سامانه جامع و اطلس راهنمای داده های آب سطحی و زیرزمینی ایجاد می شود


سامانه جامع و اطلس راهنمای داده های آب سطحی و زیرزمینی ایجاد می شود

مجلس وزارت نیرو را موظف کرد تا پایان شهریورماه 1401 نسبت به راه‌اندازی سامانه جامع و اطلس راهنمای داده های آب سطحی و زیرزمینی اقدام کند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه) مجلس بندهای (ن) و الحاقی ۴ تبصره ۸ در بخش هزینه ای تصویب شد.

ن- به‌منظور حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی به ‌ویژه به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا، یارانه حمل و نقل هوایی (محاسبه قیمت سوخت هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی به مقاصد فوق معادل با نرخ سوخت تحویلی به هواپیماهای مسافربری) از محل ردیف هزینه‌ای جدول شماره (۹) این قانون تأمین می‌گردد.

شیوه‌نامه نحوه پرداخت این اعتبار حداکثر تا یک‌ماه پس از ابلاغ این قانون با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت (سازمان توسعه تجارت ایران) تهیه و ابلاغ می‌شود.

الحاقی ۴- وزارت نیرو موظف است تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به راه‌اندازی سامانه جامع و اطلس راهنمای داده های آب سطحی و زیرزمینی اقدام نماید و براساس آن مناطق بحرانی آب را حداکثر تاپایان مهرماه ۱۴۰۱ به تصویب شورای عالی آمایش سرزمینی برساند. پس از تصویب مصادیق مناطق بحرانی آب کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند از صدور مجوز فعالیت و پروانه بهره برداری، تأمین زیرساخت(آب، برق و گاز) و ارائه خدمت به واحدهای جدید صنایع آب‌بر(به تشخیص وزارت نیرو) جلوگیری نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو