای آهنگرکلا (گتاب)

اهنگرکِلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۶۹۰ نفر (۸۷۰ خانوار) بوده‌است.

روستای آب‌بندان ننوش

اب بندان ننوش، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷ نفر (۱۱ خانوار) بوده‌ است.

روستای آب‌بندان یوسف‌زاده

اب بندان یوسف زاده، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای ابوالحسن‌کلا

ابوالحسن‌کلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۱۰۳۲ نفر بوده‌ است.

روستای اتاق‌سر

اتاق سر، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۹ نفر (۳۸ خانوار) بوده‌است.

روستای اتاق‌سرا

اطاقسرا روستایی از توابع شهرستان بابل در استان مازندران بخش جنوبی شهر گتاب است. این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۲۳۰۰ نفر بوده‌است.

روستای اترین

اترین، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای اجاک

اجاک، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۶ نفر بوده‌است.

روستای احمدکلا

احمدکلا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۸۳ نفر بوده‌است.

روستای اخمن

اخمن، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۶ نفر بوده‌است.

روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )

روستای ادملا

ادملا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۳۹ نفر بوده‌است.

روستای ارچی

ارچی نام روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴۳ نفر بوده‌است.

روستای اردکلا

اردکلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۱۹ نفر (۲۰۱ خانوار) بوده‌ است.

روستای ارکا

ارکا،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۳ نفر بوده‌است.

روستای ارمک

ارمک، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۱۱۸۲ نفر بوده‌است.

روستای اری

اری،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۸ نفر بوده‌است.

روستای ازاران

ازاران، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۸ نفر بوده‌است.

روستای ازاران گنجعلی

ازاران گنجعلی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای ازارسی (بندپی شرقی)

ازارسی ،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۵ نفر (۲۴ خانوار) بوده‌است.

روستای ازارسی (بندپی غربی)

ازارسی،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۴ نفر (۱۶ خانوار) بوده‌است.

روستای ازارسی بابل‌کنار

ازارسی بابل کنار، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۹ نفر (۵۰ خانوار) بوده‌است.

روستای ازارسی تسکانو

ازارسی تسکانو، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲ نفر (۵ خانوار) بوده‌است.

روستای ازارسی حاتم

ازارسی حاتم،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۹ نفر بوده‌است.

روستای ازارسی حاجی‌بابا

ازارسی حاجی بابا، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای ازارسی حسین‌خان‌زاده

ازارسی حسین خان زاده، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰ نفر (۴ خانوار) بوده‌است.

روستای ازارسی سعداله

ازارسی سعداله، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای ازارسی شعبان‌علی

ازارسی شعبانعلی، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای ازارسی میرزاگل

ازارسی میرزاگل، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای ازارسی نعمت‌اله

ازارسی نعمت اله، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۳ نفر (۱۶ خانوار) بوده‌است.

روستای ازارکل

ازارکل، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۶۹ نفر بوده‌است.

روستای ازرودسر

ازرودسر،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵ نفر بوده‌است.

روستای اسب‌شورپی

اسب شورپی، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶۷ نفر بوده‌است.

روستای اسبو

اسبو، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در حدود ۴ کیلومتری شهر گلوگاه واقع شده‌است و از جاده اصلی تا مرکز روستا حدود ۳ کیلومتر می‌باشد در انتهای روستا آبشار بسیار زیبایی دارد که تا حالا کمتر کسی از آن خبر دارد.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۱ نفر (۳۹ خانوار) بوده‌است.

روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )

روستای اسبوکلا

اسبوکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۹۳ نفر بوده‌است.

روستای اسپرنصراله

اسپرنصراله،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای اسپی‌کلارمنت

اسپی کلارمنت، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۷۳۹ نفر بوده‌است.

روستای اسپیارملک

اسپیارملک،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای استردیکلا

استردیکلا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۶۸۰ نفر بوده‌است.

روستای اشدکت

اشدکت، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای اغوزبن

اغوزبن، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل که در استان مازندران واقع شده است.لازم به ذکر است اغوزبن به فارسی به زیر درخت گردو معنی می‌شود.در قدیم در این منطقه درختان گردوی بزرگی قرار داشت. کسبه‌های بارفروش(بابل) که برای ارائه محصولات خود به بهنمیر می رفتند، در این منطقه در زیر سایه درختان گردو برای استراحت توقف می کردند. به همین منوال بر سر زبانها افتاد که برای مثال من در اغوزبن(زیر درخت گردو)منتظر شما هستم یا صبر میکنم که بیایید و از این قبیل جملات و به مرور زبان همین کلمهٔ مازنی به نام این منطقه معروف شد و بر سر زبانها افتاد.
شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامپروری می‌باشد که شغل اکثر مردم شمال مازندران است. اما در کنار ان برخی به پرورش ماهی در ابندان محل و برخی در زمینهای شخصی خود و عده ای به امور دیگر از قبیل زنبور داری پرورش قارچ و… مشغول هستند.این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۴۲ نفر بوده‌است.

روستای اغوزچال

اغوزچال،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای افرابن

افرابن، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱۰ نفر (۱۰۰ خانوار) بوده‌است.

روستای افراچال

افراچال، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای افراسی

افراسی ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۹۹ نفر بوده‌است.

روستای افراسیاب‌کلا

افراسیاب‌کلا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در خوش‌رودپی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷۴ نفر (۵۵ خانوار) بوده‌است.

روستای افراکتی

افراکتی ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفربوده‌است.

روستای افراکتی حاج‌احمد

افراکتی حاج احمد، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای افراکتی میر علی تبار

افراکتی میر علی تبار، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱ نفر (۷ خانوار) بوده‌است.

روستای افراکتی ولوکلا

افراکتی ولوکلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۰ نفر بوده‌است.

روستای افراگردن

افراگردن،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای آقاملک

اقاملک، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۷۰ نفر بوده‌است.

روستای اکتیج‌کلا

اکتیج‌کلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است . کشت غالب مردم برنج است و در زمستان به سبزی کاری می پردازند اکتیج کلا از واژه آکت یا آکِت + یج + کلا تشکیل شده است و معنی آن آبادی آکتی ها می باشد . یج در مازندرانی پسوند تعلق مکانیست مثل یوشیج که به معنی اهل یوش است.این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶۳ نفر (۱۷۸ خانوار) بوده‌است.

روستای ال‌دره

ال دره،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۸۷ نفر بوده‌است.

روستای الاش‌سی

الاش سی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای الله‌چال

الله چال، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۶۵ نفر بوده‌است.

روستای الله‌رودبار

اله رودبار، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۱۵۰۲ نفر بوده‌است.

روستای امامزاده رضا

امامزاده‌رضا ،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۲۹۷ نفر (۸۵ خانوار) بوده است.

روستای امامزاده‌عباس

امامزاده‌عباس ،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۳۸۹ نفر (۸۵ خانوار) بوده‌است.

روستای امیرده

امیرده، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است. این روستا دارای اکثریت جمعیت تحصیل کرده می باشد. شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و باغداری می باشد. این روستا دارای یک مدرسه در مقطع ابتدایی بوده که در ۶ پایه دانش آموز دارد.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹۱ نفر (۸۰ خانوار) بوده‌است.

روستای امیرکلا

امیرکلا، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستای کوچک در دهستان بخش مرزیکلا قرار دارد.در چندصد سال پیش چند برادر که امیر زاده بودند ، به دلیل شیوع بیماری طاعون و وبا به این روستا که در ابتدا جنگل بود ، مهاجرت کرده و پس از سکنی گزیدن ، در زمینهای حاصلخیز آنجا به کشاورزی و دامداری مشغول شدند. آنان در بدو ورود در ابتدای روستا (انتهای کبریاکلای کنونی) ساکن شده و به مرور جهت دسترسی راحت‌تر به شنفت رود که از وسط روستا می گذرد ، مستقر شدند . براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶۴ نفر شامل ۱۶۸ خانوار بوده‌است.

روستای امین‌آباد

امین آباد، روستایی است از توابع بخش لاله آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۲۰۱۹ نفر (۵۶۳ خانوار) بوده‌است. نام دیگر این روستا ایمن آباد و نام قدیمی آن (ابنوا) می‌باشد. به دلیل عبور جاده بین‌المللی شمال کشور از وسط این روستا؛ به دوبخش شمالی و جنوبی تقسیم گردیده‌است اکثر مردم این روستا از سادات علوی و با نام فامیل حسینی شناخته می‌شوند و پسوند ۹۵ درصد از اهالی روستا (ایمنی) است. شغل مردم روستا کشاورزی (برنج کاری) می‌باشد و از نظر زیر ساخت نیز از روستاهای پیشرفته شهرستان بابل می‌باشد .

روستای انارستان

انارستان، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳۴ نفربوده‌است.
این روستا در میانه دشتی معتدل و مرطوب، در ۱۴ کیلومتری جنوب شهر بابل است. طول جغرافیائی آن ۵۲ درجه و ۴۳ دقیقه، عرض جغرافیائی آن ۳۶ درجه و ۲۵ دقیقه و ارتفاع آن از سطح دریا ۴۰ متر است. رودخانه بابل رود که از شمال خاور سلسله جبال البرز، سرچشمه گرفته از باختر آبادی گذشته و به دریای خزر می ریزد.

زبان مردم فارسی با گویش مازندرانی و دین آن‌ها اسلام، (شیعه) می‌باشد .کارو پیشه روستا کشاورزی، دامداری و کارگری است. مهمترین فراورده این روستا برنج و مرکبات است.این روستا دارای اجرای طرح هادی.مجموعه فرهنگی ورزشی، دبستان، شورای ده، دهیاری،پایگاه مقاومت بسیج. حمام، ۳ باب مغازه، ، مسجدصاحب الزمان و غریبان بغیع و تکیه دو باب است.
رستنی‌ها آن: گیاهان گل گاوزبان، گل بنفشه و بارهنگ، که کاربرد داروئی دارند و پوشش گیاهی برای چرای دام.
بر خلاف نام این روستای زیبا این روستا درخت انار خیلی کم دارد و بیشتر جمعیت آن از طریق پرورش میوه‌ی ترش پرتغال کسب درآمد میکنند
جانوران: شال، خی، خی گوش و تَشی

روستای انجیل‌سی

انجیل سی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای انجیل‌سی کبودتبار

انجیل سی کبودتبار، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۶ نفر (۱۷ خانوار) بوده‌است.

روستای انجیل‌سی یک

انجیل‌سی یک ، روستایی از روستاهای بابل است که در دهستان سجادرود واقع شده‌است.این روستا در بخش بندپی شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲ نفر (۶ خانوار) بوده‌است.

روستای انجیلک

انجیلک ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌است.

روستای اندی‌کلا

اندیکلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱۰ نفر بوده‌است.

روستای اومال استاداحمد

اومال استاداحمد، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.

روستای اومال شکراله

اومال شکراله، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای اونکنار

اونکنار، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای آهنگرکلا

اهنگرکِلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۲۲۷ نفر (۵۳ خانوار) بوده‌است.

روستای باباآباد

باباآباد، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۶ نفر بوده‌است.

روستای بابلکان سفلی

بابلکان سفلی، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۲ نفر بوده‌است.

روستای بابلکان علیا

بابلکان علیا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۹ نفر بوده‌است.

روستای باریک‌کلا

باریک‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹۸ نفر بوده‌است.

روستای بالااحمدچاله پی

بالااحمدچاله پی، روستایی از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۳۳ نفر بوده‌است.

روستای بالابازیار

بالابازیار، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴۷ نفر بوده‌است.

روستای بالابورا

بالابورا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۴ نفر بوده‌است.

روستای بالابیشه‌سر

بالابیشه سر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲۲ نفر بوده‌است.

روستای بالاسرست

بالاسرست، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲۵ نفر بوده‌است.

روستای بالاسیدکلا

بالاسیدکلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۷ نفر بوده‌است.

روستای بالاکروکلا

بالاکروکلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۷ نفر بوده‌است.

روستای بالاگنج‌افروز

بالاگنج افروز، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۸ نفر بوده‌است.

روستای بالامرزبال

بالامرزبال، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۵۲ نفر بوده‌است.

روستای بالامرزناک

بالامرزناک، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۲ نفر بوده‌است.

روستای بالامیرکلا

بالامیرکلا، روستایی است از توابع شهر گتاب از شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶۵ نفر بوده‌است.

روستای بالاولیک

بالاولیک ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۹ نفر بوده‌است.

روستای بالف‌کلا شرقی

بالف کلاشرقی، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۲ نفر (۱۱۶ خانوار) بوده‌است.

روستای بالف کلاغربی

بالف کلاغربی، روستایی از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰ نفر بوده‌است.

روستای بتلیم

بتلیم، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۷ نفر بوده‌است.

روستای برجی‌خیل لنگور

برجی خیل لنگور، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۲ نفر (۲۰خانوار) بوده‌است.

روستای برسمنان

برسمنان، روستایی است ازشهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .براساس سرشماری مرکز آمار ایران درسال۹۵، جمعیت آن ۲۹۶۸ نفر (۷۵۰خانوار) بوده‌است.

روستای برف‌چالسی

برف چالسی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای برگ‌نو

برگ نو، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای بزچفت

بزچفت، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای بزرودپی

بزرودپی روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان شهیدآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲۷ نفر (۱۶۶خانوار) بوده‌است.

روستای بصرابالا

بصرابالا، روستایی از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲۲ نفر بوده‌است.

روستای بصراپایین

بصراپایین، روستایی از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۳ نفر بوده‌است.

روستای بندارکلااغوزبن

بندارکلا اغوزین، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۷ نفر (۸۵ خانوار) بوده‌است.

روستای بندبن

بندبن، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۲ نفر بوده‌است.

روستای بندبن کبودتبار

بندبن کبودتبار، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای بنگرکلا

بنگرکلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰۷ نفر بوده‌است.

روستای بنه زمین

بنه زمین ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای بوله‌کلا

بوله کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۳۷۹ نفر بوده‌است.

روستای بوله کلامرزون‌آباد

بوله کلامرزون آباد، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۶۶ نفر بوده‌است.

روستای بهارستان

بهارستان، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۶ نفر بوده‌است.

روستای بی‌نماز

بی نماز، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸ نفر بوده‌است.

روستای بیجی‌کلا

بیجی‌کلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۱۰۸۸ نفر بوده‌است.

روستای بیس‌کتی

بیس کتی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳ نفر بوده‌است.

روستای بیشه‌محله

بیشه محله، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۶ نفر بوده‌است.

روستای بیل‌پی ابوالحسن‌کلا

بیل پی ابوالحسن‌کلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹۳ نفر (۱۱۹ خانوار) بوده‌است.

روستای پاری‌کلا

پاری‌کلا ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۶۶ نفر بوده‌است.

روستای پازمین

پازمین دربارهٔ این پرونده تلفظ راهنما·اطلاعات، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دامنه شمالی البرز در قسمت جلگه ای استان مازندران واقع شده است. روستای پازمین یکی از روستاهای تاریخی بندپی می باشدکه سقاخانه و تکیه تاریخی آن از ابنیه تاریخی منطقه بوده و این دومکان تا قبل از دهه هفتاد به عنوان محل تجمع اهالی روستاهای اطراف در ایام محرم نیز بوده است. روستای پازمین زادگاه شهید والا مقام پزشک شهید دکتر سهراب داداش نیا لهی میباشد،این روستا با اهدای یک شهید،یک آزاده و چندین جانباز ورزمنده سند وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را امضا نموده است.

به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و زحمات دهیاری و شورای اسلامی روستاو حمایت های مالی دولتی در اداور گذشته اقدامات عمرانی زیادی در روستا انجام شده است که پروژه های مدنظر همچنان در حال اجرا میباشد. روستای پازمین در گذشته بعنوان منطقه اعیان نشین بوده است زیرا آثار تاریخی پیدا شده هنگام حفاری شرکت گاز در روستا و پدید آمدن دیواره های قدیمی و خشت چین گواه این ادعا میباشد.

قدیمیان و ریش سفیدان روستا نقل میکنند که روستای پازمین کنونی در سده های گذشته در مکان فعلی نبوده و درمحدوده ای که در حال حاضر بصورت زمین کشاورزیست بوده ولازم به ذکر است که آن محدوده در حال حاضر نیز به خرابه مشهور است و در نزدیکی آن نیز مکانهایی هایی به نام های مختلفی همچون میدون که در زبان فارسی معادل میدان است و…..گواه وسعت و بزرگی پازمین آن دوران بوده که به علت همه گیری بیماری وبا و طاعون جمعیت عظیمی از مردم روستا جان خود را از دست دادندکه بازماندگان پازمین کنونی را بنا نمودند،پیدا شدن بسیاری از دیوار چین ها و….ملزومات زندگی در هنگام طرح تسطیح اراضی گواه بر این ادعا شد و بر همگان ثابت گردید روزی این محیط محل زندگی جمعیت زیادی بوده وحتی محل تبادل کالا و محصولات بومیان بوده و به گونه ای مرکزیت تجاری منطقه را داشته است.

محدوده ای از روستای پازمین به جنگ دشت یعنی محل جنگ مشهور است و با توجه به مستندات تاریخ نگاران به نام روزی جنگ بین بیژن رئیس لفوری و سرفوج طبرستان ولشکرش در این مکان اتفاق افتاده.
این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن حدود ۲۵۷ نفر بوده‌است. فاصله این روستا تا شهر خشرودپی مرکز بندپی غربی به مسافت یک کیلومتر میباشد.

روستای پایین‌احمدچاله‌پی

احمدچاله پی، دهی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این ده در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۷۵ نفر بوده‌است.

روستای پایین‌بازیار

پایین بازیار، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۷۹ نفر بوده‌است.

روستای پایین بیشه سر

پایین بیشه سر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و به دو بخش پایین و بالا بیشه سر تقسیم شده‌است و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۹۸ نفر بوده‌است.

روستای پایین‌سرست

پایین سرست، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است . پایین سرست’ از شمال به شهر بابل، از جنوب به بخش گتاب، ازشرق به روستای چاری وگنج افروز و از غرب به بخش بندپی غربی مشرف است.این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۳ نفر بوده‌است.

روستای پایین‌سیدکلا

پایین سیدکلا، روستایی از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۶۶ نفر (۹۱ خانوار) بوده‌است.

روستای پایین‌کروکلا

پایین کروکلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹۹ نفر بوده‌است.

روستای پایین‌گنج‌افروز

گنج‌افروز (پایین گنج افروز)، شهری است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این شهر در دهستان گنج افروز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۴۵ نفر (۱۱۶۸۶ خانوار) بوده‌است.

روستای پایین‌محله کشتلی

پایین‌محله کشتلی، روستایی از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۹۰ نفر (۲۶۸ خانوار) بوده‌است.

روستای پایین‌مرزبال

پایین مرزبال، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۹۴ نفر بوده‌است.

روستای پایین مرزناک

پایین مرزناک، روستایی از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۸ نفر (۵۰ خانوار) بوده‌است.

روستای پایین میرکلا

پایین میرکلا، روستایی از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰۹ نفر بوده‌است.
این روستا دارای آب بندان قدیمی در حدود سی هکتار است که یکی از جاذبه‌های دیدنی در فصل بهار و پائیز می‌باشد

روستای پرچیم‌کش

پرچیم کش، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای پرمیناو شیومن

پرمیناو شمیون، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۸ نفر (۳۶ خانوار) بوده‌است.

روستای پری‌چشمه

پری چشمه، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای پریکلا

بریکلا، روستایی از توابع بخش چمستان شهرستان نور در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۹ نفر (۲۴ خانوار) بوده‌است.

روستای پلنگ‌دره

پلنگ دره ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۸ نفر (۶۳ خانوار) بوده‌است.

روستای پلنگلی

پلنگلی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای پنبه‌جار

پنبه‌جار، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۵۶ نفر بوده‌است.

روستای پوست‌کلا

پوست‌کلا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۸۶ نفر بوده‌است.

روستای پولادسی

پولادسی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۹ نفر بوده‌است.

روستای پولک‌رودپی

پولک رودپی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۴ نفر بوده‌است.

روستای پهن‌کش

پهن کش، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای پهناور

پهناور، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۲ نفر بوده‌است.

روستای پی‌چالک

پی چالک، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای پیت‌سره

پیت سره،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای پیتکا

پیتکا، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۷ نفر بوده‌است.

روستای پطرودپی

پطرودپی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان شهیدآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۵ نفر بوده‌است.

روستای پیجاکلا

پیچاکلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری پی(جلال ازرک)قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۹۹ نفر بوده‌است.

روستای پینک

پینک روستایی در دهستان خوش رود بخش بندپی غربی شهرستان بابل استان مازندران واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۵۷ نفر (۵۴ خانوار) بوده‌است.

روستای پینک‌بالا

پینک بالا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶۷ نفر (۷۰ خانوار) بوده‌است.

روستای پینک‌عسگریان

پینک عسگریان، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای تاج‌الدوله موزیرج

تاج الدوله موزیرج، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۴ نفر (۳۳ خانوار) بوده‌است.

روستای تاری‌محله

تاری محله، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۸ نفر بوده‌است.

روستای تاریکلا

تاریکلا، روستایی از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۱۸۷ نفر بوده‌است.

روستای تجنک

تجنک، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در هشت کیلومتری اتوبان جدید بابل به آمل قرار دارد و جمعیت آن ۱۴۰۳ نفر (۳۰۹خانوار) است. طول این روستا به بیش از سه کیلومتر می‌رسد و مجموع زمین‌های کشاورزی که در ان برنج کشت می‌شود بیش از سیصد هکتار است همچنین مجموع باغات ان به شانزده هکتار می‌رسد شغل اغلب اهالی کشاورزی و مشاغل مربوط به آن است امروزه بیشتر اهالی روستا باسواد بوده و تعداد کثیری نیز دارای تحصیلات عالی تا مقطع دکترای نیز می‌باشند. این روستا تعداد هشت شهید به انقلاب اسلامی ایران تقدیم نمود. اکثر مردم روستا سادات علوی بوده ودارای اسم فامیلی (کیانژاد) می‌باشند که کلمه (کیا) از نام امامزاده محله (سید علی کیا) گرفته شده و تمام سادات روستا از نسل ایشان می‌باشند این روستا به سه قسمت بالا محله – میان محله-پایین محله تقسیم شده‌است که هر کدام دارای مسجد مستقل زمین‌های جدا و تشکیلات عزاداری مخصوص به خود در ماه محرم می‌باشند اما با این وجود دارای ارتباط تنگاتنگ و مثال زدنی می‌باشند این روستا در سال ۱۳۹۰ به شهر جدید زرگرشهر پیوست و اکنون دارای خدمات شهرداری می‌باشد این روستا به علت دارا بودن مدارس دخترانه تا مقطع متوسطه از مراکز آموزشی بخش محسوب می‌شود. تاریخچه روستا به گفته بزرگان و ریش سفیدان این است روستای تجنک در گذشته دور شامل سه روستا به نام‌های زوماکلا، کیامحله و خلیل‌کلا می‌شد که این سه روستا گرد آوری شده بود و به تجنک بزرگ (به محلی گت تیجنک) مشهور گردید چون در آن زمان بزرگراه جدید بابل _ آمل وجود نداشته روستاها به هم متصل بوده‌اند اما چون بزرگراه جدید بابل _ آمل از وسط این روستا عبور کرده این روستاها از هم جدا شدند که هرکدام روستای مستقل شده‌اند. برخی علت نام گذاری روستا را وجود گیاهی به نام تجن می‌دانند که شبیه سرخس می‌باشد و عده ای نیز معتقدند که عبور رود کوچکی به نام تجن در گذشته دور علت نام گذاری بوده‌است. امام زاده: (سید علی کیا) از نوادگان امام موسی ابن جعفر یا به روایتی از نوادگان امام حسن مجتبی است. آرامگاه این امام زاده محلی آرام وبا معماری سنتی است. درختی در حیاط بارگاه این امام زاده وجود دارد که نزدیک به ۱۰۰ سال عمر دارد.

روستای ترجیکلا

ترجیکلا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گنج افروز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۳ نفر بوده‌است.

روستای ترک‌محله

ترک محله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۳۸ نفر (۴۱۳ خانوار) بوده‌است.

روستای تسکا

تسکا ، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۹۱ نفر (۱۱۳ خانوار) بوده‌است.

روستای تشبیشه

تشبیشه ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای تشون

تشون، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در جوار روستاهای پوستکلا، کتی سر، تنهاکلا و ولیک قرار دارد.جمعیت این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵۸ نفر بوده‌است. نام محلی شهر تشان در شهرستان بهبهان نیز تشون است.

روستای تلی‌گران

تلی گران، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱۵ نفر بوده‌است.

روستای تلیکا

تلیکا ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۵ نفر بوده‌است.

روستای تنهاکلا

تنهاکلا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۹ نفر بوده‌است.

روستای تورسو و سیبرون

تورسو و سیبرون،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بناهای این روستا بقعه امامزاده محمد می‌باشد . فاصله تورسو و سیبرون با مرکز بخش (گلوگاه بندپی) ۱۲ کیلومتر است.این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۴ نفر (۷۸ خانوار) بوده‌است.

روستای توکل کریم‌کلا

توکل کریم‌کلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۸ نفر (۲۱ خانوار) بوده‌است.

روستای تهمتن‌کلا

تهمتن‌کلا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸۴ نفر بوده‌است.

روستای تیرخال‌گردن

تیرخال گردن، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای تیرکلا

تیرکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۴ نفر بوده‌است.

روستای تیرکن

روستای تیرکن، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۵ نفر بوده‌است.یکی ازروستاهای معروف شهرستان بابل واقع در دل جنگل‌های بابلکنارمی باشد.شغل مردم این روستا دامداری و کشاورزی وباغداراست.برنج ومرکبات ازمحصولات این روستا است مهم‌ترین محصول این روستا گوجه سیزاست .شهرت این روستا به دلیل هفت ابشار کوچک ان است که هرساله مسافران زیادی رابه سمت این روستامی کشاند.فاصله این روستا ازمرکزشهربابل ۷۵کیلومتراست.

روستای تیرگ‌بن

تیرگ بن،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌است.

روستای تیرنگ‌سی

تیرنگ سی،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۰ نفر بوده‌است.

روستای جاجن

جاجن، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۹ نفر بوده‌است.

روستای جزنیکا

جزنیکا،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای جلیرود

جلیرود، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۱ نفر (۲۵ خانوار) بوده‌است.

روستای چاره

چاره، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گنج افروز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۹۲ نفر بوده‌است.

روستای چاسرکا

چاسرکا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۷ نفر بوده‌است.

روستای چاق‌فیروزجایی

چاق فیروزجایی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹ نفر (۸خانوار) بوده‌است.

روستای چاک‌کلا

چاک‌کلا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای چالرز

چالرز،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۷ نفر بوده‌است.شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامداری است. روستای چالرز دارای حدود ۳۵ هکتار شالیزار می‌باشد. علاوه بر کشت برنج، باغداری و تولید پرتغال و آلوچه رواج دارد. چالرز دارای یک مدرسهٔ ابتدایی به نام شهید مسلم محمدزاده است که در سال ۶۱ تأسیس شد.این مدرسه در سال ۱۳۹۶ تخریب و مدرسه مجهز جدیدی جایگزین آن شد.

این روستا دارای برق، آب و تلفن و گاز می‌باشد. همچنین راه دسترسی به چالرز سال ها قبل آسفالتش شروع شده ولی نیمه کاره رها گردیده است. مسجد این روستا هم چند سالیست با مشارکت اهالی ساخته شده‌است. روستای چالرز دارای یک زمین ورزشی بسیار زیبا و در کنار رودخانه بابل رود است که دارای شورای ورزشی فعال می‌باشد.

روستای چالسرون

چالسرون، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای چشمه‌سر

چشمه سر، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱ نفر (۸ خانوار) بوده‌است.

روستای چفا

چفا،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای چفت‌سر

چفت سر،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸نفر (۴۵خانوار) بوده‌است.

روستای چمازکلا

چمازکلا ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰۷ نفر بوده‌است.

روستای چمازین

چمازین، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶۹ نفر وده‌است.
امامزاده عبدالله چمازین در این روستا واقع شده است و هر ساله در روز عاشورای حسینی دسته های عزاداری بسیاری از شهرها و روستاهای اطراف به این مکان شریف آمده و عزاداری می کنند. در طول سال نیز مسافران زیادی به ویژه کسانی که از منطقه شناخت دارند به زیارت این مکان مقدس می روند.طبیعت این روستا دارای چشم انداز زیبای شالیزار و باغ های مرکبات است که در فصل بهار و شکوفه دادن درختها و همچنین سبز شدن شالیزارها زیبایی خاصی به خود می گیرد.

همچنین این روستا دارای یک آب بندان به وسعت ۱۶ هکتار می باشد که در حال حاضر جهت پرورش ماهی استفاده شده و چشم اندازی بسیار زیبا دارد. در گذشته این آب بندان از نیلوفرهای آبی پوشده بود و پرندگان مهاجر بسیاری به این مکان مهاجرت می کردند. در حال حاضر نیز با وجود پوشش گیاهی اطراف آب بندان بسیار زیبا بوده و توان جذب تعداد زیادی از گردشگران را داراست. نزدیکی آب بندان به امامزاده عبدالله و فروشگاه های داخل روستا خود باعث حضور بیشتر گردشگران می باشد.

روستای چناربن

چناربن، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶۲ نفر (۱۴۷ خانوار) بوده‌است.

روستای چناربن کشتلی

چناربن کشتلی، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .کشتلی . [ ک ِ ت ِ ] (اِخ ) در فرهنگ دهخدا بدینگونه معرفی شده‌است: دهی است از دهستان مشهد گنج افروز بخش مرکزی شهرستان بابل واقع در ۱۲هزارگزی جنوب بابل و یک هزارگزی باختر شوسه ٔ فرعی بابل به بابل کنار با ۱۱۰۰تن سکنه” . اما نام “کشتلی” بر اساس نظر بزرگان روستا از سه حالت زیر به وجود آمده است: ۱- کشتلی مرکب از دو کلمهٔ کشتی و محله باشد چون سابقاً مسابقات کشتی محلی در آن برگزار می‌شده‌است. ۲- نام روستای کشتلی برگرفته از نام پرنده کشتل است که در گذشته فراوان در داخل روستا دیده میشد. ۳-عبور کشتی‌های کوچک از رودخانه بابلرود که در کنار روستا قرار گرفته‌است. مردمان روستا به اموری چون کشاورزی (برنجکاری و باغ مرکبات ) و دامداری مشغول می‌باشند. این روستا خود مرکب از پنج روستا میدانسر، شوب محله، چناربن، پایین محله و سیدکلا است .
این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰۵ نفر (۱۶۹ خانوار) بوده‌است.

روستای چوب‌بست

چوب بست، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۹ نفر بوده‌است. این روستا با یک کانال آب به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می‌شود شغل اکثر مردم کشاورزی بوده و بعضی از مردم هم در کنار کشاورزی به شغل دیگری هم مثل دبیری یا تجارت برنج و مرکبات می پردازند در سال‌های اخیر اکثر مردم جوان این روستا به شهرهای تهران و بابل مهاجرت کرده‌اند. تنها مدرسه این روستا مدرسه ابتدایی شهید مهدی نیا می‌باشد که با توجه به کمبود دانش آموز در سال‌های اخیر تعطیل شده .
دربارهٔ علت نامگذاری این روستا به چوب بست نقل است که در زمانهای دورتر جلوی ارباب منطقه را با چوب بستند و مانع ورود او به محل شدند.از مناطق دیدنی این روستا آب بندان چوب بست است که مامنی برای تفریح و استراحت است که با تلاش دهیار روستا اخیراً قسمت غربی آن با چراغ‌های مهتابی و درختان کوچک سرو تزیین شده‌است .

روستای چه‌سر

چه سر، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای چهارسی عباسی

چهار سی عباسی، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۸ نفر (۲۶ خانوار) بوده‌است.

روستای چهارسی

چهارسی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۶ نفر بوده‌است.

روستای چهارشمین

چهارشمین، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای چهارگل علی‌محمد

چهارگل علی محمد، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵ نفر (۹ خانوار) بوده‌است.

روستای چهره

چهره یکی از روستاهای استان مازندران است که در بخش بابل‌کنار شهرستان بابل واقع شده‌است.امامزاده ابراهیم مهم‌ترین جای دیدنی این روستا به‌شمار می‌رود.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵۹ نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌کلا (لاله‌آباد)

حاجی‌کلا روستایی در دهستان کاریپی از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران، واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۳۶ نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌کلا (گتاب)

حاجیکلا (بابل)، روستایی از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۲۸ نفر (۲۹۱ خانوار) بوده‌است.

روستای حمزه‌رضا

حمزه رضا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۴ نفر بوده‌است.

روستای حمزه‌کلا شش‌پل

حمزه‌کلا شش پل، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .روستایی در میان رودها محاصره شده و دارای پل های متعدد، نام این روستا نیز بر گرفته از همین پل هاست.طبیعتی زیبا و به همراه چشمه ای زیبا در منطقه ی اِزپا ،از محصولات روستا میتوان برنج و مرکبات را نام برد.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ ، جمعیت آن ۱۲۸۵ نفر (۳۲۸ خانوار) بوده‌است.این روستا دارای حمام سنتی قدیمی است.
سقانفار حمزه کلاشش پل مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان بابل، بخش مرکزی، دهستان اسبو کلا، روستای حمزه کلای شش پل واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۶۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

روستای حمه‌کتن

حمه کتن، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای خرابه خوش‌رودپی

خرابه خوش‌رودپی ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۳۹ نفر (۲۸ خانوار) بوده‌است.

روستای خراسان‌محله

خراسان محله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۰۹ نفر بوده‌است.

روستای خراطکلا

خراطکلا (بابل)، روستایی از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۲۲۰ نفر بوده‌است.

روستای خرتو

خرتو،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای خرجی‌کلا

خرجی‌کلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۶ نفر بوده‌است.

روستای خردون‌کلا

خردون‌کلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۷۲ نفر بوده‌است.

روستای خرطوسی

خرطوسی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۰ نفر بوده‌است.

روستای خرماکهن شاهرخی

خرماکهن شاهرخی، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر وده‌است.

روستای خرماکهن مشهدی‌آقا

خرماکهن مشهدی اقا، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای خریون

خریون،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰ نفر بوده‌است.

روستای خطیب (روستا)

خطیب، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶۸ نفر (۱۴۴ خانوار) بوده‌است.

روستای خلند

خلند، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای خلیل‌کلا

خلیل‌کلا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۴ نفر (۵۲ خانوار) بوده‌است.مناطق دیدینی این روستا عبارتست از رودخانه، سره، جنگلهای بکرو دیدنی، آبگرم ازرو.

روستای خلیل‌کلا

خلیل‌کلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان کاری‌پی قرار گرفته است و براساس سرشماری رسمی مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۵۹ نفر (۱۵۴خانوار) بوده‌ است.

روستای خمند

خمند، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳ نفر بوده‌است.

روستای خنیافه

خنیافه، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای خواجه‌کلا (بابل‌کنار)

خواجه کلا، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵ نفر (۱۲ خانوار) بوده‌است.

روستای خواجه‌کلا (بندپی شرقی)

خواجه‌کلا روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۷ نفر (۲۷ خانوار) بوده‌است.

روستای خونکاه‌زرزمه

خونکاه زرزمه، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۴ نفر (۵۱ خانوار) بوده‌است.

روستای داردکاشت

دارد کاشت، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۹۴۲ نفر بوده‌است.

روستای داودکلااستانه سر

داودکلااستانه سر، روستایی از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۹ نفر بوده‌است.

روستای درازکش

درازکش، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۵ نفر بوده‌است.

روستای درازکلا

درازکلا، روستاییست از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .ریشه نام دراز کلا بر پایه علم زبان شناسی شاید از ریشه واژه Drows باشد با تلفظ های باستانی تر که هم ریشه لغت درزی می باشد . که درزیان در بسیاری از سرزمین های ما بین هند تا خاورمیانه پراکنده اند. مانند درزی کلا درزی محله درزی آباد درزی کتی داجی کلا و درازکلا
این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۹۴ نفر بوده‌است.این روستا از سال ۱۳۱۸ دارای دبستان بوده (دبستان پهلوی)و اکثر روستاییان در آن روستا دارای سواد خواندن و نوشتن می‌باشند.
جمعیت عظیمی از این روستا در طی سی سال گذشته به دلایل مختلف اعم از کسب علم و دانش، تجارت، دلایل قومی و … به بابل، تهران و حتی خارج از کشور مسافرت نموده‌اند.امامزاده علی و آستانهٔ مبارکهٔ حضرت سید جعفر الدین ، هفت آبشار و … در این روستا قرار دارد و سالیانه افراد بسیاری برای زیارت ، سیاحت و مطالعات تاریخی و تفریحی به این اماکن سفر می نمایند.

روستای درزی کلااخوندی بالا

درزیکلا آخوندی بالا، روستایی از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است. از مفاخر آن می‌توان به امامعلی حبیبی اشاره کرد.این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۳۶ نفر بوده‌است.

روستای درزی کلااخوندی پایین

درزی کلااخوندی پایین، روستایی از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۵۳ نفر بوده‌است.

روستای درزی‌کلا کوچک

درزی کلاکوچک، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۲ نفر (۵۹ خانوار) بوده‌است.

روستای درزی‌کلا نوشیروان

درزی کلانوشیروان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۱ نفر (۵۶ خانوار) بوده‌است.

روستای درزی‌محله

درزی محله، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۰۵ نفر (۱۰۴ خانوار) بوده‌است.

روستای درزیکلا آخوندبابا

درزیکلااخوندبابا، روستایی از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۰ نفر (۸۲ خانوار) بوده‌است.

روستای درزیکلااقاشفیع

درزیکلااقاشفیع، روستایی از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۳۷ نفر بوده‌است.

روستای درزیکلابزرگ

درزیکلابزرگ، روستایی از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲۷ نفر بوده‌است.

روستای درزیکلاکریم کلا

درزیکلاکریم کلا، روستایی از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲۷ نفر بوده‌است.

روستای درزیکلا نصیرائی

درزیکلانصیرایی، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۲۸ نفر (۴۵۷ خانوار) بوده‌است. بیشتریین خاندان ان مربووط به مقیمی هاا میباشددکه تنها شهیدروستا از این خاندان می‌باشد .ضمنااتکیه بزرگی ومدرسه ابتدایی ان نیزبه نام میرمقیم ومقیمی میباشد.

روستای درکامیان

درکامیان،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای درونکلاشرقی

درونکلاشرقی، روستایی از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۸۱ نفر بوده‌است.

روستای درونکلاغربی

درونکلاغربی، روستایی از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۱۰۶۰ نفر بوده‌است.

روستای درویش‌خاک بالا

درویش خاک بالا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۶۸ نفر (۱۶۱ خانوار) بوده‌است.

روستای درویش‌خاک پائین

درویش خاک پایین، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۵۴ نفر (۹۳ خانوار) بوده‌است.

روستای درویش‌خاک‌مرزون

درویش خاک مرزون، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۰۳ نفر بوده‌است.

روستای دری‌کنده

دری کنده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۵ نفر بوده‌است.

روستای دلاورکلا (گتاب)

دلاورکلا یک روستا در ایران است که در دهستان گتاب شمالی شهرستان بابل واقع شده‌است. دلاورکلا ۸۸۰ نفر جمعیت دارد.

روستای دلاورکلا (لاله‌آباد)

دلاورکلا (بابل)، روستایی از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰۰ نفر (۲۵۰ خانوار) بوده‌است.

روستای دولت‌رودبار

دولت رودبار، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن بیش از ۲۰۰۰ نفر بوده‌است.

روستای دونه سر

دونه سر روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .دونه سر از آبادی‌های تاریخی و با قدمت طولانی از شهرستان بابل می‌باشد که از شمال به روستای شیرسوار، جنوب به درزی‌کلا آخوندبابا و بنگرکلا، شرق به بالا سرست و میرکلا و غرب به نوشیروانکلا و آهنگرکلا و قمی‌کلا، متصل است. از خندق برداری نسخ‌های زراعی کشان معروف به (کتی) و (اودنگ سر) و همینطور تسطیح اراضی مزبور در سال‌های اخیر و خروج دفینه‌ها از جنس مفرق اینگونه بر می‌آید که ابتدا محل قدیمی روستای دونه سر در ضلع جنوب شرقی محل فعلی گسترش داشته‌است.

همچنین در این خاک برداری‌ها پیدا شدن جمجمه انسان‌ها و همچنین استخوان اسب‌ها در کنار ابزار رزمی آن دوران حاکی از این است که مردمی که در اینجا زندگی می‌کردند جنگجوبوده و دفن انسان به همراه ابزار رزمی بیانگر اهمیت دادن مردم قدیم این روستا به جنگ آوری و سلحشوری است. مکان فوق جزء آثار باستانی کشور به ثبت رسیده‌است. همچنین این روستا در کنار رودخانه متالون بنا شده‌است و منطقه‌ای که به اودنگ سر معروف است،نشان از احداث آسیاب آبی با بهره گیری از آب این رودخانه می‌دهد.سینه به سینه نقل شده‌است که دونه سر قدیم دارای ۱۲ تکیه(حسینیه) بوده‌است این در حالی است که در حال حاضر علارغم اینکه روستای دونه سر از روستاهای اطراف خود بسیار بزرگتر است تنها ۳ تکیه دارد.

روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )

دونه سر فعلی کمی پایین‌تر از منطقه (کتی) ایجاد گردیده است و علت تخلیه محله قدیم بیماری وبا و طاعون و افزایش مرگ و میر بوده طوری‌که نقل شده، در هر خانواده چندین نفر فوت نموده‌اند. نام قدیم دونه سر شهنه کلا بوده‌است و در گذشته شهنه به افراد نظامی نسبت داده می شد. این نام و آن تعریف ابتدای معرفی دونه سر، نظامی گری و جنگجویی مردم قدیم دونه سر را تداعی و اثبات می‌کند. در حال حاضر نیز قشر زیادی از خانوارهای دونه سر به نام عسکری یا عسکردون می‌باشند. احتمالا پس از حمله اعراب به ایران و رواج لغات عربی واژه شهنه به عسکر که همان معنی(نظامی)را می‌دهد جایگزین گشته است.

اما دونه سر که در برخی نوشته‌ها به اشتباه دونسر یا دون سر نوشته می‌شود و معمولاً در پسوند بعضی از اهالی به اختصار (دون) ثبت شده غیر معنای لغوی خود در زبان فارسی که به معنای کوچک است مفهوم متولد دونه سر را تداعی می‌کند.

روستای دونه سر از زمان قاجاریه محل بیتوته خان‌ها بوده و علیرضاخان عضدالملک (نایب‌السلطنه احمدشاه) فرزند موسی خان و از بستگان مهدعلیا، که از مخالفان جدی اعدام شیخ فضل‌الله نوری بود و پس از این واقعه دستور داد تا مراسم تعزیتی برای وی برپا دارند توجه ویژه‌ای به این روستا داشت. و فرزندش امیر مصطفی امیر سلیمانی معروف به مشیر السلطنه که در دربار احمدشاه سمت‌هائی احراز کرده بود وی عمارتی در این روستا بنا نمود که تاکنون باقی است و این ملک و عمارت تقریباً ۲۰ هکتاری بعد از مشیر السلطنه توسط فرزندانش علیرضا خان که جزء سناتورهای انتصابی زمان پهلوی دوم بوده و برادرش علی اکبر خان، به فردی به نام محمد مستوفی الممالکی فرزند میرزا حسن خان مستوفی که از نخست وزیران مشهور عصر قاجار بود فروخته شد. به همین دلیل به لحاظ فرهنگی و آبادانی از گذشته تاکنون نسبت به نواحی اطراف پیشرفته تر بوده‌است. بطوری‌که در زمانهایی که حتی بابل برق نداشت معابر این روستا دارای چراغ روشنایی بود، و اولین اتومبیل‌های وارداتی به این روستا رفت‌وآمد می‌کردند.

روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )

مفهوم اصلی دونه سر برگرفته از واژه محلی (دونه) به معنی برنج می‌باشد و دونه سر یعنی محلی که شلتوک‌های برنج به برنج سفید و به زبان محلی دونه تبدیل می‌شود گفته شده‌است. درزمان حکومت حجاج ابن یوسف ثقفی که وی شدیداً دشمن علویان بود و شیعیان در زمان حکومت او امنیت جانی و مالی نداشتند، دو برادر به نام‌های درویش سید محمد و سید وقر از سبزوار متواری و به دونه سر، شهنه کلای قدیم، مهاجرت کردند. این دو برادرسید، افرادی پاکدامن و مورد احترام اهالی بودند، آن‌ها در کنار رودخانه متالون آسیاب آبی، بنا کرده و با تبدیل شلتوک به برنج امرار معاش می‌کردند. از آنجایی که این صنعت در روستاهای اطراف وجود نداشت علاوه بر مردم روستای دونه سر روستاهای دیگر نیز برنج‌های خود را به محل آسیاب می‌آوردند و در جواب سؤال دیگران که به کجا می‌روید می‌گفتند به دونه سر-یعنی محلی که شلتوک‌ها به برنج تبدیل می‌شود- می‌رویم. بدین صورت کم‌کم شهنه‌کلا به دونه سر تغییر نام یافت.

دونه سر در ۸ کیلومتری جنوب شهر بابل و ۴ کیلومتری شمال غرب شهر گتاب قرار دارد. این روستا که در حال حاضر نقش مرکزیت روستاهای اطراف را دارد، از شمال به روستای شیرسوار, جنوب به درزی‌کلا آخوندبابا و بنگرکلا، شرق به بالا سرست و میرکلا و غرب به نوشیروانکلا و آهنگرکلا و قمی‌کلا، متصل است.

روستای دهچر

دهچر، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود در بخش بندپی شرقی قرار دارد و برابرسرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰ نفربوده‌است.پیشه ی بیشتر باشندگان این روستا دامپروری و باغبانی است . این روستا در کیلومتر جهار جاده ی گلوگاه به فیروزجاه قرار دارد.این روستا ترکیبی از آبادی های دهچر و قلعه و چوکَل است .

روستای دهک

دهک، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .معنی کلمه دهک «ده کوچک» می‌باشد.این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴۲ نفر بوده‌است.

روستای دیافه

دیافه، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای دیزنو

دیزنو،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای دیواملکشاه

دیوا ملکشاه، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۶۸ نفر بوده‌است.

روستای دیواعمران

دیواعمران،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۹ نفر بوده‌است.

روستای دیودشت

دیودشت، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گنج افروز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۸ نفر بوده‌است.

روستای ذغال‌چال

ذغال چال، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای راه‌کلا

راه‌کلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶۹ نفر بوده‌است.شغل اکثریت مردم این روستا، دامداری و کشاورزی است.

روستای رستم‌کلا

رستم‌کلا،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۷ نفر (۵۸ خانوار) بوده‌است.

روستای رفع‌بن

رفع بن، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۱ نفر (۲۱ خانوار) بوده‌است.

روستای رکاج

رکاج، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵ نفر بوده‌است.

روستای رمنت

رمنت، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده‌است.رمنت به معنای گلزار می‌باشد و این کلمه روسی زبان می‌باشد. رمنت منطقه ای پر از گل می‌باشد و بازرگانان روسی در هنگام گذر از این منطقه و تماشای آن، نام این منطقه را رمنت و یعنی گلزار نامیده‌اند. این روستا شامل چند بخش: اسپی کلا، پیر تکیه، بالا محله، پایین محله و… است.رمنت شامل ۴ آبندان و جاده آن به انتهای محله منتهی می‌شود.این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۶۵ نفر بوده‌است.

روستای رنگرزکلا

رنگرزکلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای رنگل

رنگل،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای روانشین

روانشین، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای رودبارفیروزجا

رودبارفیروزجا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۵ نفر بوده‌است.

روستای روشن‌آباد

روشن آباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است . و در مسیر جاده بابل کنار در کیلومتر ۵ بابل قرار دارد. گفته می‌شود که در قدیم این محل دارای آتشکده بوده که همیشه روشن بوده‌است وبخاطر آن به آن روشن گفته شد. منطقه در روشن آباد هنوز به نام آذر نامیده می‌شود که می‌تواند محل آتشکده فوق باشد. از دیدنی‌های مهم این روستا می‌توان به حمام زیز زمینی آن نامبرد و همچنین پل آجری قدیمی در بالا محل این روستا ذکر کرد وبدلیل قرارگرفتن در حاشیه بابل رود از منظره زیبایی برخوردار است.
این روستا در دهستان گنج افروز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۳۴ نفر بوده‌است.

روستای ریکو

ریکو، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای ریگ‌چشمه

ریگ چشمه، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۳ نفر (۲۹ خانوار) بوده‌است.

روستای رئیس‌کلا

رییس کلا، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۷۸ نفر (۱۶۷خانوار) بوده‌است.

روستای زاهدکلا

زاهدکلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵۶ نفر بوده‌است.

روستای زربوت

زربوت، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۸ نفر بوده‌است.

روستای زرتلک

زرتلک ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای زریجا

زریجا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای زریوران

زریوران،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۹ نفر بوده‌است.

روستای زعفران‌کلا

زعفران‌کلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۸۳ نفر بوده‌است.

روستای زواره

زوارده، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۵۹۱ نفر (۱۴۱ انوار) بوده‌است.

روستای زوارک

زوارک،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌است.

روستای زیارت‌پشت

زیارت پشت، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای زیتاکلا

زیتاکلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۶ نفر بوده‌است.

روستای سادات‌محله

سادات محله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۸۳ نفر (۱۲۵خانوار) بوده‌است.

روستای سارون‌خیل

سارون خیل، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌است.

روستای سرجه‌کلا

سرجه کلا، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۳ نفر بوده‌است.

روستای سرحمام ابوالحسن‌کلا

سرحمام ابوالحسن‌کلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱۴ نفر (۱۰۵ خانوار) بوده‌است.

روستای سرسره

سرسره، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای سرون‌محله

سرون محله، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش لاله‌آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با روستاهای بیشتری از شهرستان بابل آشنا شوید .

روستای سفیدتور بالا

سفیدتوربالا، روستایی از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۶نفر (۱۳۵ خانوار) بوده‌است.

روستای سفیدتور پایین

سفیدتورپایین، روستایی از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷۸ نفر (۱۰۸ خانوار) بوده‌است.

روستای سفیدهلوم

سفیدهلوم، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای سلطان‌محمدطاهر

سلطان محمدطاهر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۸۱ نفر بوده‌است.

روستای سلیج

سلیج، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای سلیمان‌کلا

سلیمان‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۵ نفر بوده‌است.

روستای سماگوش‌محله

سماکوش محله، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر بوده‌است.

روستای سنگ‌پراش

سنگ پراش، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای سنگ‌ریزه

سنگ ریزه، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۷ نفر (۳۵ خانوار) بوده‌است.

روستای سنگسی دو

سنگ سی، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌است.

روستای سنگچی

سنگچی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش لاله‌آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۱ نفر بوده‌است.

روستای سنگ‌رودپی

سنگرودپی ، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .شامل دو قسمت بالا محله و پایین محله می‌باشد که رودخانه کوچکی آن‌ها را از هم جدا کرده‌است .دارای یک مدرسه ابتدایی است.این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۴۴ نفر بوده‌است.

روستای سوت‌سی شیاده

سوت سی شیاده، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰ نفر (۵ خانوار) بوده‌است.

روستای سوت‌سی آقالر

سوت‌سی آقالر، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۹ نفر بوده‌است.

روستای سوت‌سی گل‌چوب

سوت‌سی گل‌چوب، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۴ نفر (۵ خانوار) بوده‌است.

روستای سوربن

سوربن، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴۱ نفر (۱۰۹ خانوار) بوده‌است.نام‌های اماکنی که با سور جزء ترکیب دارند، می‌توانند با دو وجه متفاوت تحلیل شوند و به سبب درستی هر دو صورت از تعبیرات دوگانه، رد یا قبول آن‌ها آسان نخواهد بود.

ابتدا می‌توان سور sur را همان سو (su) در ترکیبات سوت sut و سوته sutē و سوتک sutak و سوتاک دانست که در زبان طبری معنای نور و روشنایی حاصل از شعله‌های آتش دارد که وقتی با پسوند‌های مکان از جمله بن و ک و واحد دفاعی کلا ترکیب شود، جهت سهولت در گفتار (ر) به سو اضافه می‌شود، بدون آنکه بار معنایی تازه‌ای به آن داده‌شود. با این نگاه ویژه به واژه سور میتوان کلمه سو در طبری را دید.
اما تعبیر دیگر سور در این زبان (طبری) بدون عنایت به فرضیه‌ی بالا، سور (sur) و سر (sor) طبری خواهد بود که معادل فارسی سَرو (sarv) را در این زبان دارد. در نامیدن این درخت سخت چوب و سوزنی برگ که در حوزه‌های زبانی طبری در شرق و غرب و جلگه و کوهستان مازندران حتی قلمروی فرهنگی این زبان در رودبار‌های لار، جاجرو ، دماوند، ارنگه و طالقان که مشهور به سور و سر sor است، اتفاق گویش وجود دارد. آبادی‌هایی که با واژه‌ی درخت ترکیب نام دارند، ابتدا در جنگلی پوشیده از نوع درختان خاص برای اولین بار بنیاد گذاشته می‌شوند و بهره برداری تدریجی با اقدام به قطع درختان طی سده‌های طولانی، سبب نابودی جنگلِ پیرامون آن‌ها می‌گردید و تنها واژه‌ای بی‌‌‌‌‌محتوا درترکیب نام آبادی به جا می‌ماند. نمونه‌ی آن سرولات در شرق گیلان و سورکش در دره‌ی کتول است. این درخت در زبان پهلوی سرو sarv و در بُندهش سرب sarb و سور و سر زبان طبری اشکال متنوع این نام در حوزه‌ی زبان‌های گذشته و کنونی در ایران است. سرو درختی راست قامت و همیشه سبز و از شاه درختانِ اساطیری ایران است که در عرصه‌های گوناگون اساطوره، مذهب و ادب، شهرتی مستغنی از هر تعریف دارد.
بن در سوربن همان معنای مشترک زبان فارسی با طبری است و مراد از آن مفاهیم پا و پائین و زیر است. با توجه به این تعریف منظور از سوربن می‌تواند اقامتگاه پائینِ جنگلِ سرو یا آبادی واقع در بخش پائین نور (سو)ی شعله‌ی آتشگاه باشد.

روستای سویلم

سیولیم، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷ نفر بوده‌است.

روستای سیاه‌درکا

سیاه درکا، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۳۸ نفر بوده‌است.

روستای سیاه‌کلامحله

سیاهکلا محله شرقی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در جاده گنج افروز (کشاورز) تقریباً از کیلومتر ۱/۵ ابتدایی جاده شروع و در طول ۳/۵ کیلومتری جاده امتداد می یابد که از سمت شرق به رودخانه بابلرود و روستای سیاهکلا محله غربی (که قبل از وجود رودخانه یکی بودند) از سمت شمال به شهر بابل و ازسمت غرب به روستاهای علمدار و هریکنده و از سمت جنوب هم به روستاهای روشن آباد و میرودپشت می‌رسد.دارای ۴ آبندان به نام های چور اندون . آکس اندون . ور اندون و نو اندون میباشد
طبق سرشماری نفوس و مسکن در سال۱۳۹۰ تعداد ۱۲۱۸ خانوار دارد. جمعیت کل آن ۴۰۵۴ نفر است که ۲۰۹۶ نفر مرد و ۱۹۵۸ نفر زن می‌باشند.که بعد از روستای پایین گنج افروز( ۳۸۶۶ نفر)پرجمعیت‌ترین روستای شهرستان بابل می‌باشد .

عمده افراد کشاورز بوده و تعدادی نیز علاوه بر این به علت مستعد بودن زمینهای اطراف رودخانه بابلرود از نظر شن و ماسه با ماشینهای سنگین اقدام به استخراج شن و ماسه و سنگ از آن میکنند. این روستا به محله‌های کوچکی بنامهای: حیدرکلا، باغ معادی، پایین محله، قرآن‌کلا، بالا محله و شیرزادکلا تقسیم می‌شود. سه مسجد و یازده تکیه جهت عزاداری محرم دارد.

روستای سیدکلا (گتاب)

سیدکلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۸ نفر (۵۱ خانوار) بوده‌است.

روستای سیدکلا

سیدکلا (بابل)، روستایی از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۶۵ نفر (۲۴۱ خانوار) بوده‌است.

روستای سیدنظام‌الدین

سیدنظام الدین، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۳۳ نفر (۲۶۷خانوار) بوده‌است.

روستای سیرباغ

سیرباغ، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای شاره

شاره، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش لاله‌آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲۸ نفر بوده‌است.

روستای شاسیبکلا

شاسیبکلا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۷ نفر (۴۴ خانوار) بوده‌است.

روستای شال‌بکشت‌ولی

شال بکشت ولی، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای شالیکش امیرقلی

شالیکش امیرقلی، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۱۵۱ نفر بوده‌است.

روستای شانه‌تراش

شانه تراش ، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است ت.این روستا در شهر خشرودپی بابل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶۲ نفر (۱۲۹ خانوار) بوده‌است.مردمان این روستا از دیرباز با استفاده از دستگاه‌های ابداعی خود ، چوب درختان را تراشیده و از آن شانه می ساختند و با فروش آن‌ها امرار معاش می‌کردند . به همین دلیل این روستا را شانه تراش نامیدند .اولین ساکنان این روستا بیش از ۱۳۰ سال پیش از شانه‌تراش‌محله از توابع بخش خرم‌آبادشهرستان تنکابن(شهسوار سابق) به دلیل ظلم و ستم اربابان آن منطقه کوچ کرده و در منطقه فعلی سکنی گزیدند. امروزه بیشتر ساکنین این دو روستا نمی‌دانند که نیای مشترک دارند .
در قسمت شمالی این روستا ، در بخش سرسبزی که مشخصاً باقی‌مانده یک جنگل است ، مدفن انسان پاکی به نام سید ناصر معروف به آقا سید ناصر می‌باشد که با امکانات نسبتاً خوب رفاهی و فضای زیبای جنگلی هر ساله میهمان زائرین خصوصاً در ماههای رمضان و محرم (ماه) است .

روستای شاهرضاگاوزن محله

شاهرضاگاوزن محله، روستایی از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵۶ نفر بوده‌است.

روستای شرباشن

شرباشن، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای شریعت‌کلا کریم‌کلا

شریعت کلاکریم کلا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش لاله‌آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۲ نفر (۹۶ خانوار) بوده‌است.

روستای شریعت‌کلا

شریعت‌کلا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش لاله‌آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰۴ نفر بوده‌است.

روستای شمشیرمحله

شمشیرمحله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۶ نفر بوده‌است.

روستای شمیران

شمیران، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای شنبه

شنبه، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای شوب‌محله

شوب‌محله، دهی است از روستای کشتلی از توابع دهستان گتاب شمالی و بخش گتاب از شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .مردمان روستا به اموری چون کشاورزی (برنجکاری و باغ مرکبات و سیفی کاری به صورت محدود) و دامداری مشغول می‌باشند. این روستا خود مرکب از پنج روستای میدان‌سر کشتلی، شوب‌محله، چناربن، پائین‌محله کشتلی و سیدکلا (گتاب) است. در تقسمات کشوری جدید شوب‌محله قسمتی از دهستان گتاب شمالی محسوب می‌شود. روستای شوب‌محله از شمال به میدانسر و غرب به پایین محله و شرق رودخانه بابلرود (روستای گنج افروز) و در جنوب به ولوکلا و جنوب غرب به چناربن ختم می‌شود.
این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۶نفر (۱۸۶ خانوار) بوده‌است.

روستای شوب‌کلا

شوب‌کلا ، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان شهیدآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت آن ۱۵۹۰ نفر بوده‌است.

روستای شورکش

شورکش، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای شهربن

بَن، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر بوده‌است.

روستای شهررحیم

شهررحیم، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است

روستای شهنه‌پشته حاجی‌مهدی

شهنه پشته حاجی مهدی، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶ نفر (۱۵ خانوار) بوده‌است.

روستای شهیدآباد

شهیدآباد، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است . اکثر اهالی این محل دارای پسوند “بائی” می‌باشند که برگرفته از نام قدیم این روستا است که “بائیکلا” نام داشت.
این روستا در دهستان شهیدآباد قرار دارد و جمعیت آن براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، ۲۹۴۷ نفر (۱۰۳۹ خانوار) بوده‌است.

روستای شهیدعبداله

شهیدعبداله، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش لاله‌آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۷ نفر بوده‌است.

روستای شیاده بالا

شیاده بالا ، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .با توجه حاصلخیز بودن منطقه، اکثر اهالی بومی روستای شیاده مشغول کشاورزی و دامداری هستند اما در این میان کسانی هستند که پرورش زنبور عسل را در این منطقه رواج داده‌اند.این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۴ نفر بوده‌است.

روستای شیاده سادات‌محله

شیاده سادات محله ، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷۲ نفر (۹۷خانوار) بوده‌است.

روستای شیخ‌محله

شیخ محله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵جمعیت آن ۲۸۱ نفر (۷۷ خانوار) بوده‌است.

روستای شیخ‌موسی

شیخ‌موسی ، روستایی از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر (۳۱ خانوار) بوده‌است.

روستای شیردارکلا

شیردارکلا، روستایی است بسیار خوش آب و هوا از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۳۸ نفر بوده‌است.

روستای شیرسوار

شیرسوار، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۵۳ نفر بوده‌است.

روستای صلح‌دارکلا

صلح دارکلا ، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان شهیدآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۸۹ نفر (۲۵۸ خانوار) بوده‌است.

روستای صورت

صورت، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۱۳ نفر (۲۷۶ خانوار) بوده‌است.روستای صورت اولین روستای بندپی شرقی شهرستان بابل می‌باشد و با روستاهای احمدکلا زریوران مشهدسرا و ابوالحسن‌کلا هم‌مرز می‌باشد.فاصله این روستا تا شهر بابل ۱۸ کیلومتر می‌باشد و جاده حبیبی که بابل را به بندپی شرقی وصل می‌کند از وسط روستا می‌گذرد.
روستا در محوطه شهر باستانی ترجی قرار دارد که در منابع به صورت ترجی، ترنجه، تژیر و تریجه نیز ضبط شده‌است. به قول مؤلف «حدودالعالم»، توجی قدیم‌ترین شهر مازندران بوده‌است. بنای این شهر که شهری ساسانی بود و محل آن پیش از آن توران جیر خوانده می‌شد، به فرخان نسبت داده شده‌است. سرانجام این شهر با قلعه‌اش توسط تیمور لنگ در ۸۸۰ ه‍.ق ویران شد.بقایای قلعه شاهنشاهی ترجی هم‌اکنون به صورت تپه بین روستای صورت و ابوالحسن‌کلا قرار دارد و به قلعه کتی معروف است.خندق به جا مانده از شهر ترجی هم‌اکنون در شرق روستا قرار دارد و با نام (دره لو) معروف است و حد فاصل روستای صورت با احمدکلادشت است.
در اوایل دوره رضا خان روستا تحت مالکیت چراغعلی خان (امیراکرم) پسر عموی رضا خان درآمد. پس از مرگ امیر اکرم این روستا به دامادش اسفندیار خان پهلوان به ارث رسید. شهرک صنعتی رجه بخش از این روستا محسوب می‌گردد که کارگاه‌های زیادی در آن مشغول کار هستند.روستا طبیعتی زیبا دارد و اکثر زمین‌های آن باغ مرکبات است.

روستای طرقچی‌کلا

طرقچیکلا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش لاله‌آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۷ نفر بوده‌است.

روستای طغان

طغان ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش لاله‌آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۵۶ نفر (۱۳۶خانوار) بوده‌است.

روستای طلوت

طلوت، روستایی از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .واژه طلوت از نام رودخانه‌ای که از وسط همین محل می‌گذرد گرفته شده به این شکل که رودخانه امروزی به نام آقارود می‌باشد که از وسط روستا از جنوب به شمال امتداد داشته و از آنجایی که مسیر رودخانه مستقیم بوده و جریان آب تند بوده بچه‌هایی که به داخل این رودخانه می‌افتادند غرق می‌شدند به همین خاطر نام رودخانه را تلخ رود و روستایی که در این منطقه تشکیل گردید را روستای تلخ رود و در اصطلاح مازندرانی تل رود – تلوت و به مرور زمان طلوت نامیده شده و با تحقیقاتی که ازمحققان و اهالی به عمل آمده واژه طلوت را تیله پشت (گِل سفید) نیز می‌گفتند و ازاین گل برای تعمیرات خانه استفاده می‌کردند.
طی سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۵۶ نفر بوده است .

روستای عالی‌زمین

عالی زمین، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶۶ نفر (۱۴۲ خانوار) بوده‌است.

روستای عباس‌کلا

عباس کلا روستایی از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴ نفر (۱۱خانوار) بوده‌است.

روستای علمدار

علمدار، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان گنج افروز قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۲۴ تفر بوده‌است.

روستای علی‌آباد

علی آباد، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش لاله‌آباد که در استان مازندران واقع شده است. این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۵۵ نفر (۱۱۶ خانوار) بوده‌است.

روستای علی‌زرنو

علی زرنو،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای علی‌ماندگار

علی ماندگار،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای فرام‌رودبار حاجی‌صادق

فرام رودبارحاجی صادق، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر (۲۸خانوار) بوده‌است.

روستای فرام‌لک

فرام لک، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۱ نفر بوده‌است.

روستای فریدون‌کلا

فریدون‌کلا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌است.

روستای فک

فک، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷ نفر بوده‌است.

روستای فلکا

فلکا، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۱ نفر بوده‌است.

روستای فولادکلا

فولادکلا، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۳ نفر بوده‌است.

روستای فیفل شرقی

فی فل شرقی، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیّت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای فیروزآباد (بندپی شرقی)

روستای فیروزآباد ،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . که وجه تسمیه آن برآمده از ساکنان آن که طایفهٔ فیروزجایی است می‌باشد.

این روستا با کد مستقل در فهرست آبادی‌های دهستان سجادرود بخش بندپی شرقی شهرستان بابل قرار دارد. این روستا از سمت شمال به روستاهای بالاگنج کلا و فلکا، از سمت شرق به مجتمع اداری و مرکز بخش بندپی شرقی، شهر گلوگاه، از سمت غرب به روستای ادملاء، و از سمت جنوب به اراضی جنگلی محدود می‌شود. این روستا که برابر سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰ خورشیدی دارای ۱۵۷ خانوار و ۵۸۰ نفر جمعیت می‌باشد از تجمیع چند روستا و نقطه فرعی که قبل از انقلاب اسلامی شاه کلا، برف چال سی و لپر نام داشتند به نام واحد فیروزآباد تغییر نام پیدا کرد به این دلیل که اکثر ساکنانش را ایل فیروزجایی تشکیل می‌دهد؛ و از بدو انقلاب اسلامی به این نام شناخته می‌شود. این روستا از بدو انقلاب اسلامی تاکنون دارای نهاد شورای اسلامی است و بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی و اعلام رسمی تشکیل این نهاد، دوره‌های انتخابات شورای اسلامی در این دوره‌ها برگزار می‌شود و از ۱۳۸۶ خورشیدی با صدور مجوز از وزارت کشور نهاد مدنی و نیمه دولتی دهیاری در این روستا مستقر شده‌است.

روستای فیروزآباد در مسیر ارتباطی مراکز بخش‌های بندپی شرقی و غربی واقع شده و در محدوده و پیرامون آن اراضی وسیع از منابع طبیعی و جنگل زیبا و سرسبز قرار گرفته‌است که به دلیل بهره‌مندی از این مواهب طبیعی در طول سال، ایام تعطیلات به ویژه در عید نوروز و سیزدهم فروردین ماه و فصل تابستان پذیرای خیل عظیمی از گردشگران می‌باشد که از این حیث در صدر روستاهای جلگه‌ای بخش خود نیز قرار دارد. این روستا از نعمت آب، برق، تلفن و گاز طبیعی برخوردار است؛ و در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار گرفته و از لحاظ نزدیکی و دسترسی به امکانات و مراکز اداری بخش (بندپی شرقی) به گونه‌ای است که اکثر ادارات از جمله: بخشداری، اداره ثبت احوال، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری، شرکت توزیع نیروی برق، اداره دامپزشکی، دفتر شورای اسلامی بخش (بندپی شرقی)، دادگاه عمومی و انقلاب بخش (بندپی شرقی)، مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره)، اداره منابع طبیعی و جنگلبانی و اورژانس در جوار و به فاصله دو دقیقه از این روستا قرار دارند. بیمارستان ۳۲ تختخوابی بندپی نیز در این روستا در حال ساخت می‌باشد.

روستای فیروزآباد (بندپی غربی)

فیروزآباد یک روستا در ایران است که در دهستان شهیدآباد شهرستان بابل واقع شده‌است. فیروزآباد ۱۵۹ نفر جمعیت دارد.

روستای فیروزجاثابت

فیروزجاه ثابت،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . از مکان‌های قدیمی این روستا می‌توان به آقامار (مزار مادر حاج شیخ موسی) و سقاخانه روستا که برای دوره قاجار می‌باشد اشاره کرد.این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۵ نفر بوده‌است..

روستای فیض‌اله‌آباد

فیض اله آباد، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای فیفل

فیفل،روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای فیل‌بند

فیلبند (به مازندرانی: فِل‌بَن) روستایی در بخش بندپی شهرستان بابل در استان مازندران است.اهالی به این روستا فلبن می‌گویند؛ فِل یا فِل‌آمدن بمعنی خسته شدن و بَن بمعنی بند یعنی جایی که خستگی تمام می‌شود. دسترسی به فیلبند از جاده هراز و سنگچال آمل آسان‌تر است زیرا مسیر بابل آسفالت نبوده و پیچ و شیب‌های زیادی دارد به همین دلیل برای رسیدن به این روستا مسیر هراز و سنگچال آسان‌تر است. از شهر آمل به سمت جاده هراز حرکت کنید و بعد از دو کیلومتر که از اولین تونل عبور کردید سمت چپ جاده تابلوی روستای چلاو را مشاهده خواهید کرد که با پشت سر گذاشتن این روستا اول به مراتع و بعد از عبور از سربالایی ها به روستای فیلبند خواهید رسید .

روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )
این روستا در دهستان خوشرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۸ نفر بوده‌است.فیل‌بند، ییلاق اهالی روستای دیواکاقع در بندپی غربی بابل است که از دیرباز در ماه‌های گرم سال به آنجا می‌رفته‌اند. مراتع حوالی فیل‌بند در فصل گرم سال، چراگاه دام‌های اهالی دیواملکشاه‌هاست. فیل‌بند به دلیل سوز و سرما و بارش برف شدید، در طی مدت زمستان از سکنه خالی است.
مسیر ماشین رو که به فیلبند ختم می‌شود، جاده فرعی «منگل- چلاو» در مسیر جاده هراز (یک کیلومتر بعد از اولین تونل بعد از پلیس راه آمل که تماماً آسفالت بوده و جاده‌های اصلی داخل محل نیز آسفالت است. یک مسیر دسترسی راه شوسه نیز از ییلاق شیخ موسی بخش بندپی شرقی به فیلبند وجود دارد. راه مال روی «کَرمیناپِی» نیز برای رسیدن به این روستا وجود دارد که از روستای دیوا، حدود ۳۰ کیلومتر و جنگلی است.
روستای فیلبند در شمال غربی به روستای سنگچال آمل، از جنوب به ییلاق ونه بن، از جنوب شرقی به روستاهای شیخ موسی و لهه بابل ختم می‌شود. این روستا به دلیل ارتفاع زیاد آن از سطح دریا زمستان‌هایی سخت و با بارش برف سنگین همراه است و شاید یکی از دلایل نام‌گذاری این روستا هم همین باشد. در تابستان‌ها این روستا دارای هوای بسیار مطلوبی است که پذیرای مسافرانی بسیار و همچنین کوهنوردان می‌باشد.

روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )

گویش محلی فیلبند گویشی از زبان تبری (بندپی بابل) است یکی از مشخصه‌های اصلی ساخت‌آوایی آن نبود صامت /ž/ و وجود مصوّتِ /Ə/ به جای /e/است، که مانند یک واجگونه بعد از همزه و در واژه‌های عربی به کار می‌رود. در این گویش، گذشته نقلی و بعید متعدی و لازم با فعل کمکی «دار-/داشت-» ساخته می‌شود. مثلاً: بخردارمه ba-xƏrd-dār-mƏ (خورده‌ام)، و بخرداشتمه ba-xƏrd-dāšt-Ə-mƏ (خورده بودم).
به دلیل سرمای شدید پاییز و زمستان، درختان رشد چندانی در فیلبند ندارند. از درختان تنها گونه‌های سیاه‌ریشه مانند آلوچه ترش، زرشک کوهی و انگور کوهی (به گویش محلی: گالش انگیر) و نیز درخت ون در آن می‌رویند. کشت درختانی چون گردو، فندق، سیب و آلبالو ناموفق بوده‌است و رشد اندکی دارند.

روستاهای بابل ( 536 روستای بابل )

روستای قادیکلا

قادیکلا (بابل)، روستایی از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .از نظر وجه تسمیه باید گفت که در گذشته اراضی اطراف روستا در اختیار مالکی به نام ابراهیم قادی بود که به مرور زمان به نام قادی و سپس حدود ۱۰۰ سال پیش به نام قادیکلا معروف گشت. در واقع اسم روستا از دو کلمه قادی اسم شخص و کلا ( kela در زبان مازنی به معنی روستا )نام مکان ترکیب یافته‌است. این روستا در گذشته، مرکز بخش بزرگ بندپی (اکنون متشکل از بخش‌های بندپی شرقی و بندپی غربی) بوده‌است. از نظر توپوگرافی روستا در ناحیه دشتی و آبرفتی واقع شده که شیب عمومی آن از سمت جنوب به شمال می‌باشد، که ۵ متر پایین‌تر از سطح آب‌های آزاد قرار دارد.
از نظر فرهنگی و قومی روستا دارای آداب و رسوم مشترک و یکسان هستند و اختلافی در بین مردم مشاهده نمی‌شود. دین آن‌ها اسلام، مذهب شیعه و به زبان مازندرانی تکلم می‌کنند.اقتصاد روستای قادیکلا متکی بر کشت زراعت برنج است؛ که سطح زیر کشت روستا در حدود ۱۲۸ هکتار می‌باشد.از کل شاغلین روستا حدود ۷۵ درصد در بخش کشاورزی، ۹/۱۷ درصد در بخش خدمات و ۱/۷ درصد در بخش صنعت مشغول به فعالیت هستند.

مهمترین عامل پیدایش روستا آب، زمین‌های زراعی و نزدیکی به شهر بابل و … بوده‌است. در واقع در ۱۰۰ سال پیش اهالی روستا در قسمت شرق روستا به فاصله ۵۰۰ متری زندگی می‌کردند که در اثر شیوع بیماری، به مکان کنونی کوچ کردند؛ که در ابتدا چهار تا شش خانواده بیش نبوده‌اند.روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰۸ نفر بوده‌است.

روستای قایمیه

قایمیه ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۵۵۱ نفر بوده‌است.

روستای قران‌تالار

قران تالار، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان بابل‌کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۰ نفر بوده‌است.

روستای قرق‌یونس

قرق یونس، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای قصاب‌امیر

قصاب امیر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۳ نفر بوده‌است.

روستای قصاب‌ذالکان

قصاب ذالکان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است.روستای قصاب ذالکان در شهرستان بابل، بخش مرکزی، دهستان اسبوکلا واقع شده است و فاصلهٔ آن تا شهر بابل ۱۳ کیلومتر می‌باشد.به لحاظ موقعیت جغرافیایی این روستا در طول (۵۲ درجه و۳۶ دقیقه و ۰۵ ثانیه) و در عرض (۳۶درجه و۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه) می‌باشد. ارتفاع این روستا از سطح دریا ۵۰ متر می‌باشد و به لحاظ موقعیت نسبی این روستا در پهنه جلگه‌ای واقع شده است.این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۲ نفر (۱۲۰ خانوار) بوده‌است.

روستای قصاب‌کلا

قصاب‌کلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲ نفر بوده‌است.

روستای قصاب‌کلا میانده

قصاب‌کلا میانده، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹۳ نفر (۱۲۱ خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه

قلعه، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۳۹ نفر (۹۲خانوار) بوده‌است.

روستای قلعه کتی

قلعه کتی ، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌کش

قلعه کش، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی شرقی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای قمی‌کلا

قمی‌کلا، روستایی است سرسبز، از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران واقع شده است .این روستا از نظر تقسیمات کشوری جزء دهستان اسبوکلا و بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران به‌شمار می‌رود.این روستا در جنوب غربی شهر بابل، در ۳۶ درجه و ۲۶ دقیقه شمالی و در ۵۲ درجه و ۳۶ دقیقه شرقی و در فاصله ۱۵ کیلومتری بابل قرار دارد.
بر اساس اسناد موجود مربوط به اوایل پهلوی اول روستایی که به قمی کلا مشهور گردیده “قومی کلا” بوده‌است که فرضیه هجرت اقوامی از قم به این روستا را رد می‌کند.این روستا از شمال با روستای قصاب ذالکان و از جنوب با روستای معلم کلا توسط جادهٔ آسفالته در ارتباط می‌باشد. از غرب به رودخانهٔ کلارود (یکی از شاخه‌های رودخانهٔ بابلرود) و آن طرف رود با روستای عالی زمین و از شرق با روستای دونه سر و گل چوب همسایه می‌باشد که با این سه روستا از راه ارتباطی مناسبی برخوردار نمی‌باشد.
روستای قمی کلا در بین ساکنین به دو بخش اصلی بالا محله و پایین محله تقسیم می‌شود که کاملاَ به هم متصل می‌باشند.براساس اسناد موجود مربوط به اوایل پهلوی اول، روستایی که به قمی کلا مشهور گردیده “قومی کلا” بوده‌است که فرضیه هجرت اقوامی از قم به این روستا را رد می‌کند.
زبان بومی مردم قمی کلا زبان مازندرانی (تبری) می‌باشد. همچنین ساکنین این روستا به زبان فارسی نیز تکلم می‌کنند.
اقتصاد قمی کلا بر پایه کشاورزی و باغداری استوار است و اکثر ساکنین این روستا هم در این مشاغل فعالیت می‌کنند. همچنین برخی از ساکنین این روستا به شغل دامپروری نیز مشغول می‌باشند.
این روستا در دهستان اسبوکلا قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۶۱۲ نفر بوده‌است.جمعیت قمی کلا طی دو دهه گذشته به علت مهاجرت قشر جوان روندی نزولی داشته‌است ولی در سال‌های اخیر اقبال مهاجرین برای ساخت ویلا و احداث باغ جهت گذراندن تعطیلات بسیار روبه گسترش است و همین امر منجر به تغییر کاربری زمین‌های شالی زاری و افزایش قیمت زمین شده‌است.

روستای قنبرزاده

قنبرزاده، روستایی است از روستاهای بابل از توابع بخش بندپی غربی که در استان مازندران واقع شده است . این روستا در دهستان شهیدآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۹ نفر بوده‌است.

روستای کاردرکلا

کاردرکلا، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

محتویات
۱ جمعیت
۲ مکان‌های محلی و تاریخی
۳ طبیعت و محصولات کشاورزی
۴ منابع
جمعیت
این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۶۲ نفر بوده‌است.

مکان‌های محلی و تاریخی
این روستا به چهار قسمت بالا،پایین،کروکلا و پلوچ تقسیم می‌شود که قسمت بالا و پایین یا به زبان محلی بالا محله و پایین محله هر کدام دارای تکیه جدا گانه برای انجام مراسم و مناسک مذهبی می‌باشند. همچنین داخل محوطه این تکایا قبرستان نیز می‌باشد. از اماکن تاریخی این محل نیز می‌توان به حمام گلی و سنتی و امامزاده‌های آن اشاره کرد. در این روستا رود خانه ای با نام محلی اناکر جریان دارد که در طول مسیر رودخانه درختان سر سبز و بلندی وجود دارد که به زیبایی های آن می افزاید. از دیگر جاذبه های طبیعی این روستا آبشارهای متعددی است که به هفت آبشار معروف میباشد

طبیعت و محصولات کشاورزی
این روستا دارای رودخانه، جنگل‌ها، تپه‌ها و آبشارهای بسیار زیبایی می‌باشد. برنج و مرکباتی مثل پرتغال و نارنگی محصولات اصلی کشاورزی این روستا هستند. گوجه سبز، گردو، تمشک، انجیر، ازگیل و… سایر محصولات این روستا می‌باشند.

روستای کاردگرکلا

کاردگرکلا، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۹۰نفر (۵۷خانوار) بوده‌است.

روستای کاردی‌کلا

کاردی‌کلا، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.۶۵۱ نفر

روستای کارون

کارون، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۵ نفر (۴۷خانوار) بوده‌است.

روستای کاسمان‌کلا

کاسمان‌کلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

علامه دهخدا در کتاب ارزشمند لغت‌نامهٔ خود در دههٔ ۱۳۴۰، کاسمان‌کلا را چنین معرفی کرده‌است: دهی از دهستان مشهد گنج افروز. بخش مرکزی شهرستان بابل. ۱۲ هزار گزی جنوب بابل. دشت و معتدل و مرطوب و مالاریائی و دارای ۱۸۰ تن سکنه است. آب از سجادرود دارد. محصول آن برنج و پنبه و غلات و صیفی و حبوبات و شغل اهالی زراعت است. راه مالرو دارد.[۱]

محتویات
۱ نام‌شناسی
۲ جمعیت
۳ جغرافیا
۴ منابع
نام‌شناسی
اطلاعات موثق و قابل اتکایی در خصوص انتخاب نام روستا و تغییرات آن در طول تاریخ پیدایشش وجود ندارد. اما گمانه زنی‌های چندی در این زمینه وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

بنا بر عقیدهٔ برخی از اهالی نام کاسمان با توجه به کشف آثار سفالی چون کاسه و کوزه و…، از کاسه گرفته شده‌است. مطابق با این نظریه، در گذشته مکانی در روستا برای ساخت سفال‌هایی چون کاسه وجود داشته‌است که حتا به نظر می‌رسد این آثار سفالی در نقاط دیگر نیز به فروش می رسیده‌است. برخی از کاسمانی‌های قدیمی، نام روستا را با تلفظ کاسبون‌کلا خطاب می‌کردند هم چنین در سرشماری سال ۱۳۵۵ روستا و در کتاب فرهنگ آبادی‌های کشور- شهرستان بابل سال ۱۳۵۵، نام کاسبان‌کلا برای کاسمان استفاده شده‌است اگر تلفظ این کلمه درست باشد احتمال درستی نظریه بالا وجود دارد، چرا که کلمه بِن یا بُن در نقاط دیگر وجود دارد و به معنی زیر یا کنار است. مانند: افرا بُن، برج بُن، آغوزبُن. و با این نمونه احتمال اینکه نام روستا از کاسه گرفته شده باشد و کاسه بِن یا کاسه بُن بوده باشد و سپس به کاسمان تغییر یافته باشد زیاد می‌شود.

نظر دیگری که در مورد وجه تسمیه کاسمان‌کلا وجود دارد، ارتباط دادن نام آن به قوم کاسپین است. کاسپین نام طایفه‌ای بوده که در سواحل جنوبی دریای کاسپین سکنی داشته‌اند. طبق نظر موافقان این نظریه، اهالی کاسمان از نسل قوم کاسپین می‌باشند و نام کاسمان از کاسپین برداشت شده‌است.

نظر سومی هم وجود دارد که احتمال آن ضعیف تر از موارد دیگر به نظر می‌رسد. مدعیان این نظریه معتقدند نام روستا با ترکیب حرف ک و واژهٔ آسمان، ساخته شده‌است. مطابق با نظر این عده، احتمال وجود انسان‌های آسمانی و صاف و زلال بودن رودخانهٔ متالون که چسیبده به روستاست، از دلایل انتخاب نام کاسمان است.

کلا که نام اغلب روستاهای منطقه و مازندران با آن همراه است در اصل کَلات (kalat) به معنی آبادی یا محل سکونت بوده‌است که با برداشته شدن حرف ت از انتهای آن به اشتباه کُلا(kola) به جای کَلا (kala) خوانده می‌شود.[۲]

جمعیت
این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۰ نفر (۱۰۵خانوار) بوده‌است.[۳]

جغرافیا
کاسمان‌کلا در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر بابل و ۲ کیلومتری غرب شهر گتاب قرار دارد. این روستا که در حال حاضر در بن بست قرار داشته و تنها از سمت شرق دارای راه آسفالته می‌باشد، از سمت شمال به بنگرکلا، از غرب به درزی‌کلا آخوندبابا، از شرق به زعفران‌کلا، از جنوب شرقی به سیدکلا و از جنوب غربی به گل چوب محدود می‌باشد.[۴]

روستای کاشمسی

کاشمسی، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای کاشیکلا

کاشیکلا، روستایی از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران است. شغل محلی روستاییان این محل کشاورزی و باغداری است.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۹۶ نفر بوده‌است.

روستای کاظم‌بیکی

کاظم بیکی، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان لاله‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۶ نفر بوده‌است.

روستای کام‌کلا

کام‌کلا دربارهٔ این پرونده تلفظ راهنما·اطلاعات، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن۵۹۵ نفر بوده‌است.

روستای کبریاکلا

کبریاکلا، روستایی است از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

کبریاکلا شامل ۴ محله به نامهای مرکزی ، اسبوکلا ، چلوبن و درویش خواجه کمال الدین می‌باشد.

بنای تاریخی
این روستا جزو اولین روستاهای بخش بابل‌کنار می‌باشد که قدمتی نزدیک به ۹۰۰ سال دارد.در گذشته آن را ام‌القرا یا مادر روستاها می نامیدند .به همین علت بعدها آن را کبریاکلا به معنی آبادی بزرگ نام نهادند(فرهنگ لغات دهخدا).

در بخش مرکزی این روستا سقاتالاری با قدمت بیش از ۲۵۰ سال وجود دارد که بر سقف آن نقاشی‌ها و ابیاتی از آن زمان مانده‌است.همچنین تکیه این روستا نیز قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد. هر ساله طبق یک رسم قدیمی در شب عاشورا تمامی هیئت‌های اطراف جهت عزاداری در این سقاتالار و تکیه جمع شده و برای امام سوم شیعیان عزاداری می‌کنند.

این روستا از نظر وسعت و جمعیت جزو بزرگترین روستاهای بابل‌کنار است. هم چنین این روستا جزو روستاهای کوهپایه‌ای بوده که محل تلاقی با جنگل‌های وسیع جنوب بابل می‌باشد.

جمعیت
این روستا در بابل کنار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۲۵ نفر بوده‌است.

روستای کبودکلا

کبودکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۴ نفر بوده‌است.

روستای کپورچال

کپورچال ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران ایران است. هادی نوروزی کاپیتان فقید تیم فوتبال پرسپولیس تهران که در سن ۳۰ سالگی در نهم مهر ماه سال ۱۳۹۴ درگذشت اهل این روستا بوده‌است. در تاریخ ۲۴ بهمن همان سال از مقبره هادی نوروزی با حضور جمعی از مسئولین و بازیکنان تیم پرسپولیس و خانواده آن مرحوم رونمایی شد.

جمعیت
این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۵۴۲ نفر بوده‌است.

روستای کتی‌سر

کتی سر، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۵ نفر (۵۵خانوار) بوده‌است.

روستای کتی‌سر

کتی سر، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲۷ نفر (۱۰۲خانوار) بوده‌است.

روستای کرات‌سی

کرات سی، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان خوش‌رود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۳ نفر بوده‌است.

روستای کراتلو

کراتلو، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کربن

کربن، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۹ نفر بوده‌است.

روستای کرتیج‌کلا

کرتیچ کلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان گتاب جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۵ نفر (۸۱خانوار) بوده‌است.

روستای کردمحله

کردمحله، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران. روستای کردمحله جزو بخش بندپی شرقی بوده که در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان بابل واقع در استان مازندران قرار دارد. این روستای ۱۷۵ خانواری با جمعیت حدود ۷۵۰ نفر از شمال به روستاهای آهنگرکلابزرگ و بالا مرزبال و از جنوب به احمدکلا بندپی و از شرق به سجادرود و بالا مرزناک و از غرب به روستاهای اتاقسرا و صورت منتهی می‌گردد. کردمحله شامل دو قسمت بالا محله و پایین محله می‌باشد و دارای یک مدرسه ابتدایی و یک خانه بهداشت و یک باب حمام عمومی است که در پائین محله و در کنار جاده اصلی قرار دارد. همچنین دو تکیه به نام‌های پائین تکیه و بالا تکیه (در کنار کچیک ساقنفار) و همین‌طور دو مسجد معروف به مساجد حاج حسین علیزاده و حاج فتحعلی سلطانزاده نیز در این روستا وجود دارد. نهر نه چندان پرآبی نیز از میان محله عبور می‌کند. زمین فوتبال روآر کردمحله، از اهمیت و زیبایی خاصی در منطقه بندپی و آهنگرکلا و توابع برخوردار می‌باشد. چرا که هر ساله در ایام عید نوروز بلااستثناء در این ورزشگاه از طرف جوانان محله مسابقات فوتبال برگزار می‌شود و کلیه روستاهای اطراف محله نیز دعوت شده و جمعیت بسیار زیادی از مناطق فوق با شور و حال خاصی به زمین آمده و مسابقات فوتبال برگزار می‌شود که خوشبختانه جوانان محله تابحال در خصوص فوتبال بسیار موفق بوده‌اند. شایان ذکر است اهمیت مسابقات فوتبال در کردمحله دست کمی از کشتی لوچوی شیخ موسی بندپی ندارد. شایان ذکر است در ضلع شمال غربی کردمحله، روستای بالامرزبال قرار دارد که کاملاً به کردمحله متصل بوده و ارتباط بسیار تنگاتنگی بین ساکنان دو محله وجود دارد به‌طوری‌که در اکثر اوقات نام این دو روستا در کنار هم خطاب می‌شود.

مکانها ومناطق قدیمی مصطلح محله
مکانها و مناطق قدیمی مصطلح محله: روآر، کچیک ساقنفار، جدید تکیه پیش، آغوزرجی، مسجد حاج حسین، مسجد حاج فتحعلی، رزی پر، اسپه اتر، میون ویشه، دنگ چالک، چاکه، چفت سر، پا.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۸۶ نفر بوده‌است.

روستای کرفوکلا

کرفوکلا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹۲ نفر بوده‌است.

روستای کریستو

کریسنو، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای کریکلا

کریکلا (بابل)، روستایی از توابع بخش بابل‌کنار شهرستان بابل در استان مازندران ایران است.

جمعیت
این روستا در دهستان درازکلا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۵۱ نفر بوده‌است.

روستای کش‌پی

کش پی، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کشیرمحله

کشیرمحله، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در خوش‌رود قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۲۴ نفر بوده‌است.

روستای کفشگرکلا

کفشگرکلا، روستایی است از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۷۸ نفر بوده‌است.

روستای کلاشکنک

کلاشکنک، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کلاگرسرا

کلاگرسرا ، روستایی از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران است.

جمعیت
این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۲ نفر بوده‌است.

روستای کلاگرکلا

کلاگرکلا، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۸ نفر بوده‌است.

روستای کلاگرمحله

کلاگرمحله، روستایی است که در قائمشهر و جاده کیاکلا واقع شده است.

جمعیت
این روستا در دهستان شهیدآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۱۰ نفر بوده‌است.

روستای کلاگرمحله

کلاگرمحله، روستایی که از توابع بخش گتاب شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان گتاب شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۳۵ نفر (۳۵۶خانوار) بوده‌است.

روستای کلکینگ

کلکینگ، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان فیروزجاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کلمدان‌نقیب

کلمدان ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۶ نفر بوده‌است.در این روستا آرامگاهی با پوشش جنگلی در حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع به نام “درویش “وجود دارد.

روستای کلنگا

کلنگا، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲۴ نفر بوده‌است.

روستای کلهودشت بالا

کلهودشت بالا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.این روستای قدیمی از یه سمت به شهرستان قایمشهر و ازیه سمت دیگر به شهرستانهای سیمرغ و بابل متصل میباشد. روستای کوچک و آرام که محلی پر از آرامش و صلح وصفا میباشد.

جمعیت
این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌است.

روستای کلهودشت پائین

کلهودشت پایین، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران ایران. شغل عمده روستائیان دامپروری و کشاورزی می باشد.

جمعیت
این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۲ نفر (۹۳خانوار) بوده‌است.

روستای کلهوسی

کلهوسی، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کمانگر

کمانگر، روستایی است از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان کاری‌پی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن۹۰۰ نفر بوده‌است.

روستای کمل چوبسر

کمل چوبسر، روستایی از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران است.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶۱ نفر بوده‌است.

روستای کمل‌سرک

کمل سرک، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کمیون

کمیون، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۵ نفر بوده‌است

روستای کنسلو

کنسلو، روستایی است از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران ایران.

جمعیت
این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۲ نفر بوده‌است.

روستای کوهپاره

روستای کوهپایه‌سرا

روستای کهرکنارکشتلی

روستای کهلوچال

روستای کیس (بابل‌کنار)

روستای کیس (بندپی شرقی)

روستای کیس (بندپی غربی)

روستای کیون

روستای گاوان کلا (گتاب)

روستای گاوانکلا

روستای گاودشت

روستای گاوزن‌محله

روستای گاوزن محله

روستای گاوزن‌محله

روستای گته‌نو

روستای گرجی‌آباد

روستای گردرودبار

روستای گردن‌بری سفلی

روستای گردن‌بری علیا

روستای گرمیچ

روستای گری‌محله

روستای گریوده

روستای گریوه، بابل

روستای گل‌چوب

روستای گله کلا

روستای گله‌محله

روستای گنج‌کلا بالا

روستای گنج‌کلا پایین

روستای لپرعلی بابامحمدی

روستای لته

روستای لتی

روستای لتی‌جون

روستای لدار

روستای لرجارگردن

روستای لرکانون

روستای لطفعلی‌آباد

روستای للوک

روستای لمارون

روستای لمسوکلا

روستای لمسوکلا غربی

روستای لنگوربالا

روستای لنگورپایین

روستای لنگه

روستای لی‌طالار

روستای لیاردن

روستای لیس‌تیمور

روستای لیس‌کتی

روستای لیسه

روستای لیسی

روستای متکه

روستای متی‌کلا

روستای مجی‌کتی

روستای محمودآباد

روستای مرتع بلکرون

روستای مرتع‌شهر

روستای مرزبال

روستای مرزی‌کتی طیبی

روستای مزداکتی

روستای مس‌دره

روستای مسک

روستای مشهدسرا

روستای مشهدی‌کلا

روستای مصیرمحله

روستای مظفرکلا

روستای معلم کلا

روستای مقری‌کلا

روستای ملامحله

روستای ممرزسی

روستای ممرزکن

روستای منسکلا

روستای منصورکنده

روستای موزی‌کتی

روستای موزی‌کتی‌پارک

روستای موزی‌گله

روستای موزیلو

روستای مؤمن‌آباد

روستای مهدی‌آباد

روستای میان‌تلک

روستای میان دره

روستای میان‌طالار حسینی

روستای میان‌بورا

روستای میاندرکا

روستای میاندسته

روستای میانرود

روستای میانک

روستای میانک صیادی

روستای میدان‌سر کشتلی

روستای میررودپشت

روستای میرملک

روستای نارنج‌لو

روستای ناریوران شرقی

روستای ناریوران غربی

روستای نجارکلا

روستای نخ‌کلا

روستای نرگس‌کتی

روستای نسوم

روستای نسیه (روستا)

روستای نقارچی‌محله

روستای نقیب‌کلا ثلاث

روستای نمودارکلا

روستای نمیون‌انجیل‌سی

روستای نوایی‌کلا

روستای نودههک

روستای نورمحمدتباشی

روستای نوشیروان‌کلا

روستای نوکجار

روستای نی‌کلا

روستای وازی‌گردن

روستای واش‌سره

روستای وتیله

روستای ورمتون

روستای ول‌لته

روستای ولوکلا

روستای ولی‌عصر

روستای ولیک

روستای ولیک‌تخت

روستای ولیکن

روستای وولی‌کتی

روستای وولی‌گردن

روستای وولی‌گله

روستای ویارسرا

روستای ویارسره

روستای ویشگون

روستای هتکه‌پشت

روستای هری‌کنده

روستای هشتری

روستای هلال‌کلا

روستای هلی‌بن

روستای هلی‌خال

روستای هلی‌کتی

روستای هلی‌کتی (بابل‌کنار)

روستای هلی‌دشت

روستای هندوری

روستای یزدان‌آباد

روستای یکشوب

روستای یورسیاه کلامحله

روستای یورمحله

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس