فدراسیون ناشنوایان روسیه و بلاروس تعلیق شدند


فدراسیون ناشنوایان روسیه و بلاروس تعلیق شدند

تهران-ایرنا- رییس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه از تعلیق ورزش روسیه و بلاروس در المپیک تابستانی برزیل خبر داد.

به گزارش ایرنا، از فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، «محمد پرگر» رییس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه گفت: جلسه اضطراری اعضای هیات اجرایی کمیته بین‌المللی ورزش‌های ناشنوایان روز گذشته به صورت آنلاین برگزار شد و پیرامون برگزاری المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: با توجه به اعتراض ورزشکاران و فدراسیون‌های عضو کمیته بین‌المللی ورزش‌های ناشنوایان نسبت به جنگ روسیه و بلاروس با اوکراین اعضای هیات اجرایی تصمیم به تعلیق فدراسیون و ورزشکاران ناشنوایان روسیه و بلاروس تا زمان پایان جنگ، گرفتند.

رییس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه افزود: کلیه رشته‌های تیمی صعود کننده روسیه و بلاروس تا پایان المپیک ناشنوایان برزیل حذف و تعلیق و همچنین رشته‌های انفرادی در صورتی که تا قبل از المپیک ناشنوایان برزیل جنگ پایان یابد می‌توانند شرکت کنند.

پرگر خاطرنشان کرد: چهل و نهمین کنگره کمیته بین‌المللی ورزش‌های ناشنوایان سه ماه بعد از المپیک ناشنوایان به میزبانی کشور اتریش در روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و پنج کشور اتریش، آرژانتین، لیتوانی، یونان و کرواسی برای میزبانی این کنگره اعلام آمادگی کردند که اعضای هیات اجرایی کمیته بین‌المللی ورزش‌های ناشنوایان در نهایت به میزبانی اتریش رای دادند و از امروز فراخوان جهت ثبت نام کاندیداهای هیات اجرایی کمیته بین‌المللی ورزش‌های ناشنوایان به همه کشورها ارسال خواهد شد.

شایان ذکر است اعضای هیات اجرایی گزارشی از بازرسی و فعالیت‌های منطقه‌ایی کنفدراسیون‌ها و مدیران فنی هریک از رشته‌های ورزشی و میزبانی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۴ اتریش و تابستانی ۲۰۲۵ ژاپن و قهرمانی‌های ۲۰۲۳ جهان و جهانی جوانان ۲۰۲۳ کنیا را بررسی و تصویب و مقرر گردید انتخابات کمیسیون ورزشکاران همزمان با المپیک تابستانی ناشنوایان برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق