توزیع 430 هزار اصله نهال در خراسان جنوبی آغاز شد


توزیع 430 هزار اصله نهال در خراسان جنوبی آغاز شد

همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی با شعار «ایران سرسبز، ایران قوی؛ همه با هم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی» توزیع 430 هزار اصله نهال در سطح استان خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، استاندار خراسان جنوبی امروز (۱۵ اسفند) به منظور غرس نهال به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند رفت و کاشت نهال و برگزاری روز درختکاری در این مکان را حاوی دو پیام خواند و اظهارکرد: پیام اول این است که فعالان اقتصادی نباید به بهانه فعالیت اقتصادی، محیط زیست و منابع طبیعی را از بین ببرند و پیام دوم هم این است که منابع طبیعی و محیط زیست هم نباید به بهانه حفظ محیط زیست جلوی فعالیت های اقتصادی را بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه علاوه بر حفظ محیط زیست، باید برای جذب سرمایه‌گذار،‌ مسئولان منعطف باشند، افزود: همانطور که از فعالان اقتصادی انتظار است در هرگونه فعالیت اقتصادی پیوست محیط زیستی و منابع طبیعی داشته باشند، به همان اندازه از منابع طبیعی و محیط زیست هم انتظار می رود در کنار حفظ منابع طبیعی استان، پیوست صنعتی و اقتصادی داشته باشند.

وی به غرس نهال همه ساله توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این مهم،‌ در کنار تاکیدات معظم له مبنی بر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، بر اهمیت عملی شدن درختکاری و توجه به محیط زیست برای آیندگان تاکید دارد.

وی همچنین بر لزوم برقراری یک تعادل بین حفظ محیط زیست و جذب سرمایه گذار تاکید کرد و ادامه داد: اگر چه محیط زیست حیاتی و کلیدی است اما استان باید از منافع حوزه اقتصادی و معدنی نیز بهره مند شود.

قناعت خاطرنشان کرد: رسانه های استان در موضوع حفظ توأمان محیط زیست و سرمایه گذار در استان حساسیت ویژه ای داشته باشند.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی