غرس نهال در 10 هکتار از عرصه های ملی باشت آغاز شد


غرس نهال در 10 هکتار از عرصه های ملی باشت آغاز شد

گچساران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: عملیات غرص نهال در 10 هکتار از عرصه های منابع ملی باشت با هدف تقویت پوشش گیاهی همزمان با هفته منابع طبیعی آغاز شد.

سید حمید حسینی روز یکشنبه در حاشیه آیین درختکاری در منطقه بوستان باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از سه هزار اصله نهال در کوه بوستان، درک سرابیز و شلال دان غرس خواهد شد.

وی بیان کرد: از این میزان یکهزار اصله نهال در پنج هکتار از عرصه ملی کوه بوستان غرس خواهد شد.

حسینی ابراز کرد: این نهال ها از گونه اکالیپتوس، بذربادام و بلوط، کنار، کهور است که با آب و هوای منطقه سازگاری دارند.

وی تصریح کرد: جنگل‌های در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند.

حسینی اظهار داشت: جنگل‌های این شهرستان در معرض تهدیدات طبیعی از جمله تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی قرار دارد.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح های توسعه جنگل کاری و مرتع‌داری باید از ظرفیت مرتعداران و جوامع محلی و بهره‌برداران استفاده کرد.

غرس نهال در 10 هکتار از عرصه های ملی باشت آغاز شد

حسینی ابراز کرد: بیش از ۱۰۰ هکتار از جنگل های این شهرستان بر اثر آتش سوزی و آفت دچار خسارت شده که باید عملیات جنگل‌کاری در آن انجام شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: نهال کاری با همکاری و مشارکت حداکثری تشکل های مردمی و دستگاه های دولتی از جمله دادگستری، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج، هلال احمر، منابع طبیعی، کوهنوردان، طرفداران و همیاران محیط زیست در مناطق این شهرستان انجام خواهد شد.

حسینی گفت: بمنظور تقویت منابع جنگلی همچنین عملیات واکاری با استفاده از نهال با بذر در ۸۰۰هکتار از مناطق جنگلی ‌این شهرستان انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این میزان عرصه‌ طبیعی باشت سال گذشته با هدف توسعه پوشش گیاهی بذر یا نهال جنگل کاری شده بود اما به دلیل کاهش بارش‌ باران و رطوبت خاک بخشی از بذرها سبز نشد.

حسینی ابراز کرد: بیش از ۳۱۵ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در مناطق شاه بهرام و لار، گردن قلات، گوهرگان و کوه های بوستان امسال طعمه حریق شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید