احضار حدود 4 هزار راننده متخلف به پلیس راهور تهران


احضار حدود 4 هزار راننده متخلف به پلیس راهور تهران

رئیس پلیس راهور تهران از شناسایی و احضار حدود 4 هزار راننده به این پلیس خبر داد که تخلف سرعت داشتند.

به گزارش مشرق، سردار محمدحسین حمیدی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به طرح‌های پلیس راهور در سال‌ جاری، از طرح "موتوریار" به عنوان شاخص‌ترین طرح این پلیس در سال ۱۴۰۰ نام برد و اظهار کرد: این طرح در فاز دوم در بحث انضباط‌بخشی موتورسیکلت‌ها ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: در سال جاری، ۱۳۰ موتورسوار را آموزش دادیم، این موتورسواران باید مطابق سنوات قبل به دلیل تخلفات به پارکینگ منتقل می‌شدند اما با اجرای طرح موتوریار آموزش دیدند و به پارکینگ‌ منتقل نشدند.

وی تصریح کرد: در سال جاری طرح برخورد با تخلفات شبانه، دوردور و ... را داشتیم همچنین در سال جاری‌، "قرارگاه مدیریت سرعت" را تشکیل دادیم، در این رابطه ۳ هزار و ۹۵۰ دستگاه خودرو که تخلف سرعت‌ داشتند احضار کردیم، رانندگان آن‌ها آموزش دیده و تعهد دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: به دنبال این هستیم که حضور فیزیکی پلیس را در سطح معابر کاهش دهیم و اقدامات هوشمند کنترلی بیشتر شود.

حمیدی بیان کرد: علی‌رغم افزایش ترافیک نسبت به گذشته، باز وضعیت بهتر است.

رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: رویکرد ما و شهرداری این است که با اصلاح ساختارها، وضعیت موجود را بهبود ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای چهارمین سال متوالی در شهر تهران، کاهش تصادفات فوتی رقم خورد و این رقم در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته تاکنون ۶ درصد کاهش داشته است‌؛ در این بازه، بنابر آمارهای سازمان پزشکی قانونی ۴۹۰ نفر در تصادفات تهران جان باختند، ۲۱۳ نفر از این افراد موتورسوار، ۸۲ نفر سرنشین خودرو و ۱۹۴ نفر عابرپیاده بودند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال جاری، تصادف خساراتی ۱۸ درصد و تصادفات جرحی ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: تا پایان سال چند طرح عملیاتی می‌شوند که شاخص‌ترین آن تشدید برخورد با موتورسواران متخلف است.

حمیدی عنوان کرد: در طرح مذکور روزانه بین هزار ۵۰۰ موتورسیکلت متوقف شدند.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: با گذشت ۱۵ روز از اجرای این طرح، ۱۷ هزار موتورسوار تاکنون آموزش دیدند و موتورسیکلت آن‌ها از دو تا ۱۲ ساعت متوقف شدند همچنین در طرح مذکور کمترین تنش را داشتیم.

وی گفت: برای پنجشنبه و جمعه آخر سال طرح ویژه اجرا خواهیم کرد که جزئیات آن در روزهای آینده به اطلاع می‌رسد.

این مقام انتظامی‌ ضمن تحلیل از ترافیک تهران، تصریح کرد: در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ (پیش از کرونا) ترافیک پنج درصد کاهش داشته است. شرایط کرونایی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها این را محقق کرد اما پنج درصد ‌کاهش خیلی کم است و مناسب نیست همچنین در سال ۱۴۰۰ افزایش سفر واقعاً روی داد.

حمیدی خاطرنشان کرد: ترافیک در ۱۱ ماهه سال جاری در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۷ درصد افزایش داشت که این عدد بالا است و هنوز مراکز آموزشی به طور کامل باز نشده، اگر بحث هوشمندسازی شهر جدی گرفته نشود، ترافیک در سال آینده به مراتب سنگین‌تر خواهد بود و مدیران در حوزه ترافیک باید خود را برای سالی پرترافیک آماده کنند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس