لزوم بسته شدن پرونده‌های ادعایی علیه ایران/ باید امنیت اقتصاد در مسیر مذاکرات تامین شود


لزوم بسته شدن پرونده‌های ادعایی علیه ایران/ باید امنیت اقتصاد در مسیر مذاکرات تامین شود

تهران-ایرنا- عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان گفت: تیم مذاکره کننده باید تا کسب نتیجه مطلوب و رسیدن به هدف نهایی که برداشتن کامل تحریم‌ها و گرفتن تضمین محکم از طرف آمریکاست بر خواسته خود پافشاری کند.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا درباره مذاکرات وین و پذیرش خطوط قرمز ایران گفت: مجلس شورای اسلامی تاکید جدی بر قانون راهبردی لغو تحریم‌ها و مفاد آن دارد، تاکید مجلس بر این است که خطوط قرمز حتما لحاظ شود که البته در شرایط حاضر هنوز آنچه که به عنوان خطوط قرمز مدنظر ایران است به طور کامل دیده نشده است.

وی افزود: در این مذاکرات باید بررسی کنیم چه منافع اقتصادی نصیب ملت ایران خواهد شد، در ارتباط با لغو تحریم‌ها که حقوق اساسی ملت ایران را زیر پا گذاشته است چه امتیازاتی خواهیم گرفت و از آن طرف چه دستاوردهایی را از دست خواهیم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: صنعت هسته‌ای که صنعت پیشران برای آینده کشور است باید حفظ شود و تعطیلی تحقیق و توسعه در صنعت هسته ای مورد پذیرش و قبول ملت و نمایندگان نیست.

به گفته وی دستاوردهای صنعت هسته‌ای باید حفظ شود به این معنا که ذخایر و سانتریفیوژها نباید نابود شود و در ارتباط با بحث دلارهای بلوکه شده باید تضمین گرفته شود که بدون شرط و شروط آزاد شوند.

الهیان گفت: نیاز داریم در مسیر مذاکرات و توافق شرایط آرامش، ثبات و امنیت اقتصادی را فراهم کنیم طوری که سرمایه‌گذاران خارجی تمایل به سرمایه گذاری در ایران را داشته باشند بنابراین این شرایط نیازمند برداشتن کامل تحریم‌ها در دراز مدت و گرفتن تضمین‌های جدی و محکم است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: صرف اینکه بعد از توافق بایدن رییس جمهور آمریکا بیانیه بدهد مورد قبول نیست، چرا که در سال ۲۰۱۵ هم مشاهده کردیم که ترامپ رییس‌جمهور وقت این کشور صرفا با یک امضا از توافق‌نامه خارج شد بنابراین تیم مذاکره کننده باید در وین تا کسب نتیجه مطلوب و هدف نهایی که برداشتن کامل تحریم ها و گرفتن تضمین محکم از طرف آمریکایی است، پافشاری کند و از تعجیل پرهیز شود.

وی در ادامه با تبریک روز پاسدار گفت: یکی از مباحثی که در مذاکرات به طور جدی باید دنبال شود برداشته شدن تحریم سپاه و خارج شدن اسم سپاه از لیست تروریستی است که مجلس هم به آن تاکید دارد چرا که عزت و اقتدار ملت ایران باید در قالب این توافق حفظ و حقوق از دست رفته ملت ایران باید احیا شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان، بار دیگر تاکید کرد: به طور یقین در طول مسیر تحریم های فزاینده، حقوقی از ملت ایران ضایع شده است که باید این حقوق به ملت ایران برگردد و صرفا این حقوق در قالب متن‌های حقوقی و روی کاغذ نباشد از این رو باید به طور حقیقی تحریم‌ها برداشته شود.

وی گفت: پافشاری بر لغو تحریم‌ها و خطوط قرمز به نفع ملت ایران است چراکه مردم باید گشایشی در مسیر معیشت و اقتصاد خود احساس کنند و اگر غیر از این باشد ادامه مسیر مذاکرات به نفع ملت ایران نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران گفت: سفر آقای گروسی به تهران را در راستای مذاکرات تعبیر می‌کنیم چرا که یکی از مطالبات جمهوری اسلامی ایران بسته شدن پرونده‌های ادعایی مطرح شده علیه ایران است که این سفر می تواند کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان