بومی‌سازی ماشین حفاری پیشرفته در ایران


بومی‌سازی ماشین حفاری پیشرفته در ایران

با تلاش متخصصان ایرانی، انواع ماشین حفاری پیشرفته در مجموعه‌ای دانش‌بنیان طراحی و ساخته شد که این ماشین‌های پیشرفته حفاری برای نخستین بار در غرب آسیا و در ایران بومی‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با تلاش متخصصان ایرانی، انواع ماشین حفاری پیشرفته در مجموعه‌ای دانش‌بنیان طراحی و ساخته شد که با به‌کارگیری این تجهیزات در کنار صرفه‌جویی ارزی، ظرفیت صادرات نیز فراهم شده است.

در واقع خودکفایی در تولید دستگاه‌های پیشرفته حفاری، دستاورد جدید نخبگان ایرانی است که بعد از سال‌ها با هدف رفع نیاز صنایع به نتیجه رسیده است.

"شاهد شیرین" مدیرعامل این مجموعه دانش‌بنیان گفت: این صنایع شامل معادن زیرزمینی، تونل‌های انتقال آب، فاضلاب، مترو و برق و انرژی می‌توانند از این محصولات که به صورت کاملاً مکانیزاسیون در احداث تونل‌های زیرزمینی ایجاد می‌کند، استفاده شود.

ماشین‌های پیشرفته حفاری برای نخستین بار در غرب آسیا و در ایران بومی‌سازی شده است و با یک‌سوم قیمت نمونه‌های خارجی در دسترس صنایع قرار گرفته است. ماشین‌آلات حفاری پیشرفته در این شرکت دانش‌بنیان و در پارک علم و فناوری پردیس طراحی شده و در کنار جلوگیری از خروج ارز امکان صادرات و ارزآوری را هم برای کشور فراهم کرده است.

بهره‌گیری از قابلیت ضدانفجاری از جمله مزیت‌های این ماشین‌های حفاری است که حاصل فناوری به کار رفته در این محصولات است که البته گواهینامه‌های معتبر جهانی را نیز اخذ کرده است. ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات این دستگا‌ه‌ها از جمله مزیت‌هایی است که از بومی‌سازی این دستگاه‌ها توسط دانشمندان جوان کشور در داخل ایجاد شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر