18 عنوان برتر سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی آماده شد


18 عنوان برتر سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی آماده شد

استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های زیربنایی استان تاکید کرد و گفت: 18 عنوان برتر در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه‌گذاری این استان آماده شده است.

جواد قناعت، امروز دوشنبه ۱۶ اسفند در نشست با جمعی از سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت سرمایه‌گذاری چینی در تهران، افزود: تامین آب از طریق خط انتقال دریای عمان، تکمیل راه‌های اصلی و شریانی و نیز راه‌آهن از خواسته‌های اصلی و کلیدی استان است و بر اجرای این طرح‌های زیربنایی توسط بخش خصوصی تاکید داریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی با طرح عمده‌ترین مشکلات ناشی از کم‌توجهی‌های صورت گرفته به این استان در سنوات گذشته تصریح کرد: خراسان جنوبی از نظر وسعت سومین و از نظر محرومیت دومین استان کشور محسوب می‌شود که ضرورت دارد برای توسعه و آبادانی آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند و ذخایر بالای معادن استان گفت: ورود بخش خصوصی به بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای استان، برای سرمایه‌گذاران هم انتفاع فراوانی به همراه دارد.

وی با تاکید بر نقش راه‌آهن در تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاران و توسعه منطقه تاکید کرد: باید برای اجرای طرح خط آهن سرخس - چابهار که تاثیر فراوانی بر صادرات کالا و رونق اقتصادی منطقه و استان خراسان جنوبی دارد، همت و تلاش بیشتری شود؛ مشارکت بخش خصوصی، اجرای پروژه راه‌آهن را شتاب می‌بخشد.

وی با تشریح برنامه‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاران به موضوع حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری ایرانی و خارجی از طریق تهاترهای نفتی، گازی و پتروشمی اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۸ عنوان برتر در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه‌گذاری آماده شده که می‌توان با استفاده از تسهیلات تهاترهای نفتی، گازی و پتروشیمی به سرمایه‌گذاری و اجرای آنها اقدام کرد.

در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی همراه بود، طرح‌ها و پروژه‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری از طریق تهاتر نفت، گاز و پتروشمی از قبیل احداث راه‌آهن زاهدان - بیرجند - یونسی، هزار و ۳۶۰ کیلومتر باند دوم، تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرها، پست‌های تامین برق برای صنایع و معادن، نیروگاه‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، صنایع وابسته به اندولوزیت، صنعت خودروسازی و نیز انتقال آب و آبرسانی به شهرها مطرح شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک