پلیس راهور همدان: خودروهای «کف خواب» فک پلاک می‌شود


پلیس راهور همدان: خودروهای «کف خواب» فک پلاک می‌شود

همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده خودروهای «کف خواب» اقدام به توقیف و فک پلاک این قبیل وسایل نقلیه می کنند.

سرهنگ «فرخ جمالی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برخی از رانندگان به ویژه جوانان اقدام به دستکاری فنر خودرو یا استفاده از دستگاه پنوماتیک برای خواباندن خودرو یا با اصلاح «کف خواب» کردن وسیله نقلیه می کنند.

وی اضافه کرد: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، هر گونه تغییر در ارکان و وضعیت ظاهری خودرو تخلف و ممنوع بوده و در صورت مشاهده با راننده متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به پایین آمدن ضریب ایمنی وسیله نقلیه در صورت کف خواب کردن خودرو، طرح برخورد با دارندگان این قبیل وسایل نقلیه توسط پلیس راهور همدان آغاز شده است.

سرهنگ جمالی اظهار داشت: ماموران در صورت مواجهه با خودروهای کف خواب علاوه بر جریمه اقدام به فک پلاک و نصب پلاک تعمیری بر روی آنها کرده و رانندگان مکلف هستند ظرف مدت ۴۸ ساعت نسبت به تغییر وضعیت ظاهری وسیله نقلیه و بازگرداندن به حالت اولیه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: رانندگان این قبیل خودروها پس از بازگرداندن وسیله نقلیه به حالت اولیه موظف به دریافت معاینه فنی بوده همچنین وضعیت خودرو توسط عوامل پلیس راهور بررسی سپس پلاک فک شده خودرو در اختیار راننده قرار می گیرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: خودروهای کف خوابی که برای دومین بار توسط پلیس توقیف می شود راهی پارکینگ شده و راننده به مرجع قضایی معرفی می شود.

سرهنگ جمالی درباره طرح برخورد با موتورسواران متخلف نیز گفت: تاکنون حدود ۳۵۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف و راهی پارکینگ شده است همچنین هم اینک به صورت نامحسوس وضعیت پیاده راه های بوعلی و اکباتان رصد شده و در صورت ورود موتورسیکلت به این معابر، توسط پلیس توقیف می شود.

بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و ۲۲۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان همدان تردد دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا