آئین گرامیداشت روز درختکاری در شهرستان کهنوج برگزار شد


 آئین گرامیداشت روز درختکاری در شهرستان کهنوج برگزار شد

صبح امروز در اولین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، آئین کاشت نهال به مناسبت گرامیداشت این هفته و روز درختکاری در پارک آبخیز شهرستان کهنوج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در آئین روز درختکاری ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) گفت: مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با حفظ و حراست از منابع طبیعی، خدمت بزرگی را به جامعه انسانی و طبیعت انجام می دهد.

وی افزود: آب، خاک و هوا از نعمت های خدادادی هستند که نیاز به حراست و حفاظت دارند و خداوند متعال طبیعت را بستری برای زیستن کلیه موجودات زنده قرار داده است.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: هر چقدر ما از این منابع خدادادی حفاظت و حراست کنیم و اجازه ندهیم با تخریب نابو شوند به ماموریتی که از منظر دینی و انسانی در قبال طبیعت داریم، عمل کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت : گاهی اوقات منابع ارزشمندی همچون آب، خاک و هوای سالم که جایگزین ندارند و بشر توانایی خلق آنها را ندارد، در معرض خطر قرار می گیرند.

امام جمعه کرمان افزود: اولین وظیفه ما در حفظ و حراست از این منابع خدادی این است که با نگاهی همه جانبه و با همکاری آحاد مردم، طبیعت را به معنی واقعی کلمه حفظ کنیم.

حمزه احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: در همین راستا و به منظور توسعه فضای سبز، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری چندین هزار اصله نهال از انواع نهال غیر مثمر در ۷ شهرستان جنوبی با حضور مسولان و طبیعت دوستان غرس شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، در ادامه سطح عرصه های جنگلی جنوب کرمان را ۴۸۳ هکتار ذکر و اظهار داشت: به منظور توسعه فضای سبز و جنگل، حفظ عرصه های طبیعی و نیز احیای جنگل ها، ۷۰ هزار اصله‌ نهال رایگان بین متقاضیان و بهره‌برداران در طول این هفته توزیع می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم و نهادهای دولتی و با توجه به‌ شعار هفته منابع طبیعی" ایران سرسبز _ ایران قوی، همه با هم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی" بتوانیم در این عزم ملی و منطقه ای برای توسعه فضای سبز که به حیات انسان مرتبط است شرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، صبح امروز و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری، با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، جمعی از مدیران کل جنوب، مسئولان محلی شهرستان کهنوج، همیاران طبیعت، تشکل های مردم نهاد و مردم طبیعت دوست شهرستان کهنوج در پارک آبخیزداری این شهرستان، اقدام به غرس چندین اصله نهال کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...