نقش سبک زندگی اسلامی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی/ نجات دنیا و آخرت در احسان و نیکوکاری است


نقش سبک زندگی اسلامی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی/ نجات دنیا و آخرت در احسان و نیکوکاری است

حجت الاسلام شرفخانی گفت: کسی که به دنبال رسیدن به تمدن نوین اسلامی است تا زمینه ساز و بستر ساز ظهور منجی عالم شود باید به دنبال سبک زندگی اسلامی قرآنی و دینی برود.

به گزارش خبرنگاراندیشه خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام احمد شرفخانی، رئیس امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن حضور در برنامه گفتگوی ویژه قرآنی از شبکه قرآن و معارف سیما وی با اشاره به نقش سبک زندگی اسلامی و تقارن آن با هفته احسان و نیکوکاری گفت:سبک زندگی قرآنی و اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مطرح شده است پیرامون منش ها و روش های درست زندگی است ما در روش های حکمرانی اسلامی یک هدف گذاری ویژه ای را انجام می‌دهیم که که دستیابی به تمدن نوین اسلامی است.

رئیس امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه داد: در نیل به هدف تمدن نوین اسلامی دو بخش مهم یکی نرم افزاری و دیگری سخت افزاری وجود دارد.در بخش سخت افزاری ابزار علم، اختراع و سیاست وجود دارد اما بخش های نرم افزاری شامل نوع سبک زندگی روش ها و منشا و سلیقه های افراد و حتی پوشش آنهاست.

وی افزود: کسی که به دنبال رسیدن به تمدن نوین اسلامی است تا زمینه ساز و بستر ساز ظهور منجی عالم شود باید به دنبال سبک زندگی اسلامی قرآنی و دینی برود اولین قدم برای نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در بین جامعه باید از طریق مسئولین اتفاق بیفتد نمی شود مسئول ما نگاهی به سبک زندگی اسلامی نداشته و رفتار و منش ایشان با گفتار و الگوهای قرآنی انطباق نداشته باشد.حتی مقام معظم رهبری که سخن از سبک زندگی اسلامی و رواج آن می کنند بخشی از این امور را به مسئولین و دولت ها تاکید دارند.

حجت الاسلام شرفخانی عنوان کرد: در برخی از موارد شاهد هستیم که جامعه به سمت سبک زندگی غربی نزدیک شده است که وقتی تعامل و تقابل داشته باشیم به خوبی مشخص می‌شود که مردم بردین مسئولین و ملوکشان هستند.بر همین اساس مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای می فرماید اگر مردم از اخلاق خوب برخوردار نبودند اگر فساد در میان مردم رواج داشت اگر مردم تعلیم و تربیت را درک نکردند اگر رشد و آگاهی سیاسی وجود نداشت مردم آن جامعه را نمی‌توان ملامت کردبلکه حکومت های آن جامعه را باید ملامت کرد. زمامدار هایی که سر رشته های منابع مادی و معنوی دست آنهاست مواخذه شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخص ها و مولفه ها در سبک زندگی اسلامی احسان و نیکوکاری است چرا که در تمدن نوین اسلامی برخی از مولفه ها و شاخص ها در قرآن کریم به آن اشاره شده است که به عنوان اساس و پایه مطرح می شود اگر در جامعه نهادینه شود بسیاری از امور نیز به تبع آن ساری و جاری خواهد شد.

رئیس امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: اگر قرآن کریم در کنار عدالت بحث احسان و نیکوکاری را مطرح می کند مشخص می شود که این دو عنصر در کنار هم و با اهمیت هستند یا اگر در جایی دیگر قرآن کریم پس از انجام فریضه واجب نماز به پرداخت زکات می‌پردازد که زیرمجموعه احسان و نیکوکاری محسوب می‌شود از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: ما در بین مسئولین بهترین شاخص و الگو را در ارائه سبک زندگی صحیح و اسلامی داریم که سرآمدان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای هستند اما در جزئیات زندگی و چگونگی پیاده سازی الگوی صحیح اسلامی و قرآنی باید نخبگان و عالمان دینی ورود کنند.در یک کلام می توان گفت نجات دنیا و آخرت انسان ها در گروه احسان و نیکوکاری است و تمام خوبی ها و نیکوکاری ها را در احسان خلاصه می کنند که زیرمجموعه آن انفاق، صدقه کار خیر و… است.


پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن