قدرت‌نمایی جذاب‌ترین مک لارن P1 از لانزانتی با 1000 اسب بخار قدرت


قدرت‌نمایی جذاب‌ترین مک لارن P1 از لانزانتی با 1000 اسب بخار قدرت

از نخستین بار که شرکت انگلیسی مک‌لارن مدل افسانه‌ای P1 را با پیشرانه هیبریدی معرفی کرد تقریبا یک دهه می‌گذرد اما ذره‌ای از جذبه این خودرو کم نشده است. جالب اینجاست که تقاضا برای پکیج‌های بهبود این خودرو نیز افت نکرده است. شرکت «لانزانتی»یکی از ارائه‌دهندگان این پکیج‌ها است. این شرکت پس از آنکه بسته‌هایی … The post قدرت‌نمایی جذاب‌ترین مک لارن P1...

از نخستین بار که شرکت انگلیسی مک‌لارن مدل افسانه‌ای P1 را با پیشرانه هیبریدی معرفی کرد تقریبا یک دهه می‌گذرد اما ذره‌ای از جذبه این خودرو کم نشده است. جالب اینجاست که تقاضا برای پکیج‌های بهبود این خودرو نیز افت نکرده است. شرکت «لانزانتی»یکی از ارائه‌دهندگان این پکیج‌ها است. این شرکت پس از آنکه بسته‌هایی را برای P1 براساس F1 GTR به نام‌های P1 GTR-18 و P1 GT رونمایی کرد، به توسعه‌دهنده خودروهای مک‌لارن شناخته می‌شوند. حال این شرکت یک پکیج جدید دیگر را برای مشتریان مک‌لارن آماده کرده است.

قدرت‌نمایی جذاب‌ترین مک لارن P1 از لانزانتی با 1000 اسب بخار قدرت

لانزانتی از المان‌های ایمنی و ظاهری F1 GTR-01R که برنده لمان نیز بوده است، برای طراحی پکیج جدید P1 استفاده کرده است. قلب این خودرو متعلق به همان P1 استانداردی است که مک‌لارن معرفی کرده است اما بیرون آن، ترکیبی از المان‌های طراحی GTR را با قطعاتی برای عملکرد بالا ترکیب کرده است. کابین این خودرو نیز شاهد تغییراتی بوده تا بیش‌ازپیش آن را منحصربه‌فرد کند.

قدرت‌نمایی جذاب‌ترین مک لارن P1 از لانزانتی با 1000 اسب بخار قدرتمک‌لارن P1 GTR18

نخستین قدم برای ایجا این تغییرات، دمونتاژ کردن مک‌لارن P1 در کارگاه لانزانتی در پیترسفیلد بوده است؛ تا جایی که فقط شاسی اصلی فیبرکربنی آن باقی بماند. تیم متخصص سپس به جایگذاری فنربندی تقویت‌شده با نسبت میرایی بالاتر اقدام کردند تا خودرو توان فشار آیرودینامیکی بالاتری را داشته باشد. این فشار بالاتر ناشی از بهبودهای آیرودینامیکی زیر است: بخش پشتی بازنگری‌شده بدنه، اسپلیتر جدید جلو و بالچه بزرگ عقب از مدل P1 GTR.

قدرت‌نمایی جذاب‌ترین مک لارن P1 از لانزانتی با 1000 اسب بخار قدرت

یکی از خریداران برای مدل P1 HDK 002 خواستار بهبود موتور V8 مک‌لارن خود نیز بوده است. لانزانتی نیز به سراغ کمپانی مشهور «کازورث» رفت و درنتیجه این همکاری، حجم موتور از ۳.۸ به ۴ لیتر افزایش یافت و قدرت خروجی خودروی مالک به ۱۰۰۰ اسب بخار انگلیسی رسید. این یعنی ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به مدل عادی P1. براساس ادعای لانزانتی، گشتاور خودروی یادشده نیز برای پاسخوگویی بهتر، حال به‌شکلی خطی‌تر دردسترس راننده قرار خواهد گرفت.

قدرت‌نمایی جذاب‌ترین مک لارن P1 از لانزانتی با 1000 اسب بخار قدرتمک‌لارن F1 GTR

این شرکت به‌عنوان بهبوددهنده P1 و با الهام‌گیری از F1 HDK، از برخی المان‌های ویژه آن خودرو در P1 نیز استفاده کرده است؛ برای نمونه به محافظ موتور از جنس طلا، آینه بغل‌های نسخه P1 GTR و کالیپرهای طلایی ویژه با حروف‌چینی قرمز می‌توان اشاره کرد. این شرکت برای هرچه ممتازکردن مک‌لارن مالک، آن را به سیستم اگزوز سرامیکی، نماد جدید روی در کاپوت، نماد P1 HDK و چرخ‌های فیبرکربنی نیز مجهز کرده است.

در درون این ابرخودرو پدال‌های تعویض‌دنده به رنگ سیاه براق، ریزه‌کاری‌ها از جنس فیبرکربن، زیرسری با نشان HDK، پلاک رانندگی مخصوص، پدال‌های جدید و صندلی‌های دیتونا (که یادآورد F1 HDK هستند) بیش‌ازپیش خودنمایی می‌کنند. همانند تمام نخسه‌های بهبودیافته P1، متخصصان دکمه اطلاعات IRIS را با لوگوی لانزانتی تعویض کرده است.

قدرت‌نمایی جذاب‌ترین مک لارن P1 از لانزانتی با 1000 اسب بخار قدرت

نخستین خودروی این مجموعه سال گذشته در جریان گردهمایی «پبل بیچ» معرفی شد. نمونه دوم هم پیش از دریافت بهبودهای موتوری کازورث در فستیوال سرعت گودوود ظاهر شد. نمونه سوم نیز هم‌اکنون تحت توسعه قرار دارد و تا تابستان آینده آماده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا