نیسان در پرونده رسوایی درآمد کارلوس گون مجرم شناخته شد


نیسان در پرونده رسوایی درآمد کارلوس گون مجرم شناخته شد

دادگاه توکیو این هفته نیسان را به خاطر رسوایی ناشی از درآمدهای کارلوس گون مجرم شناخت. همان‌گونه که می‌دانید چند سال پیش پرونده پر سروصدای درآمدهای کارلوس گون و گرگ کلی که جزو مدیران ارشد این خودروساز بودند تیتر اکثر خبرگزاری‌ها بود. تحولات مربوط به این پرونده سرانجام منجر به فرار دراماتیک گون از این … The post نیسان در پرونده رسوایی درآمد کارلوس...

دادگاه توکیو این هفته نیسان را به خاطر رسوایی ناشی از درآمدهای کارلوس گون مجرم شناخت. همان‌گونه که می‌دانید چند سال پیش پرونده پر سروصدای درآمدهای کارلوس گون و گرگ کلی که جزو مدیران ارشد این خودروساز بودند تیتر اکثر خبرگزاری‌ها بود. تحولات مربوط به این پرونده سرانجام منجر به فرار دراماتیک گون از این کشور شد. اگر به یاد داشته باشید نیسان اقدامات غیرقانونی رئیس اسبق خود و دیگر مقامات این کمپانی را گزارش داده بود. پس از آن بود که نیسان تحقیقات داخلی را شروع کرد و در نهایت فهمیده شد کارلوس گون و گرگ کلی درآمدهای گون را به‌صورت نادرستی گزارش کرده‌اند.

نیسان در پرونده رسوایی درآمد کارلوس گون مجرم شناخته شد

بر اساس این مشاهدات، آژانس سرویس‌های مالی ژاپن جریمه‌هایی را به خاطر تحریف گزارش‌های سالانه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ژاپن در نظر گرفت. این اقدامات نقض قوانین ابزارهای مالی و مبادلات بود و نیسان هم مجبور به پرداخت این جریمه‌ها شد. با تمامی این تفاسیر نیسان سوم مارس ۲۰۲۲ گناهکار شناخته شد و باید ۲۰۰ میلیون ین یا ۱.۷ میلیون دلار را بپردازد. پس از بررسی دقیق میزان جریمه‌ها و حکم قاضی، نیسان تصمیم گرفت اقدام به تجدیدنظرخواهی نکند. این خودروساز همچنین گفته است اقدامات لازم برای تحکیم روابط با دولت و اصلاح فرهنگ سازمانی خود را در دستور کار قرار خواهد داد تا در آینده از چنین اقداماتی جلوگیری شود.

نیسان در پرونده رسوایی درآمد کارلوس گون مجرم شناخته شد

گون که حالا در لبنان حضور دارد حکم بازداشت دائمی از سوی اینترپل را دارد. رئیس اسبق اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی فعلاً به عنوان یک فراری محسوب می‌شود. گون علیرغم شرایط سختی که دارد از انتقاد درباره نیسان کم نمی‌گذارد. او در سال ۲۰۲۰ گفت که این خودروساز در طول ۲ یا ۳ سال آینده ورشکست خواهد شد. سال بعد او اظهار داشت نیسان به شرکتی خسته‌کننده و متوسط تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم