طرح ویژه عیدانه استاندارد در استان یزد آغاز شد


طرح ویژه عیدانه استاندارد در استان یزد آغاز شد

یزد - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان یزد از آغاز اجرای طرح ویژه عیدانه در استان خبر داد و گفت: این طرح از 15 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین 1401 ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این اداره کل، محمد رضا زارع بنادکوکی در جمع مدیران و کارشناسان این اداره افزود: هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی و نظارت برعرضه کالاها در مراکز فروش عمده و جزئی است.

وی اظهار کرد: بر اساس ابلاغ سازمان ملی استاندارد ایران در قالب این طرح بر هتل ها، مراکز تفریحی و سایر اماکنی که به انحاء مختلف به ارائه خدمات در حوزه استاندارد مشغول هستند نظارت می شود.

زارع بنادکوکی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون و در قالب طرح موسوم به طاها(طرح اجرای هماهنگ استانداردها)از تمامی واحدهای صنفی استان و در تمامی رسته ها هفت هزار بازرسی و نمونه برداری انجام شده است و در طرح عیدانه هم ۲ هزار بازرسی و نمونه برداری دیگر نیز انجام می شود.

زارع بنادکوکی در خصوص روندآزمون و ارزیابی انطباق محصولاتی که نمونه برداری می شود گفت: متعاقب نمونه برداری کالاها از واحدهای تولیدی و حتی سطح بازار،مرحله آزمون فرآورده ها آغاز می شود که ضروری است نمونه ها شرایط انطباق با استانداردهای ملی ومعتبرمربوطه را احراز نمایند که در غیر اینصورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری ، توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی توسط دوایر مرتبط، در قالب برگزاری کمیسیون ماده ۴۲انجام می شود .

وی خاطرنشان کرد: از این رو از تمامی کسبه و ارائه دهندگان خدمات تقاضا داریم نهایت همکاری با بازرسان استاندارد داشته باشند.

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...